Vraagje over auto's

Discussion in 'De lounge' started by Kaatje85, Nov 9, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    hoi hoi.. Mijn vriend vraagt zich al een tijdje af waarom er op sommige kentekenplaten een kleine 1 of 2 boven het eerste streepje van t kenteken staat..

Dacht gooi het even in de groep.er zit vast wel iemand tussen die het weet.

alvast bedankt.

xxx

2. Meliske

Meliske VIP lid

May 29, 2006
    7,731
    0
    36
    NL
    dan is de auto of kentekenplaat geloof ik gestolen geweest als er een 1 staat. dacht ik....

3. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat is t hoeveelste kenteken die auto heeft. Wij hebben t ook, de vorige eigenaar was deel3 (of welk deel is dat, dat je nooit bij je mag hebben?) kwijt, dus moest er n nieuw kenteken aangevraagd worden. Maar bv ook als je nummerplaten gestolen zijn geloof ik.

4. SandraK

SandraK Fanatiek lid

May 29, 2006
    3,282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Dan zit er een nieuwe nummerplaat op.....doordat de oude eraf gewaait, gejat, gestolen, geschopt, gevallen..etc....is... ;)

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

May 22, 2006
    3,334
    0
    36
    Ik heb eens op de radio gehoord dat degene die in Nederland het vaakst een nieuw kenteken heeft moeten aanvragen rondrijdt met nummertje 7 op zijn plaat!

6. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Ow okeej.. super.. dank jullie wel.. mijn vriend dacht eerst dat de kentekens opwaren ofzo en dat er gewoon twee auto's met het zelfde kenteken rondreden.. ik zal het hem zo even vertellen.

xxx

7. Niet meer actief

het heeft niets met stelen van auto's te maken, maar met het kentekenbewijs.

Wij hebben de tucson ook MOETEN voorzien van een 1 of 2 tje (duplicaatcode) omdat hij het kentekenbewijs kwijt was en een nieuwe moest aanvragen.

Mijn vorige getz daarentegen was gestolen en later teruggevonden, maar had geen 1tje nodig! (maar die heb ik maar gewoon helemaal vervangen
    voor een nieuwe getz haha)

Je kan niet hoger komen dan 2, wanneer je 3 keer zo stom bent geweest om je kenteken te verliezen, dan krijg je een andere kleur kenteken, maar ik weet niet welke. Ik dacht roze.

8. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

Jul 14, 2006
    35,431
    47
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Oke dank je wel. dan ga ik dat doorgeven aan hem.
    xxx

9. Niet meer actief

sorry ik had iets niet goed gelezen

10. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ik heb eens een auto gehad waarvan de kentekenplaten gestolen waren 's nachts :rolleyes: Je krijgt dan van die witte kentekenplaten *daar staat in het klein de maand op waarin ze geldig zijn* totdat je je nieuwe gele kentekenplaten weer hebt, maar dan met een 1'tje inderdaad.

11. vissie26

vissie26 Actief lid

Sep 15, 2006
    272
    0
    0
    Het kan volgens mij zowel met je kentekenplaten als het kentekenbewijs gebeuren. Als er een kwijt door weet ik wat, gestolen, kwijtgeraakt o.i.d. Dan krijg je een 1 als het de eerste keer en een 2 tweede keer totdat je 3 bent geweest. Dan worden er andere maatregelen genomen. Je kunt max 3 keer je kenteken kwijtraken.

Let er maar eens een keer op in het verkeer...een 1 zie je vrij vaak en een 2 en een 3 ben ik nog nooit tegengekomen.

12. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ow ik wel hoor, alleen niet zo vaak inderdaad! Lijkt me ook geen pretje, want nieuwe kentekenplaten zijn best duur!

13. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

Ik ben ze allemaal al een keer tegengekomen.

Mijn man (zit in de autobranche) vertelde het volgende:

Je krijgt een vervolgnummer (dus een 1, 2, 3 enz enz) als je:

- je autopapieren (dus je kentekenbewijs) bent kwijtgeraat, gestolen of iets dergelijks
    - je kentekenplaten van je auto zijn gestolen

Ik heb laatst een auto gezien met een 4 erop. Toen stond ik ook even te kijken.

14. daphne78

daphne78 VIP lid

May 10, 2006
    7,311
    0
    0
    Nijmegen
    Ze gaan tot 99, is op tv uitgelegd.
    En oke, ze zullen vast wel maatregelen nemen als je kenteken platen veel gestolen worden of als je elke keer je papieren kwijt bent, maar ja... de kentekenplaten worden dan wel vervangen.

15. Chrisje79

Chrisje79 Fanatiek lid

Oct 10, 2006
    1,193
    0
    0
    Ik heb dit laatst ook eens aan mijn vader gevraagd en die gaf ook nog een andere reden, dat de auto dan ook eens in de prak kan hebben gezeten... Altijd ff navragen dus bij het kopen van een tweedehands auto of het geen "schade-auto" is als er een cijfertje boven staat....

Groetjes Chris

16. Niet meer actief

dan zal er waarschijnlikj een nieuw kentekenplaat nodig geweest zijn.

Goh, ik heb overigens altijd begrepen dat ze niet verder dan 3 gingen, maar dat er dan een andere kleur kenteken kwam. Haha.. vertelde mijn dealer mij. Ach, die weten ook niet alles.

Share This Page