Nieuwe keuken kopen

Discussion in 'De lounge' started by Whabbit, Jul 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

Feb 22, 2008
    1,253
    24
    38
    Aangezien wij onze huidige keuken gaan uitbouwen moeten wij een nieuwe keuken uitzoeken. Ik ben erg benieuwd bij welke keukenleveranciers mensen goede (of juist hele slechte!) ervaringen hebben?

2. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Wij hebben het bij een plaatselijke keukenboer gedaan, werk is prima, maar de levering laat te wensen over, we zitten nu al een 1/2 jaar in de troep.

3. Lilly

Lilly Fanatiek lid

Jun 1, 2006
    4,842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Ga NIET naar de keukenconcurrent!

Die zeggen wel dat ze zo goedkoop zijn maar wat ze doen is je eerst voorschotelen dat de keuken die jij wilt bijvoorbeeld 10.000 euro kost, dan lopen ze ff weg en komen terug met een nieuwe prijs die veeeeel lager is. Zodat jij denkt dat je een goede deal hebt. Dan strooien ze nog met gratis dit en gratis dat.....maar over service en garantie hebben ze het niet!

Wij hebben onze keuken bij grando in Hoorn gekocht en heb daar erg goede ervaring mee tot nu toe.

Alles gebuerde zoals afgesproken en we kwamen niet voor verassingen te staan Ook over de prijs viel nog te kletsen, maar dat kan denk ik overal wel. Ook niet onbelangrijk; 5 jaar totale garantie, dus niet alleen op apparatuur maar ook op deuren, planken, montage, etc.

En niet te vergeten ze hadden de keuken die wij wilden!
    Want dat is natuurlijk nog het belangrijkste, dat je uiteindelijk die keuken hebt die je ook wilde.

Succes en veel plezier met uitzoeken.

4. Joyce84

Joyce84 VIP lid

Nov 24, 2006
    5,350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    Ja idd ga niet naar de keukenconcurrent !

Zijn echt oplichters daar, je kan echt heel veel met de prijs zakken.

5. San79

San79 Fanatiek lid

Apr 10, 2008
    2,212
    0
    0
    Den Haag
    Afdingen kan altijd en overal als je iets groots koopt, maar onthou 1 ding:
    Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn! :)
    Dus net zoals seats 'n sofa's slecht bekend staan, staan al die enorme prijsknallende keukenboeren ook niet echt goed bekend. Gewoon de plaatselijke keukenverkoper of de IKEA.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

Voor ons nieuwe huis gaan we (vermoedelijk) ook gewoon naar Ikea. Geen hijgerige keukenverkopertjes enzo, en gewoon een 'eerlijke' prijs. En 'gratis' bestaat niet, of je betaalt te veel voor de rest of de service is bagger.

Service van Ikea is ook goed, een vriendin van mij heeft al 10 jaar een keuken van Ikea en 10 jaar lang waterkoker op de zelfde plek. Vond deurtje niet leuk, uiteindelijk heeft ze voor de hele keuken nieuwe deuren gekregen.

Nu was er iets mis met een van die deurtjes, weer dat soort net uit het assortiment en krijgt ze weer nieuwe. Dat het stuk gaat is niet leuk maar het is wel keurig opgelost.

We zijn pasgeleden bij Kvik geweest, iets duurder dan Ikea maar wel heel mooi spul. Ook wel een 'relaxte' winkel, niet meteen drie man op je nek...

@ TS, heb je al een idee van wat je wil?

7. djellybelly

djellybelly Niet meer actief

wij hebben in februari nieuwe keuken geplaatst van ikea echt we zsijn er super blij mee :D

8. valhalla

Foto! Foto! Foto!

9. djellybelly

@valhalla
    fotos heb ik net in mijn album gezet :D

10. Kikkervisje

Kikkervisje Actief lid

Dec 14, 2007
    235
    1
    0
    Ook hier alleen maar goeds over Ikea keukens.
    Ik had vorig jaar in oktober mijn eerste Ikea keuken gekocht en was er dolgelukkig mee.
    Toen ben ik veel sneller dan verwacht zwanger geraakt en daardoor moesten we verhuizen naar een grotere woning. Maar ik baalde zo van de keuken die in de nieuwe woning zat, dat ik nu dus al mijn tweede Ikea keuken gekocht heb. Hij wordt op dit moment door mijn schoonvader geplaatst :D
    Mocht je trouwens geen handige man/vader/kennis hebben, dan kan je de keuken ook door Ikea laten installeren. Dat kost een aardige duit extra maar is in de meeste gevallen nog steeds goedkoper dan de plaatselijke keukenboer.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Wij hebben een keuken bij Bruijnzeel gehaald, maar van het merk Sachsen, prima keuken, levering, plaatsing, alles prima.
    En inderdaad de keukenconcurrent hard voorbij lopen. Onze buren hebben een keuken van de keukenconcurrent, ze hadden dingen verkeerd opgemeten, het aanrecht paste niet, ze hebben een stuk uit de muur gebeukt, ze kregen het verkeerde gasstel etc. Ze moesten tig keer terugkomen. Nu zijn ze verhuisd en bij de nieuwe bewoners laat dus gewoon de coating van de kastjes rond de oven los, die is dus gewoon niet tegen hitte bestendigd :( .

12. valhalla

Hey mooi dat wit, lekker strak :D

Hoe veel kastjes heb je eigenlijk en is dat genoeg? Hebben we hier nl. steeds discussie over...

Oh ja, het scheelt natuurlijk als je een regio erbij noemt... Mijn ouders hebben hun keuken door Wooning laten zetten, vrij bekend rond Rotterdam. Zijn ze erg blij mee...

13. djellybelly

ja we houden heel erg van strak ahahhahaah
    maare 3 boven kasten 1 boven de koelkast
    en 1 in de hoek met planken en een carousel voor alle pannen en 1 goodsteen kastje meer niet dus best weinig maar we hadden geen plek meer :D

14. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik heb uit mijn omgeving, hele andere verhalen over de service van ikea gehoord. ;)

15. djellybelly

tjah alles heeft zo zijn voor en na delen!

16. Aszz

Aszz Niet meer actief

Idd, wij hebben hele goede ervaring met de Keukenconcurrent! En met Seats and Sofa's!

17. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Oh hier ook geen keukenconcurrent meer, die hebben het bij ons echt verpest.

18. Wij hebben een keuken gekocht bij de keuken kampioen..
    Hij wordt begin september geleverd...

Dus hoop dat ik hier strask wat positiefs kan vertellen ;)

19. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    ikea is volgens mij ook goed (en goedkoop) en ze hebben weer een bedrijf dat komt inbouwen...

in omgeving den haag doet mijn oom de inbouwing (tenminste de mensen van zijn bedrijf ;))

20. djellybelly

ik was voor mijn keuken 2000 euro kwijt

Share This Page