Wij zouden van 3 t/m 13 juli naar Roompot Cochem gaan. We hebben 2 april geannuleerd. Toen konden we nog annuleren tegen 15% 2 dagen later werd dat 50%. We hadden al 681 aanbetaald. 15% was €169. De €512 hadden we na 2 dagen op de rekening. Super netjes van Roompot. Als er begin juli nog steeds een negatief reisadvies is voor Duitsland krijgen wij de €169 ook nog terug van de annuleringsverzekering. Dat konden ze nu nog niet doen.
Wij hadden voor de meivakantie een vakantie geboekt via tui.com (Duitse) hebben een aanbetaling gedaan bij boeken. Op de dag dat restantbedrag van creditcard gehaald zou worden hebben ze de reis geannuleerd. We kunnen nu voor de aanbetaling een voucher krijgen die bijna 2 jaar geldig was geloof ik of we konden verzoek doen tot terugbetaling hiervan. Het duurde even, maar ze hebben ons actief benaderd en zijn tot nu toe heel netjes geweest in de communicatie. Viel me erg mee. We hadden nu in Portugal kunnen arriveren, zucht. Ik troost me maar met het weerbericht dat niet heel erg zonnig weer daar geeft haha.
Ow kan dat? Ik heb ook zelf iets geannuleerd en dat ging mij 75 euro kosten. Kan ik die straks terugvragen via mijn annuleringsverzekering?
Wij hebben twee campings geboekt staan. Beide heb ik gemaild dat ik (nog) niet wil annuleren, maar dat ik ook nog niet het tweede deel wil betalen. Als de vakantie door kan gaan, betalen we het 2e deel wel in de week voor aankomst. Van camping nr.1 kreeg ik als enige reactie een aanmaning. Daar gaan we volgend jaar dus sowieso niet meer boeken Van de andere camping kregen we een vriendelijke mail terug, dat we gezien de onduidelijkheid inderdaad beter nog niet kunnen betalen. En dat ze hopen dat ze ons als gasten kunnen ontvangen en dat het dan prima is als we het restant pas bij aankomst afrekenen. Zo kan het dus ook. Als we dit jaar niet naar die camping kunnen, gaan we het jaar daarna wel.
Dat begrijp ik hoor, ik reageerde op het bedrag van 800 euro, dat is zeker een heel groot bedrag hoor, dan weet ik niet of ik geannuleerd had, maar 350 euro verlies is voor ons net te doen. Vanuit die context bedoelde ik het.
Ik las het al inderdaad Ik moet ook zeggen dat 10 jaar geleden ik het ook een acceptabel bedrag zou vinden hoor, toen we nog een 2-inkomens huishouden waren. Dan is het wel op te brengen, Maar nu als single mom is het, voor mij, wel veel geld
Hier hetzelfde dilemma. Via Yelloh Village (Franse organisatie) geboekt en vandaag antwoord gehad op wat het zou kosten als ik nu zou annuleren. Annuleren kan tot een maand voor aankomst per een email naar de camping, ze hebben een schriftelijke notitie nodig. Als u nu annuleert voor redenen die niet onder de annuleringsverzekering vallen en wanneer maatregelen niet bekend zijn verliest u wat tot nu toe was betaald. Dus wij kunnen tot een maand van vertrek annuleren en dan zijn we onze aanbetaling kwijt (€800,-). En m.b.t. de voucher schrijven ze het volgende: Zodra de nieuwe beslissingen en maatregelen bekend zijn wanneer u zou komen, wordt u op de hoogte gebracht via email door de camping. Als u uw verblijf echter wilt uitstellen wanneer de camping dicht is voor sanitaire redenen, uitzonderlijk bieden ze u een creditnota van de reeds betaalde bedragen. De al betaalde bedragen worden afgetrokken van het bedrag van uw volgende verblijf op dezelfde camping. Uw creditnota is geldig tot eind september 2021. Als u niet mag reizen door de Nederlandse regering vanwege epidemie is het helaas tot nu toe niet gedekt door de verzekeringen. Zie ook met de camping voor een oplossing wanneer maatregelen in het hoogseizoen officieel zijn. We wachten maar nog even af, wie weet hoe het over een maand is.
Ik had Yelloh ook gemaild en ze boden wel aan dat we de laatste termijn van 1000’eu die 18’mei zou worden afgeschreven mogen opschuiven. Maar verder zijn we inderdaad de 1500’die we al hebben betaald kwijt als we annuleren. Wij kijken het nog even aan. Als het er niet beter uit ziet en zij niet annuleren dan annuleren we zelf. Als het goed is krijgen we bij negatief reisadvies nog deel van de verzekering. En anders nemen we de 1500 verlies.
Wanneer gaan jullie? Waarschijnlijk vroeger in het seizoen? En ga je naar Frankrijk, Portugal of Spanje? Ik denk dat daar ook nog wel een verschil in zit. En balen dat jullie al zoveel hebben aanbetaald.. Wel fijn dat je uitstel hebt gekregen, dat geeft wat ruimte. Wij moeten nog €2300,- betalen, dus bij twijfel annuleer ik tijdig. Die €800,- zijn we toch al kwijt, dus dat is gewoon pech.
Was het in Frankrijk niet zo dat als je annuleert, je de aanbetaling niet terugkrijgt maar binnen 18 maanden mag gebruiken? Ik dacht dat ergens gelezen te hebben (hier op het forum?) en wij hebben bericht gehad van 1 camping dat het bij hun zo werkt.
Wij gaan 6 augustus. December al geboekt...wij gaan naar Frankrijk. Onze annuleringsverzekering dekt wel bij negatief reisadvies (en oranje reisadvies) en als zij annuleren uiteraard. We zouden een voucher voor volgend jaar overigens prima vinden. Maar ik heb geen zin om naar een park te gaan waar de faciliteiten dicht zijn of dat ik voor of daarna in quarantaine moet. Nu zeiden ze in de mail wel dat er te weinig bekend was om iets zinnigs erover te kunnen zeggen dus ik wacht nog even ag
Nou anders ik wel zeg! Ik heb airbnbs geannuleerd, allemaal maar de helft terug en de camping 75 euro moeten betalen, hotels van 400 euro geannuleerd en niets terug, etc.
Hier vandaag gebeld naar Landal omdat we het laatste bedrag moeten betalen. We vroegen naar annuleren. Ze bieden vouchers aan dat is de enige optie. Maar dat mag toch helemaal niet? Ze heeft nu een maand later opgeschoven dat we mogen betalen, als we dan nog niks weten annuleren we gewoon. Dan krijgen we voor het bedrag dat al betaald is een voucher, maar hoef ik dan geen annuleringskosten te betalen? Daar zei ze niks over.
Je krijgt voor het aanbetaalde bedrag geen voucher, je moet de rest ook nog betalen en dan krijg je voor het complete bedrag een voucher. Annuleren kan niet maar áls dat wel kon ben je de 30% aanbetaling kwijt en krijg je voor dat stuk sowieso geen voucher.
Zo vertelde ze het niet. We annuleren nl voor we het laatste deel betalen en dat kon en dan zouden we voor het al betaalde bedrag een voucher krijgen. Apart dat ze dat dan zo zei. Maar goed dan maar alleen het aanbetaalde eerste bedrag kwijt. Een voucher willen we nl niet, we weten nog niet wat we volgend jaar gaan doen nl.
de meeste mensen willen geen voucher,maar de meesten willen ook niet dat alles failliet gaat. En als reisorganisaties/parken alles gaan terugbetalen omdat niemand vouchers wil gaan er zeker faillissementen komen. Ik snap je wel, wij zitten met hetzelfde, maar denk wel dat je ook realistisch moet zijn.