Vraag over overuren

Discussie in 'De lounge' gestart door Saja87, 1 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Mijn man heeft behoorlijk wat overuren staan bij zijn werkgever.
    Nu stopt het werk na 13 jaar per 1 december. En nu is mijn man in gesprek met zijn werkgever over de overuren.

Nu was mijn vraag als hij zegt dat hij ze op moet nemen je daar mee akkoord moet gaan?

De keus is mbt je overuren toch aan jou zelf wat je er mee doet?:)

2. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Geen idee wat je verplicht ben. Heeft hij tijd voor tijd genomen of de optie open gelaten om ze uitbetaalt te worden?
    Ik denk dat je het beste even een vakbond kan raadplegen (of evt juridisch loket)
    In ieder geval succes (vooral voor je man met het zoeken naar een andere baan)

3. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja dr is nooit besproken wat te doen met die uren.
    Staat verder dus ook niks over in zijn contract.

En zn over uren staan dus ook niet op zijn loonstrook. Wat wel hoort ook volgens mij.

En eerlijk gezegd vertrouw ik die vent voor geen cent:):)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Heeft hij een CAO? Daarin moet eea staan over de overuren en die afspraken zijn bindend voor je man.

5. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja geloof dat hij wel een cao heeft.
    Zal dat eens na kijken.

6. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik zou ze zeker niet uit laten betalen ... je betaald er dan veel belasting over. Voordeliger is om ze op te nemen en in de tussentijd een baan te zoeken.

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    In principe zijn het inderdaad de uren van je man, maar zijn werkgever kan er wel zeggenschap over hebben mbt opnemen of uitbetalen. Dat soort zaken zijn dan meestal wel geregeld in de CAO of in een bedrijfsregelement.

Ik zou zelf zeggen: uren zoveel mogelijk opnemen! Dat is voordeliger dan laten uitbetalen. Je betaalt over de overuren bij uitbetaling nl over de hoogste schijf belasting.
    Dus zit je man bijvoorbeeld in de schijf van 42%, dan betaal je dus over de volledige uitbetaling van de uren die 42%.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.555
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Nee overuren staan volgens mij nooit op je loonstrook, alleen datgene wat je uitbetaald hebt gekregen.... mijn verloftegoed staat ook niet op mn loonstrook hoor.

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Nou hij is net uit gesprek.

En gelukkig is het goed gegaan en de keus aan hem gelaten. Nu heeft hij vanmiddag een sollicitatie dus hopen dat dat wat word dan kan hij ze op nemen :D

Thanks mn antwoord gekregen deze mag dus dicht van mij! :D

10. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    eens;)

11. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768