hallo wij gaan volgende week beginnen met de cursus samen bevallen, nu ben ik benieuwd wie van jullie deze cusus gedaan heeft, bezig is of zich ook aangemeld heeft, kregen jullie de kosten vergoed van het ziekenfonds, dit schijnt nogal te verschillen.. even stukje wat de cursus inhoud... De Cursus Samen Bevallen biedt de mogelijkheid om je samen met je partner voor te bereiden op de bevalling. Tijdens de cursus worden jullie uitgebreid geïnformeerd en leren jullie praktische technieken die je bij de bevalling kunt toepassen. Tijdens de cursus is er ook steeds aandacht voor de ondersteunende rol van de partner, zodat deze actief betrokken kan zijn bij jouw bevalling. De cursus wordt meestal bij een cursusleidster thuis gegeven aan een vaste deelnemersgroep. De groep bestaat meestal uit 3 tot maximaal 6 stellen. Tijdens 9 wekelijkse sessies van twee uur worden jullie voorbereid op de bevalling. Na de bevalling is er nog een bijeenkomst waarbij teruggekeken wordt op de bevallingen en ervaringen worden uitgewisseld. En natuurlijk worden dan ook alle babys bewonderd.
Wij hebben deze cursus ook gedaan... Was wel gezellig. 4 stelletjes waren er bij ons. Nee ziekenfons vergoede het niet.
wij kregen m gratis omdat we bij kraamcentrum ingeschreven staan we hadden de pech dat we een overfanatieke, op zwangere vrouwen kickende cursusleidster hadden.. ook niet zoveel aansluiting bij andere stellen.. en we vonden het heeeeeeel veel avonden... maw zijn er dus niet zo enthousiast over, maar dat zegt niks. als je geluk hebt, en een gezellig groepie treft is het vast leuk! je bent er iig met zn 2tjes heel bewust mee bezig.. veel plezier
Wij hebben 't in Almere gedaan, 6 avonden met straks 1 terugkomavond, en vonden het erg leuk! Het maakt denk ik idd een hoop uit of het klikt met de cursusleidster, in ons geval was dat wel zo en wij vonden dat ze het heel goed en leuk deed. Ook hadden wij wel aasluiting met de andere 5 stelletjes Ik had al heel veel gelezen dus aan informatie heb ik niet veel nieuws gehoord, maar ik vond het fijn om dingen es op een andere manier te horen en erover te kunnen praten. Mijn man is niet zo'n lezer, voor hem waren meer dingen nieuw.
Wij hebben m in Brielle gedaan, ook gratis omdat we kraamzorg afnamen bij kraamcentrum DAT. Ik heb wel het idee dat we iets aan gehad habben (vnl de ademhalingstechnieken) maar toen we ermee bezig waren vond ik het ook wat lang duren hoor. Maar goed, wel nuttig dus . groetjes, Marit