Mirena spiraaltje

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Dwergje1, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dwergje1

Dwergje1 Nieuw lid

20 jul 2014
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Goede avond allemaal,

Ik zit met een aantal vraagjes,
    3,5 / 4 jaar geleden heb ik een mirena spiraaltje laten plaatsen, na een aantal maanden stopte ik met ongesteld worden en nu sinds 6 maanden word ik weer ongesteld. Ik heb gelezen dat dit kon en volkomen normaal is. Mijn cyclus was vrij regelmatig, en nu had ik dus eigenlijk een week geleden ongesteld moeten worden. Ik heb wel de krampen gehad die ik normaal een dag ervoor heb, maar de ongesteldheid bleef uit. Hier op zich maakte ik mij nog niet helemaal zorgen om, maar nu heb ik sinds een dag of 3 dat ik een raar gevoel heb op de plekken waar mijn eierstokken/eileiders zitten. Het is een soort vaag gevoel, alsof er aan beide kanten een zakje met lood in zit elke keer als ik opsta. Gister deed het ook een uurtje behoorlijk pijn met wat steken in vooral de linkerkant. Aan beide kanten is het ook wat dikker. Nu maak ik morgen een afspraak met de dokter om het sowieso even na te laten kijken, maar ik weet uit ervaring dat ik vaak gelijk weer terug naar huis word gestuurd. Ik heb al eerder gevraagd of ik een controle op het spiraaltje mocht, of het allemaal nog goed zat maar dat vond ze niet nodig. Hebben jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Ik wil niet blind geloven wat 1 dokter zegt en terug naar huis worden gestuurd. Ik heb dit nooit eerder gehad en 't voelt ook niet helemaal lekker in mn buik. Iemand die mij gerust kan stellen of advies geven voor bij de dokter?

Alvast bedankt! :)

Groetjes, dwergje

2. dekilene

dekilene Niet meer actief

vragen om een echo... bij mij was hij niet meer te zien.
    hij was in mijn buik gaan zweven.
    ik had altijd hevige krampen die op weeen leken en constant ongesteld

3. Dwergje1

Dwergje1 Nieuw lid

20 jul 2014
    2
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wauw, kan dat ook nog?
    Ik ga denk ik wel aandringen om een echo want in al die tijd geen enkele controle gehad terwijl er gezegd werd na het plaatsen dat ik minimaal elk jaar op controle moet..

4. Mimime

Mimime Niet meer actief

Zou de huisarts bellen. En als hij niet op zijn plaats zit zeker vragen voor een echo.

Maar elke jaar op controle? Nee daar heb ik nog nooit van gehoord. Heb m'n tweede spiraal inmiddels.

5. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar Anticonceptie

6. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Als de touwtjes van de Mirena te zien zijn door de huisarts, weet je zeker dat ie niet in je buik zwerft. Je kunt ook zelf voelen, maar dat vind niet iedereen prettig om te doen...

Heel soms zijn na 4 jaar de hormonen al een beetje uitgewerkt, dus misschien mag je de mirena alvast laten vervangen?

Succes!

7. dekilene

dekilene Niet meer actief

helaas wel.. maar elk lichaam is anders natuurlijk..

8. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Mijn spiraaltje is gezet bij de gyn, weet niet of dat bij jou ook zo is?
    Bij mij hebben ze gelukkig nooit moeilijk gedaan als ik een extra afspraak in wilde plannen.

En daarnaast: als jij een echo wil kunnen hun dat toch niet weigeren? Gewoon blijven "door drammen" tot de dokter je geeft wat je wilt.
    Het gaat tenslotte om JOU lichaam en niet de zijne/hare..

9. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    bij mij is 5 jaar geleden een mirena geplaatst die na een paar maanden met de echo gecontroleerd is.

Ik werd na het stoppen met bv al snel weer elke maand ongesteld, vond ik wel een geruststellende gedachten.

Eind november vorig jaar zag de assistente de draadjes nog bij een controleuitstruikje maar 2 weken terug kon de dokter m niet meer vinden, gynacoloog ook niet en met een buikfoto is duidelijk gemaakt dat hij linksonder in mijn buikholte zit .

in september kijkoperatie om m er uit te vissen, tijdens de vakantie van de meiden leek me niet zo handig. Met de kijkoperatie laat ik me tegelijk steriliseren omdat zwanger worden heel erg niet goed voor me is.

Ik zou zeker aandringen op een echo. Zo 'n ding kan dus ook na langere tijd gaan zwerven.

10. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    ik ben doordat de mirena nog wel hormonen afgeeft waarschijnlijk niet zwanger geraakt maar moet nu wel met de pil beginnen ter overbrugging van de kijkoperatie

11. mo leannan

mo leannan Niet meer actief

Ik heb begrepen dat de Mirena voor 4 jaar werkt, dus misschien tijd voor een nieuwe?

12. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Normaal werkt ie toch echt voor 5 jaar.

Hier elk jaar controle bij de gyn (een huisarts doet dat hier in BE quasi niet) of dat ding nog goed zit. Zonder die controle zou ik toch echt niet gerust zijn.
    Gyn neemt ook elke 2 jaar een uitstrijkje, checkt mijn borsten, vraagt hoe het gaat, ... het is dus niet alleen voor mijn spiraaltje dat ik ga.

Deel Deze Pagina