misschien dat iemand de oplossing weet. Ik ben gek op nagellak.. kan soms scheel van jaloezie kijken als ik een mooi verzorgde hand zie. Mijn handen hebben de nagellak nml de oorlog verklaard. Ik lak ze netjes en een uur of 2 later kan ik de complete plak in 1 geheel van mijn nagel tillen. Het merk nagellak maakt niet uit. Ooit zo'n setje voor gelnagels gehaald en ook dat blijft niet zitten. Ik heb begrepen dat dit te maken kan hebben met mijn hashimoto, dan schijnen de nagels wel vaker oorlog met lakjes te hebben. Is er iemand met een oplossing? Een prachtig trucje wat helpt? Acrylnagels wil ik niet, dat schijnt je nagels dunner te maken en door mijn schildklier zijn ze al zo vreselijk dun.
Ik zou dan hulp in schakelen van een nagelsalon, misschien hebben zij een goede basislaag? Ik durf zo niks te zeggen..
Ik ben ook bang dat dit de enige optie is. Ik zit er alleen niet op wachten dat ik elke zoveel weken bij een salon langs moet. Lak het eigenlijk liever zelf. Vandaar dat ik hier hoop op de ultieme hack!
Je zou eesn advies bij een salon kunnen raadplegen. Wellicht hebben zij tips waarmee je het daarna zelf kan doen.
Je nagels even licht opschuren met een fijne vijl voor je ze lakt zodat het beter hecht en voor en na het opschuren even goed ontvetten met wat alcohol of nagelak remover met aceton. Of een primer voor het lakken ook voor de hechting. Ik ga elke 2 weken naar de nagelstudio voor een gellakje. Als ik zelf lakte zag het er na een dag of 4 ook niet meer mooi uit en deze gellakjes blijven makkelijk 3 a 4 weken mooi. Het is dat ik me stoor aan het uitgroeirandje en van afwisseling hou daarom ga ik om de week.
Ik zou ook een keer proberen of het van een salon wel blijft zitten. Kan je eventueel een gellak set voor thuis aanschaffen. Helaas helpt dit ook niet altijd. Ik ging ook elke twee weken maar na 3 a 4 dagen gingen er bij mij al stukjes lak van de bovenkant af.
Je zou kunnen proberen om je nagelbed eerst te vijlen met een blokvijl. Daarmee haal je het natuurlijke glanslaagje van je nagel af. En vervolgens met alcohol je nagels ontvetten. Als basecoat kan ik de bonder van Orly aanbevelen http://www.nagelproducten.nl/orly-bonder-basecoat-18-ml.html En als laatste smeer ik elke dag een laagje topcoat. Dat zorgt er bij mij ook voor dat de lak langer blijft zitten.
Maar is dat vijlen niet funest bij dunne nagels? Dan ga ik dat eens proberen Die base coat ga ik eens bij kijken..
Hm ja, ik denk dat het vijlen inderdaad niet bevorderlijk zal zijn voor je nagels. Misschien eerst proberen met het ontvetten en de basecoat en het vijlen achterwege laten. Sowieso blijft nagellak bij dunne/slappe nagels minder goed zitten dan bij sterke nagels.
Ik kan helaas geen nagellak hebben op m'n handen. Als ik het zelf doe dan kan ik het na een uur er ook zo afhalen. 1 keer bij een manicure geweest en na 3 dagen was het er bij 3 nagels er al gedeeltelijk eraf. Erg jammer want vindt het er altijd mooi uit zien.
Inderdaad niks aan. Maar je kan er denk ik weinig tegen doen. Het vreemde is dat het bij m'n teennagels niet gebeurd. Dat blijft altijd goed zitten. Eigenlijk best wel gek.