Ik hoop dat iemand hier een antwoord op weet want ik ben zelf nogal aan het twijfelen. Onze auto is kapot en nu heb ik een auto kunnen lenen van vrienden van ons. Maar hier zitten achterin geen gordels ( suzuki alto) Mag het autostoeltje van demi ook voorin in de auto? Wij hebben een ferraristoel. Alvast bedankt! liefs petra Edit moderator: topic verplaatst
Die airbag is toch alleen bij achteruitrijstoelen (zoals groep 0 maxicosi). Staat bij ons specifiek in het boekje van de auto "bij het gebruik van een achteruit kijkend kinderstoeltje moet de airbag uitgeschakeld worden". Niks over nr1 stoelen.. Had te maken met dat de airbag dan tegen de MC aanstoot, en die naar achteren wordt geduwt, met je kind tussen de MC en de stoel
Een kindje zal niet stikken door een airbag denk ik, die klapt uit maar zakt ook snel weer in... maar de klap van een airbag komt hard aan! Bij volwassenen al, laat staan bij kinderen!
Er zit geen airbag in deze auto dus dat is gelukkig niet het probleem haha.. ( Sorry voor het verkeerd plaatsen van dit topic, was er niet helemaal bij geloof ik.)