vraagje over autostoel 1

Discussion in 'Baby en dreumes' started by emje, Oct 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. emje

emje Niet meer actief

hoi meiden,

wij zijn alvast aan het nadenken welke autostoel we straks voor emily zouden willen. nu zat ik te denken aan de maxi cosi axiss omdat deze autostoel naar de zijkant draait.

heeft iemand ervaring met deze autostoel? is het echt makkelijker als de stoel draait?

ik ben zelf rolstoelafhankelijk en vraag me af of het voor mij makkelijker zou zijn. alleen staat op de anwb dat het een redelijk veilige stoel is terwijl bij de tobi staat dat het een goede veilige stoel is. daarom twijfel ik erg.

2. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

May 23, 2007
    2,486
    7
    38
    Wij hebben zowel een Tobi als een Axxis. We hadden eerst een Tobi die we telkens over zetten. Tot ik een keer door het dagverblijf gebeld werd dat Nick met zijn vinger tussen de deur had gezeten en ik het stoeltje niet had. Gelukkig ging de leidster mee met Nick op schoot, maar toen wist ik zeker dat ik twee stoeltjes wilde bij twee auto's.

Toen hebben we voor mijn man een Axiss gekocht omdat hij een vijfdeurs auto heeft en ik een driedeurs. Ik moet dus toch al de stoel naar voren klappen en kan dan makkelijker Nick recht erin zetten. In zijn auto draaien we idd de stoel naar de zijkant. Het is echt heel prettig, alleen moet je wel goed zorgen dat de stoel niet schuin staat, omdat je kindje anders ook schuin zit. Door het draaien komt de zitting als iets scheef, dus moet je je kindje er ook (een klein beetje) scheef in zetten. Maar soms staat onze stoel niet goed midden op de zitting en staat de stoel zelf wat scheef.

Wij hebben hem overigens op Marktplaats gekocht voor 180,-, zgan. Die vrouw had hem 3 weken maar vond hem niet prettig.

Beide stoelen hebben voordelen. De Tobi staat wat hoger, waardoor je kindje sneller naar buiten kan kijken. De Axiss is wat lager, maar omdat mijn ouders op 1,5 uur rijden wonen en we nog weleens een dvd-spelertje aanzetten, is die lagere zitting fijn omdat hij dan met zijn voetjes er niet meer bij kan.

Een heel verhaal, maar ik hoop dat je er wat mee kan. :D

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat als je in een rolstoel zit, het wel handig is als de autostoel draait. Maar wat echt het belangrijkste is, is in welke stoel je kindje goed zit. Tegen de tijd dat de maxi cosi te klein wordt, gewoon naar een goed gesorteerde babywinkel gaan en daar gaan passen. Onze dochter zat alleen in de Tobi echt goed, alle andere stoelen zat ze raar/niet stevig/onderuit gezakt in. Ze is ook aan de kleine kant, dus misschien dat het daardoor komt. Maar hier is het dus de Tobi geworden. Inderdaad lekker hoge stoel, waardoor zelfs ons kleintje gewoon uit het raam kan kijken ;) en die openstaande riempjes vind ik erg praktisch.

4. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

Nov 26, 2008
    1,871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    hier ook de axxis wij zijn er heel blij mee ook erg handig dat het naar je toedraait het enigst nadeel wat ik zelf vind zijn de bandjes die om de schouders moeten heel lastig om te krijgen zijn verder ben ik er erg positief over

5. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,027
    1,851
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben een axxis.
    Het is een van onze beste aankopen!
    Wat jojo hierboven zegt over de gordels herken ik niet, die krijg ik prima om.
    Ik zou zelf nooit voor de tobi gaan.
    De gordels hiervan staan omhoog, erg makkelijk....maar ook erg makkelijk voor je kind.
    Bij de tobi krijgen ze de armen erg makkelijk uit de gordels.

6. misa

misa Niet meer actief

Ik kan me voorstellen dat een axiss handig is als je in een rolstoel zit. Maar ik zou zeker even uitproberen in de winkel, omdat je kindje in de ene veel beter zit dan de andere.
    Wij hebben een romer, daar zit hij super mooi in. In de tobi bijvoorbeeld zat hij heel gek in.

Share This Page