Ik heb m bij TRIAS gehaald. Was gewoon gratis (met verwijzing/aanvraagformulier van de fysio) Ik heb een Serola. Hij is van elastiek en je moet hem dan aan beide kanten aansnoeren. Ik heb met name pijn in mijn been (links), kan nauwelijks meer bukken en heb last van mijn SI-gewricht.
Ja! Die doet zeker pijn! Vandaag weer net een beetje teveel gedaan en dat is meteen weer te merken.. Maar ja... Het is niet anders..
Ik had zo'n smalle bekkenband, die vond ik wel fijn. Maar het was absoluut niet de bedoeling dat ik die constant zou dragen tijdens het werk ofzo. Ik ben toen minder gaan werken, en uiteindelijk helemaal in de ziektewet gekomen en toen ging alles weer wat beter. En sinds de kleine is ingedaalt heb ik eigenlijk helemaal geen last meer.
Beetje jammer dat de indaling bij mij nog heel ver weg is. Ik krijg hem idd voor op het werk,omdat ik staand/lopend werk heb. Als de pijn niet veel minder wordt dan nu met die band zal ik ook al minder moeten gaan werken.
Jij hebt het wel in een heel vroeg stadium zeg.. Kun je geen aangepast werk doen? Ik deed ook gehoorlijk zwaar werk (gehandicaptenzorg), maar ik heb administratief werk aangeboden gekregen. Op den duur was dat ook geen optie, maar ozu misschien voor jou wel een optie kunnen zijn nu?
nee ik zit nu sowieso 1 dag in de week achter de informatie balie ( werk in een winkel) Heb verder mijn eigen afdeling,dus doe alles op een laag tempo. Artikelen aanvullen en bestellen. Het is allemaal niet zwaar,maar vooral het lange staan en lopen doet het hem. Ze zien op mijn werk ook wel aankomen dat ik dit niet lang meer vol hou. Hoop gewoon zo dat ik met die band nog een aantal weken goed door kan werken, en anders halve dagen. Ga volgende week sowieso even babbelen omdat het ook nog niet zeker is dat ik daar na mijn bevalling partime terug kan komen.
Ik had een brede band van Rafys. Een heerlijk ding maar je mag hem niet te vaak gebruiken, want als ik hem afdeed dan voelde ik mijn bekken helemaal uit elkaar zakken, zeg maar. Als je op hun site kijkt bij de webshop en dan bekken aanklikt, dan zie je 3 soorten. Ik had de S.I.S.D.A. meegroeiband. Ik begin nu ook weer last te krijgen, maar probeer het gebruik zo lang mogelijk uit te stellen omdat je spieren er ook slap/lui van worden, maar helpen deed de band zeker als ik hem omhad. Succes met je keuze!
ik ben zelf fysiotherapeute, en raad zwangeren met bekkenproblemen meestal de Serola-band aan. werkt goed, is simpel om te doen, en zit het minst beroerd. de steunbanden van Anita (met buikstuk) zijn prettig, maar niet als je echt instabiliteitsklachten krijgt; dan heb je meer aansnoer-mogelijkheid nodig, en meer steun. sterkte allemaal! enne... een fysio kan je wel tips/adviezen geven, zodat je er minder last van hebt. daar mag je tegenwoordig direct heen; briefje vd dokter is niet meer nodig.
Ik heb bij deze zwangerschap last van bekkenbodemklachten, en ik heb twee verschillende van Anita Positie lingerie. Eentje is de babybelly, dat is een band die met klittenband dichtgaat en een gedeelte over je buik heentrek. De andere is hetzelfde idee alleen als onderbroek (dus het gedeelte zit eraan vast) Bij mij helpt het heel erg, je kan de banden vinden in de betere babyspeciaalzaken of dealers van Anita
Bedankt voor de reacties. Ik heb sinds vandaag een bekkenband. Ben voor de smalle gegaan. Weet ff niet hoe hij heet. Pipo. Als je de band afdoet en je hebt het idee dat je bekken uit elkaar zetten, komt volgens mijn fysio omdat de band te strak heeft gezeten.