Vraagje over bedzeiltje/waterdichte molton.

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Gijsje, 20 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Omdat het bij oudere kindjes wel veilig is. Bijvoorbeeld als ze zindelijk gaan worden 's nachts.
    Als de kindjes groter worden (zeg 2+/3+/4+), dan kunnen ze prima omdraaien als ze met hun gezichtje in dat plastic komen.
    Ook kan een kindje op die leeftijd een deken afduwen als het te warm wordt (een reden van wiegedood).

Ook is het gevaarlijk als je het combineert met een kruik. Als een kruik lek is, dan lekt het kokend hete water normaal het matras in. Maar bij een waterdicht laagje blijft de baby in het warme water liggen. Autsj..

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Deepfreeze,ze verkopen die moltonzeiltjes ook speciaal voor wiegjes en een kindje wat zindelijk moet worden ligt normaal gesproken niet in een wiegje.Maar ik vraag me wel meer dingen af waarom het verkocht word,zo worden er ook nog genoeg dingen verkocht om je kindje vast te leggen,zag het vanmiddag nog bij prenatal,toch word het sterkt afgeraden.
    Een kruik moet je trouwens nooit vullen met kokend heet water,teminste op de kruik die ik heb staat dat op,gewoon warm water uit de kraan(kan ook warm zijn hoor daar niet van).

Ik ben bij de Hema geweest en ons kind slaapt in een keurig en veilig bedje :) Thanks voor de tips dames!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    En van de kraamzorg leer je weer (tenminste, 2 jaar terug wel) dat je er kokend water in moet doen. Maar ik ga het deze keer niet doen denk ik, laatst heb ik de kruiken getest en ik brandde zowat zelf mijn handen, was even vergeten hoe gloeiend heet die dingen dan zijn! Dan maar wat vaker een nieuwe kruik maken....

4. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Oww..ik bedoel dan denk ik een molton onderlegger...het is ongeveer net zo groot als een hydrofiel alleen wat langer.
    En er zit echt geen plastic in! Heb nog gekeken op het label!
    Maar die houdt dus wel vocht e.d. tegen!

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Molton neemt heel goed vocht op, maar als je echt bergen vocht hebt, dan lekt het er wel doorheen..

Ik heb ook van de kraam geleerd kokend water te gebruiken. Maar eigenlijk hebben we de kruik weinig/niet gebruikt met onze augustus baby..

Deel Deze Pagina