Mijlpaal

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door MamaVanAnne, 8 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor mij een grote mijlpaal, voor de meesten waarschijnlijk een hele kleine ;) Ik voed alweer 3 maanden.
    Ik heb jaren geroepen, mocht ik ooit een kind krijgen, geen gelurk aan mijn tieten (mijn schoonmoeder zei dan, moet dat zo plat, we weten wel dat je geen bv wil gaan geven)
    Toen ik zwanger werd veranderde dat, ik zei, oke ik ga het proberen en we zien wel. Maar mocht ik kloven krijgen of een ontsteking of whatever ik stop meteen, geen gedoe hoor.
    Toen kwam de intake met de kraamzorg, ik gaf aan, ik wil borstvoeding gaan proberen te geven, dus er moet iemand komen die me dat kan leren. Na de bevalling was het een paar dagen opstarten, aanleggen ging moeizaam, de melk was veel te veel en te snel. Maar na een dag of 3 ging het aanleggen beter. De melk was nog steeds veel te veel en te snel, maar het ging wel goed :) Ik dacht oke, dit ga ik dus 6 weken doen, mijn kleine een goede start mee geven.
    Na 6 weken en een paar kleine kloofjes verder dacht ik, oke, misschien kan ik dit zelfs wel 3 maanden.
    En voila, hier zijn we dan, ik voed al 3 maanden!
    Ik wordt geen langvoedster, het is gewoon niet echt mijn ding, maar ik kan mijn kleine geven wat ze nodig heeft, haar een goede start laten maken en zelfs af en toe geniet ik er met volle teugen van (soms ben ik het ook heel erg zat en denk ik, kan iemand anders het niet even doen, vooral als ik een keer een nachtje wil doorslapen)
    En ik moet toegeven, af en toe is het ook wel heel handig als je onderweg bent (in voeden in de auto wordt ik steeds handiger) of als ze s nachts huilt en je niet helemaal naar beneden hoeft om een fles op te warmen.

Ik wil voor de 4 maand gaan, de meesten beginnen dan met bijvoeden, ik ga dan langzaam de kv introduceren vermoed ik. Misschien ga ik zelfs wel voor de 6 maanden borstvoeding, wie weet ;)
    Maar wat me wel heel erg eng lijkt en wat ik echt voor wil zijn is tandjes. Want daar moet ik echt zo niet aan denken dat er in mijn tepel gebeten wordt :)
    Hebben jullie nog tips zodat ik dit misschien nog 3 maanden ga volhouden?

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Hahaha wat goed en gefeliciteerd!
    Toen ik beviel ging ik voor de 6 weken ( ging niet zo best). Toen 3 mnd, toen 6 mnd en zie nu...ik voed al een jaar :D.
    Je groeit erin. Tips;
    Rond de 4 maanden krijg je waarschijnlijk een productie dip! Dit hoort en is geen reden tot paniek
    Bijten doet pijn, maar gaat weer over
    Het wordt echt steeds makkelijker
    Het blijft altijd makkelijker dan te pas en te onpas flesjes maken
    Niet doorslapen komt niet door bv. Dus overstappen hoeft niet te betekenen dat ze door gaan slapen

Geniet ervan! Als het lukt, is het een heerlijketijd

3. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Wat goed zeg! En ik stond er ook erg nuchter in; ik ga 't proberen en als 't niet gaat, dan niet! Maar nu alweer 20 maanden verder :D

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tip: gewoon doorgaan tot één van jullie twee niet meer wil. Enin de tussentijd, leker genieten van je kind!

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.806
    5.942
    113
    Vrouw
    Volgens mij heb jij helemaal geen tips nodig! :D
    De eerste weken zijn het zwaarst,daarna gaat het steeds makkelijker worden,dat heb je zelf ook gemerkt..
    Wel wat je kan verwachten,dat is hierboven al gezegd. De 4 maanden-dip, je kindje kan even.wat minder interesse hebben in de borst,of juist heeel erg bij mama willen zijn(en dan net s'nachts natuurlijk)..Ook dit gaat weer voorbij.
    Mijn dochters besloten na heel veel mamatanken,dat ze toch maar gingen doorslapen..dus wie weet ;))
    Succes er mee,wat doen jullie het super!!:p

6. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Knap hoor!

Ik vind ook dat lang voeden niet echt bij mij past ;) maar toch geef ik nu al bijna 7 maanden BV...

Ik begon met de gedachte, dat ik wel zou stoppen als ik terug zou gaan werken. Maar ik wilde toen helemaal nog niet stoppen.
    Dan dacht ik: Oké 6 maanden is genoeg..

Maar nu zijn zelfs die 6 maanden al voorbij, en ik ben nog steeds aan het voeden!

Die 4 maanden dip heb ik trouwens niet gehad.

7. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Gewoon doorgaan en zien waar het schip strand. Je bent prima bezig!

8. kuiken1985

kuiken1985 Actief lid

21 sep 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn dat het zo goed gaat!Het leek mij ook niks en riep ook steeds dat het me niks leek een baby aan de borst. ik zou het een keer proberen en wel zien ws de fles dacht ik. Maar na wat problemen bij de start gaf het zo n voldoening.Als ik naar mijn kleine ventje kijk nu alweer 10 maanden bv;) en zo mooi hoe hij geniet en groeit. En de verschillende fases idd nu weinig tijd om te drinken en zoveel te zien voor hem. Op naar het jaar dan stoppen met kolven en we zien wel.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Geen tips, gewoon doorgaan zolang jullie dat beide nog bevalt. Ik voedde bij mijn dochtertje ook altijd in stapjes, eerst 3 maanden, toen 6, toen 9 etc. Uiteindelijk heeft ze ruim 26 maanden gehad. Nu vind ik dat dat ik dat eigenlijk ook wel verplicht ben naar mijn zoontje toe en is het een stuk minder relaxed haha. Dus ik zie wel waar het schip strandt.

Elke dag bv is mooi meegenomen in elk geval, dus 3 maanden vind ik al een goede mijlpaal!

10. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    gewoon doen waar je je goed bij voelt!
    Ik doe dat ook en betrap me er erg op dat ik misschien wel een langvoedster kan worden, want als ik nu denk aan stoppen dan wordt ik akelig...
    maar dat is maar net waar je jezelf prettig bij voelt, als jij je prettig voelt, voelt je kleine zich ook prettig toch?

11. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Gefeliciteerd je hebt de moeilijkste periode achter de rug! Goed gedaan! Lekker blijven genieten!

Mijn dochter heeft inmiddels vijf tandjes, maar zolang je baby drinkt bijt hij/zij niet. Dat kan namelijk helemaal niet want dan bijten ze op hun eigen tong. Het is dus opletten zodra ze een beetje klaar zijn met drinken, dan kan het nog wel eens fout gaan. Mijn dochter valt vaak in slaap bij het drinken en dan laat ze soms even los en wil dan weer aanhappen maar dat gaat niet altijd goed.

Bekijk alles gewoon per dag, je kunt nu niet voorspellen tegen welke problemen je aanloopt en welke problemen je onoverkomelijk vindt.

12. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Vandaag gewogen en 6225 gram bij 62 cm :) keurig op de 1+ lijn

13. Misstiara5

Misstiara5 Actief lid

29 sep 2012
    436
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier hetzelfde! Zelf nooit gedacht dat ik bv zou geven. Mijn man wilde wel graag, omdat het goed is voor het kindje.
    Ik kende het niet echt en wist trouwens ook niet dat het zo moeilijk was! (in het begin dan) ik ben best wel een carrière type, dus had niet gedacht dat ik dit zou blijven doen. Ik dacht als ik ga werken dan stop ik vast snel. Maar ook blijven doen op werk. Soms zelfs fijn, kon ik even mijn ogen sluiten (want ik had in het begin nog wel slapeloze nachten). Toen even een dip gehad rond 5 maand. Toen dacht ik: ik ga stoppen. Toch doorgezet met neusspray, want stiekem vond ik het ook erg leuk en gezellig, nu zit ik op 9 maanden. Ik merk dat mijn productie minder is. Maar ik ga binnenkort afbouwen. Ene kant erg jammer, maar andere kant ook erg lekker om geen tassen te sjouwen en te kolven op werk. Ik blijf wel ochtend en aanvoering geven, ik hoop dat dat gaat lukken. Jij ook succes, ik denk stiekem dat je het wel lang volhoudt ;)

Deel Deze Pagina