Ik voel me de laatste dagen echt "the nanny" materiaal. As daagt me uit en als ik haar roep of zeg dat het niet mag, dan draait ze gewoon haar hoofd weg. Ze haalt nog net haar schouders niet op. Ook met eten. Ze moet persé zelf doen, dus om en om een hapje, zij hapje zelf doen, dan mama hapje doen. En dan ineens, hoofd wegdraaien en wegslaan? Hand in het eten en gewoon klieren. Ook is ze redelijk "agressief" met haar handjes. Ze kan behoorlijk slaan en knijpen (tsja meisje hè), maar naar Nee luistert ze amper. Ik twijfel dus ook of ze echt slecht hoort of dat ze gewoon verschrikkelijk aan dreumespuberen is? Tips??? En dan vooral mbt tot het eet verhaal en slaan. Owja.. en ze is nog maar klein, bijna 14 mnd, maar ergens moet het toch de kop in gedrukt gaan worden hè.
Nou duidelijk geval van puberen. Wat het eten betreft daar heb ik nooit een strijd van gemaakt, wordt anders alleen maar erger. Gewoon zelf laten eten werkt echt het beste. Ik zet het bord voor hem neer en hij eet maar, als hij laat merken dat ie klaar is (doet ie als ik het te laat door heb door eten op de grond te kwakken ) Maar hij eet zo eigenlijk al alleen vanaf de7de maand (hij begon er vroeg mee) Het is wel een zooitje maar ja dat wordt steeds minder. Zo heb ik het ook gedaan met de oudste en die eet prima, eet ook alles (vind spruiten ed heel lekker) As is nu zichzelf aan het losmaken van mama, en dat laat ze nu merken door zelf te willen eten, dus lekker laten. Het agressieve daar heeft mijn jongste zoon ook last van, die slaat en bijt. Maar dat is een kwestie van een tijd lang concequent blijven, duidelijk nee zeggen en even op een stoel zetten. Daarna gewoon weer herhalen én herhalen.... het duurt even voor ze dit doorhebben is mijn ervaring Het grote opvoeden is nu begonnen Gupsie! Sterkte ermee
Hahah.. ok dan.. Nou goed, dan moeten we iets verzinnen (liever geen stoel, want ze is zot op stoelen en vind het heerlijk om te zitten op een stoel, dus liever dat geen strafplek, maar ik kan wel wat anders verzinnen) Het is dus puberen, nou, da's lekker!
Das zéker lekker.... wacht maar af er staat je nog wat te wachten met deze meid! En de strafplek kan van alles zijn, behalve box en bed, een kleedje op de grond de trap maakt eigenlijk niet uit, als ze het maar saai vinden
whahaha.. de trap.. Nee, laten we dat maar even niet doen! Die klimt ze meteen met een brede glimlach omhoog en zegt nog net geen Yesss, omdat ze dat simpelweg niet kan. Kleedje vind ik een goede!
Traphekje? Ik heb net 1 tree over onder het traphekje en daar zitten de monsters als ze stout zijn geweest.
nee, als we een traphekje gaan gebruiken, dan doe we die alleen boven. Beneden is te onhandig! Maar het komt goed.. in ieder geval bedankt!
owjeeee in deze fase zit lisa ook... pff kan echt vermoeiend zijn!! Ik zet Lisa ook op de onderste trede van de trap als ik haar "straf" . Hier werkt het redelijk!
Ja Lars bijt mij ook en slaan doet hij ook. Wij blijven nee zeggen en tot nu toe helpt dat maar dat zal dan ook niet lang meer duren....... Eten gaat hier eindelijk na al die maanden goed, pfff maar daar heb ik ook mee afgezien en het eerste lepeltje mept hij nog altijd uit je handen als je reactie niet snel is.