Hoi meiden. Onze zoon is morgen 5 wkn oud en al vanaf zijn geboorte een hongerlapje. Ook heeft hij reflux. Hier heeft hij nu zantac en johannesbroodpitmeel voor. Sinds een week drinkt hij al.zijn flessen van 135cc leeg. Hij komt nu alleen ipv om de 4 u steeds vaker om de 3 a 3,5 u voor zijn fles. Overdag kan ik het dan vaak met een speentje een beetje rekken. Overdag komen we dan netjes op 5 flessen uit. Maar....nu komt hij sinds een week 's nachts voor 2 nachtvoedingen ipv 1. Dus komen we uitvop 7 flessen v 135cc. Hij komt sandaard om de 2,5 a 3 uur alweer. Een beetje watr wil hij niet, speentje ook niet. Jij heeft gewoon honger dan. Overgaan op andere voeding wil ik niet ivm de reflux en de medicijnene die hij nu heeft. Net heb ik een fles.v 165cc aangeboden. Hij dronk 150cc op vd fles. Ben nu heel benieuwd wanneer hij weer komt. Vorige week woog hij 4,3kg en zat met zijn gewicht nog onder de middenlijn. Wat zouden jullie doen??? 165cc aanbieden en dan hopen op 6 voedingen totaal of op 135cc en dan ws 7 voedingen waarvan 2 's nachts??? Graag tips.en ervaringen.......
Heb je al hongerlapjesvoeding geprobeerd? Honger is niet altijd honger, het is vaak een gevolg van de reflux, het weg willen drinken van de pijn. Klopt de dosering van de medicatie nog wel met het gewicht?
We zijn maandag pas begonnen met de medicijnen. Hij weegt ongeveer 4,3 kg en krijgt 's ochtends 0,5mg en 's avonds 1mg. Ik ben maar gestopt met de johannesbroodpitmeel. Hij heeft vanaf 8u nog niet geslapen en ontzettend last v krampen.
Hoi hoi, Welke johannesbroodpitmeel gebruik je? Nutriton? Want dat kan ook aardig krampen opleveren begreep ik. Je kindje zit wel ongeveer op de piek van de krampjes. Ik zou zeker niet meer voeding geven, dat is wel echt heel erg veel voor zo'n kleintje. Mijn dochter woog met 4 weken 5 kilo en zat toen op 5x 150/5. Dit omdat ze de nachtfles lief vallen. Maar met nachtfles zou ik zeker blijven op 120/4. Heb je trucjes tegen de krampjes gebruikt? Fietsen met de beentjes, lekker bij je houden, warm badje? Succes voor je kleintje!
Hier zijn we rond de 5 weken wel naar 5*150 gegaan, nu met 10 weken drint hij dit nogsteeds. Om de 3,5 uur is prima als hij 's nachts 1x iets langer slaapt.