Geloof jij in de illuminati?

Discussion in 'De lounge' started by Chaii, Apr 10, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

Geloof jij in de illuminati

1. ja

2. nee

3. ik weet het niet

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Chaii

Chaii Niet meer actief

Waarom wel en zoniet, waarom niet?

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

???? wasda? sorry nooit van gehoord. zal wel niet geloven dan

3. Delta

Delta Niet meer actief

ken het ook niet hihi...

4. jessi

jessi Fanatiek lid

Mar 15, 2011
    2,304
    13
    38
    Female
    thuis mama
    Tiel
    misschien bestaan ze wel maar ik ga me er verder niet druk over maken.

5. SYRV

SYRV Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    3,133
    453
    83
    Ik vind het allemaal een beetje vaag dat illuminatie gedoe. Heb wel een aantal dingen gelezen en gezien, en weet niet zo goed wat ik er van moet denken. Het is wel iets wat ik verder zou willen uitpluizen, maar ik denk dat zodra je er in verstrikt raakt je jezelf heel makkelijk gek kan laten maken. Dus of dat zo'n goed idee is..

6. henkie24

gelukkig:D

7. henkie24

heb even gegoogled en zie meteen al dat het iets wat me niet boeit. ga het nog niet eens lezen. dus nee ik zal er wel niet in geloven

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

mijn man is er innig door gefascineerd en heeft er honderden filmpjes van gekeken, en ja.. ik geloof er ook in

Maar ikzelf kan me er niet druk om maken ;)

vooral dat in een kaartspel de aanslagen van 9/11 allang waren aangekondigd en al die zaken.. zelfs in afleveringen van bart simpson waren posters te zien dat ze op 9/11 in de twin towers zouden vliegen, al lang/jaren voordat het werkelijk gebeurde..

zo ook zangers die geheime boodschappen in hun raps zouden hebben, zoals JayZ, etc

en dat het World trade centre een maand voordat het de lucht in ging voor miljarden was verzekerd, en op 9/11 alle bekende mensen gewaarschuwd waren om niet te vliegen op die dag, etc etc

9. Delta

Delta Niet meer actief

ik snap er de ballen van!!!, maar goed..

10. Snne

Snne Bekend lid

Feb 10, 2011
    840
    8
    18
    NULL
    NULL
    Er was laatst een besloten club van... Geen idee of deze er nog is?
    Ik geloof er wel in maar ga me er niet in verdiepen... Volgens mij maak je jezelf dan alleen maar hartstikke gek.

11. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik kan me er ook afentoe heerlijk mee vermaken. :D

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik geloof wel dat ze bestaan, zoals Opus Dei ook bestaat, en de vrijmetselaars ... ik geloof niet zo zeer dat ze verantwoordelijk zijn voor de dingen die ze toebedeeld worden, noch denk ik dat de grote rampen door hen zijn voorspeld.

Een en ander is in een vreselijke hype gekomen na de Da Vinci Code van Dan Brown, en daar worden dingen ook rijkelijk overdreven ;)

13. Smnee

Smnee Niet meer actief

Ik vind het heerlijk om me er in te verdiepen, maar ik word knettergek ervan.
    Creapy stuff, maar ik geloof het dan weer wel :D

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Ik heb "nee" gestemd, omdat ik van mening ben dat ze tegenwoordig niet meer op die manier bestaan. Als historica ben ik echter wel van mening dat deze organisatie ooit (tijdens de verlichting) heeft bestaan en de ontwikkeling van de wetenschap nastreefde.

Persoonlijk vind ik dit onder dezelfde categorie vallen als de Carlisle group en de Freemasons (vrijmetselaars): denkvoer voor complottheoriedenkers... Dit zijn allemaal theorieën voor mensen die de wereld als een chaotische en boze plek zien en met het aanhalen van dit soort groepen mensen de wereld om hun heen begrijpelijk proberen te maken. Erg vermoeiend, lijkt me, om overal wat achter te zoeken.

15. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik weet wat het is, en ik wil er niet in geloven :)
    Zoveel wantrouwen richting de mens, heb ik geen zin in. Ik bereik er niks mee.

16. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik geloof er zeer zeker in. En waarom? Na heel lang en veel research is die overtuiging gewoon zo gegroeid :)

Er was inderdaad een besloten club, maar daar heb ik een beetje afstand van genomen toen ik merkte dat ik er weer teveel mee bezig was :)

17. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

Dec 16, 2012
    877
    0
    0
    Ik heb geen idee wat het is,

misschien handig als je zo een topic opent om er ook meer info over te geven voor de mensen die niet weten wat het is

18. Chaii

Chaii Niet meer actief

#18 Chaii, Apr 10, 2013
    Last edited by a moderator: Apr 10, 2013
    Er zijn nogal wat verschillende verhalen en versies te vinden op het internet. Ik vind het dus moeilijk hier 1 uit te kiezen als een vorm van meer info over de illuminati..
    Mensen die wel geintresseerd maar er nog niks van af weten moeten dus zelf even rondlezen mits ze dat leuk vinden.

19. Triskele

Triskele Niet meer actief

valt onder de categorie "lekker belangrijk" voor mij of ze wel of niet bestaan, ben meer bezig met mijn eigen leven en van de mensen direct om mij heen om me daar druk over te maken / mee bezig te houden, ik heb genoeg aan mijn eigen hoofd haha

20. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik heb me er inmiddels goed in verdiept. Ik vind het ook heel interessant en in theorie is het mogelijk, maar dat is Harry Potter ook. Ik vind het allemaal een beetje vergezocht en daarom geloof ik er niet in.

Share This Page