Ik HAAT mijn man zijn collega. Nee echt, serieus. Ik heb hem geprobeerd te tolereren, maar vanaf vandaag HAAT ik hem echt. ` 1.0 Ik begin even globaal bij het begin. Voordat ik mijn man leerde kennen viel ik eerst voor zijn collega (was toen nog geen collega maar een vriend). Nou leuk en aardig, wat dingetjes mee gedaan. Maar hij viel eigenlijk vies tegen. Mijn man bleek eigenlijk (zonder dat hij verlegen was, of een poging tot flirten deed) veel leuker en daar ben ik uiteindelijk voor gegaan. Nou met succes, want 5 jaar later zijn we 2 kinderen en recent gelukkig getrouwd. 1.2 Drie jaar geleden liep het toen een periode niet zo lekker tussen mij en mijn man. Ik wou graag nog een kleine (na het overlijden van mijn oudste en een miskraam), maar man was toen de tijd vooral bang en wist het allemaal niet meer. Dat zorgde voor wrijving. Logisch. Collega van man heeft daar toen lucht van gekregen en toen ik dus een beetje tipsy een gesprek met hem aanging over koetjes, kalfjes en het feit dat hij zijn neus graag in onze relatie stak. Kreeg ik al het verwijt dat ik hem aan het versieren was. Wat hij natuurlijk in geuren en kleuren vertelde aan een ieder die het horen wou. 1.3 Twee weken geleden heb ik hem voor het laatst gezien. Op een bruiloft van een andere collega. Silly me dat ik dacht dat een normale, gezellige omgang nu wel gepast zou zijn. Ik kan met een paar biertjes op redelijk dollen en in dit geval ging het over het feit waarom het toen niet werkte tussen hem en mij (hij verteld namelijk aan iedereen iets anders, dus ik dacht. Lachen! even voor het blok zetten) Iets wat eigenlijk niemand serieus neemt. Iedereen weet wel beter dat ik echt head over heels ben als het gaat om mijn vent. BEHALVE collega dus. Oja, niet vergeten te zeggen dat man het gehele gesprek op een metertje (als het niet minder is) afstand stond. 2.0 Gisteren waren mijn man, zusjes, zwager, zijn collega, vriend van collega, sm en sz en nog een paar mensen richting Engeland voor een wedstrijd van zwager. Leuk en aardig, maar mijn jongste zusje raakte dus met collega aan de praat. En wat zegt hij; Dat het niet goed gaat tussen mij en mijn man (gaat prima) Dat ik hem dus regelmatig nog sms (heb zijn nummer al zeker anderhalf jaar niet meer). Dat ik twee weken geleden de meest schokkende dingen in zijn oortje gefluisterd heb, dingen die voor mijn man echt niet door de beugel zouden kunnen. (zie paragraaf 1.2) en dat ik dit op de dag dat mijn zoon verwekt zou zijn (zie paragraaf 1.1) ook had gedaan. Zoon is overigens twee dagen daarna verwekt volgens mij calculaties. Dus dat kan niet . Al met al dus heel vreemd, en eigenlijk moet ik mijzelf daar niet druk over maken. Maar het feit dat hij dit verteld aan mijn kleine zusje! . Wat probeert hij hiermee te bereiken? Stoken? Het is niet gek dat sommige mensen mij beschouwen als de bitch from hell voor mijn man, als dit soort verhalen de wereld in worden geholpen door één dronken drommel met lichtelijke grootheidswaan. Nouja, het lucht in ieder geval op en mocht je dit overhoopt lezen 'zakkenwasser van een gozer met een kop als een zwerende steenpuist'; Ik ben blij dat ik mijzelf heb behoed voor iets wat op zeker de grootste fout van mijn leven had geworden en heel hard ben weggerend als het om jou gaat! Nooit en te nimmer geef ik mijn vent en gezin op voor een kleinzerige roddeltante welke toevallig gezegend is met een snikkel als een speldenknop. Jij haalt het niet bij hem, jij gaat het niet bij hem halen en er is ook zeker niemand anders die dat wel gaat lukken. *Ja, dat lucht op*.
Misschien is het handig om niet meer met hem te dollen met een borrel op. Maar gewoon je mond tegen hem te houden. Uiteindelijk is dat de beste manier. Blijkbaar vat hij dingen anders op of verdraaid hij veel zaken. Geen informatie verstrekken kan hij ook niks verdraaien.
Ik zou denken dat hij er nog steeds niet overheen is dat jij niet voor hem bent gegaan. Jaloers dus en vreemde pogingen om je toch nog te krijgen? Laten gaan idd, want wat je ook doet: hij zal het allemaal in zijn straatje proberen te praten
Ja man zei ook al; Negeer hem de volgende keer lekker en als hij vraagt waarom. Dan zeg je gewoon; "Omdat ik je niet wil versieren."
Negeren en duidelijk je man alles vertellen. Dan kan je man optreden en duidelijk maken dat hij ermee op moet houden en dat hij er niets over wil horen. Verder kan je misschien medelijden met hem hebben. Zo sneu als iemand zo ver gaat en in een andere werkelijkheid zit.
Negeren die kerel. Alles wat je zegt voedt hem alleen maar. En idd...laat je man maar eens naar hem toe gaan en duidelijk malen dat dit soort geintjes niet gewaardeerd worden. Mijn vriend had er nog eerder gisteren dan vandaag gestaan om hem dat even duidelijk te maken. Hij zal idd wel rancuneus zijn of jaloers.
Dat dacht ik ook. Wist hij dat hij met je zusje zat te praten? Ik hoop dat jullie er samen ook om kunnen lachen, zo wanhopig als die man doet.