Borstvoeding, gaan je borsten daarvan hangen?

Discussion in 'Borstvoeding' started by Apekop, Nov 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Apekop

Apekop Actief lid

May 29, 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Hihi beetje gek onderwerp maar daar krijg ik wel reacties door denk ;)

Ik hoor namelijk van de een dat je hangborsten krijgt van borstvoeding en de ander zegt juist andersom; dat je dan juist GEEN hangborsten krijgt.

Als je normaal een cup dubbel a hebt, heb je dan ook kans op hangers of nie? Hihi sorry hoor voor de gekke vraag :oops:

En het is niet dat het mij daarvan af hangt of ik wel of niet besluit om borstvoeding te geven hoor maar ben gewoon benieuwd naar jullie meningen en bevindingen.

2. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Je borsten gaan hangen door de hormonen tijdens je zwangerschap, niet door de bv ;)

3. 40plusmama

Ik zou het trouwens ook niet erg vinden als je er een andere titel aan zou geven. Of ben ik de enige die het zo een beetje denigrerend vind staan?

4. saar

saar Fanatiek lid

idd, gewoon door zwanger zijn, kunnen je borsten gaan hangen. Dus je bent al goed bezig ;).

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik vind het niet denigrerend. Laten we niet op alle slakken zout leggen.

On topic: recent is er een onderzoek geweest met het uitkomst dat de hangborsten niet door het geven van borstvoeding direct komt maar door het toenemen in omvang van borsten. Borsten nemen toe in omvang door het uitzetten van melklkieren, dus indirect zou je het op borsvoeding kunnen gooien maar dat is dan ook niet helemaal correct. Als je besluit om geen borstvoeding te geven zullen je borsten toch iets meer gaan hangen omdat ze in omvang zijn toegenomen tijdens de zwangerschap. En trouwens, dat geldt lang niet voor iedereen hoor. Mijn borsten zijn niets veranderd.

6. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Het antwoord is nee; je krijgt geen hangborsten van borstvoeding geven.
    Omvang van borsten heeft trouwens niets te maken met elasticiteit zoals kiwi zegt. Het heeft te maken met de gewichtstoename in de borsten doordat melkkanalen zich vullen met melk.

Zie de link : http://www.borstvoeding.com/nieuwsberic ... rsten.html

7. 40plusmama

8. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    En weer on topic ;)

Ik heb zelf ook dubbel a (klinkt wel groter dan dat je aa zegt.. :) )en na mijn eerste zwangerschap zijn ze wel minder stevig geworden maar ik kan niet zeggen dat ze zijn gaan hangen want daar zijn ze te klein voor... :) :)

Nu ik weer zwanger ben heb ik een volle B en kan ik weer pronken met (een soort van) decolletè... :D :D

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Dat zei ik ook, jingels. De gewichtstoename in de borsten komt door het uitzetten van melklieren.

10. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Ik, trotse bezitter van een enkele a, tijdens de zwangerschap c en tijdens het bv-en wel een d ben nu 2,5 week gestopt (met voeden) en ze zijn weer terug naar a - b. Ze zijn wel wat minder stevig, maar de beroemde potloodtest doorsta ik nog (of je een potlood onder je borst kunt houden, als deze blijft zitten heb je hangers..)

Maar goed, wat er niet te veel zit kan ook niet teveel hangen natuurlijk.

Valt mij niet tegen na 2x zwanger en 2x bv...

11. erdtub

erdtub Actief lid

Jul 1, 2007
    133
    0
    0
    den haag
    wij zijn ongeveer 2 weken geleden gestopt met borstvoeding, omdat mijn dochter liever de fles heeft nu , maar wat ik aan me borsten merk is dat ze gewoon niet meer zo strak zijn als voorheen , en lijkt net of de beide tepels naar andere kanten kijken wat afgezakt zeg maar, en ze zijn veel kleiner geworden dan voor mijn zwangerschap...maar ik denk dat ik toch misschien wat tijd nodig heb om misschien weer iets van mijn oude borsten te krijgen omdat we nog pas gestopt zijn met borstvoeden,tenminste dat is mijn hoop

12. Teardrop786

Teardrop786 Actief lid

Feb 20, 2007
    180
    0
    0
    den haag
    Ik merk ook niet echt een verschil in mijn borsten, alleen dat ze wat zachter aanvoelen maar dat is ook logisch. Ook is de omvang van mijn tepel ietsje toegenomen.

13. Anna1978

Anna1978 Actief lid

Oct 7, 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik heb wel het idee dat mijn borsten zijn gaan zakken sinds ik full time kolf, misschien dat mijn stevige borstcompressie uit angst voor verstopping toch iets te heftig is....

14. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,333
    36,188
    113
    Even een reactie van iemand die geen bv heeft gegeven (wel graag wilde en daarom hier af en toe mee leest voor een evt volgende).

Mijn borsten zijn absoluut meer gaan hangen na de zwangerschap, maar dus niet door de bv. Of het ook zo is bij aa weet ik niet, ik heb zelf sinds de zwangerschap een e cup en dan hangt het waarschijnlijk ook allemaal wat sneller.

15. Apekop

Apekop Actief lid

May 29, 2008
    393
    0
    16
    leidster kinderopvang
    Nou allemaal hartelijk dank voor de antwoorden. Ik merk het wel.

@ Dees; je mag de titel van mij aanpassen hoor maar ik vind het niet denigrerend. Maargoed zie dat het al gebeurd is. Ook prima hoor ;)

16. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ben wel nieuwschierig wat de titel was ;) Zal vast met een 't zijn begonnen... Hangt erg van de manier waarop je dat zegt of het denigrerend klinkt en het is ook personlijk natuurlijk. Ik gebriuk het zelf ook wel :oops:, maar buiten de deur zijn het netjes borsten.

On topic: ik heb normaal een a-cup, nu b. Ze zijn nog steeds mooi en bescheiden en hangen niet. Ook geen striae, in tegenstelling tot mijn buik helaas. Eigenlijk zijn ze wel iets mooier nu, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ze weer klein zijn.

17. Bri

Bri Niet meer actief

Het is al door meer dames gezegd: borsten gaan niet hangen door het geven van BV. Als ze slapper worden, dan komt dat door de hormonen die je al tijdens de zwangerschap aanmaakt.

Hoe het in de praktijk uitpakt met kleinere borsten weet ik niet. Ik ben van een flinke D naar E/F gegaan. Gegeven het formaat, vind ik dat ze er nog netjes bijstaan/hangen.. ;)

Share This Page