Minder werken door bekkeninstabiliteit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door muisje14, 26 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ik ben nu 22 weken zwanger en al zo'n 10 weken last van mijn bekken (heb fysio) Het ene moment gaat het wel en het andere moment kan ik amper lopen van de pijn in mijn bekken en rug.

Van de fysio heb ik oefeningen gekregen om te doen, meer kan ik niet doen en dat is ook zo. Je kunt het stabiel houden, maar het kan ook zijn dat het weinig zin heeft. Bij mijn vorige zwangerschap had ik er ook veel last van en ben toen eerder gestopt met werken (29 weken gestopt en met 36 weken bevallen, had daar niks mee te maken hoor)

Nu heb ik 2 weken geleden ook veel last gehad van harde buiken. De verloskundige zei dat ik rust moest nemen. Dat heb ik ook gedaan en het werd er gelukkig wel beter van.
    Ik wil op mijn werk (ik werk 20 uur) ook geen zeur zijn en zeggen dat ik minder wil gaan werken omdat het niet zo goed gaat. (ik heb een zittend beroep) Thuis heb ik ook nog een zoontje van 17 maanden die aandacht wil hebben en wat nu veel energie kost.

Wat moet ik doen?

X Linda

2. keetling

keetling Actief lid

3 feb 2009
    215
    1
    0
    Noord-Holland
    Hey Linda,

Ik zelf ben sinds 21 weken zwangerschap thuis, omdat het werken niet meer ging ivm bekkenpijn (ik heb geen zittend beroep). Ik zou zsm een afspraak regelen bij de bedrijfsarts, dan kun je met met die overleggen wat voor jou het beste is.

Mijn Bedrijfsarts had gezegd dat ik nog wel halve dagen kantoorwerk zou kunnen doen, maar mijn werkgever vond het allemaal wel prima en had geen kantoorwerk voor mij dus ben helemaal thuis gebleven.

Misschien kan je wat minder gaan werken, of in ieder geval niet de hele tijd blijven zitten want dat is ook niet goed.

Succes!

3. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Inderdaad een bezoekje brengen aan je bdrijfsarts en dan overleggen wat het beste is.
    Het is natuurlijk belangrijk punt dat je thuis ook moeder bent, en dus voor je kind moet zorgen!
    Ik ben helaas met 25 weken 100% in de ziektewet gegaan vanwege mijn bekken. Ik werkte 27 uur in 3 dagen. Wel ga ik nu op die 3 dagen 2 uurtjes naar mijn werk om toch ff daar te zijn.

succes ermee!

Deel Deze Pagina