krijg het op mijn heupen en weinig begrip

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door douglas84, 28 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    pff ik zat er vandaag even helemaal doorheen. Ben bang dat we alles niet op tijd klaar krijgen en moet voor mijn gevoel nog zoveel doen. Als ik het realistisch bekijk valt hjet wel mee. Maar met mijn bekkeninstbaliteit een dochter van 21 mnd om je heen en een man die 50 uur per week werkt schiet het niet zo op. daarnaast helemaal geen hulp in de omgeving. familie te ver weg, dus alles zelf doen.

Zijn de kamer van onze dochter aan het verven, nog 2 muurtjes stucen en verven en plinten. Dan alles schoonmaken en meubels halen en inelkaar zetten.dan nog alles inrichten. Babykamer is eigenlijk wel klaar maar moet helemaal schoon en alles moet nog gewassen worden. Daarnaast moet ik nog heel veel spullen terug krijgen van mijn schoonzus, waarvan ik eigenlijk niet weet of ze die nog gebruikt (haar kleine is 7 mnd) en of ik ze wel kan lenen.....

Daarnaast ben ik bekaf onze kleine is steeds tussen 5.00-6.00 wakker en door de warmte en de dikker wordende buik slaap ik ook nog slechter. Ik heb gevoel dat niemand begrip voor me heeft, manlief gelukkig wel.
    Zou zo fijn zijn als iemadn een x zegt goh zal ik je helpen me je huis op orde maken. Durf het ook niet aan te geven aan familie ofzo, bang dat ze vinden dat het allemaal wel meevalt........Maar voor mij lijkt het heel v een (vast de hormonen!!!!)

2. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm moeilijk, je vroeg om steun en begrip, maar misschien is iemand in dezelfde situatie ook goed en kun je wat meer relativeren. Ben ook 28 week zwanger, heb een kleine van 22 maand, man werkt zeker 50 uur en doet daarnaast onze verbouwing, want er moet nog HEEEL veel gebeuren in huis incl. nieuwe muren, plafond, keuken, vloeren etc..........en onze zoon vindt het om 5 uur/half 6 ook al welletjes 's ochtends, dus ja ik begrijp je, maar wilde dat ik nog maar zo weinig hoefde als jij, hihihi. Hoe dan ook, klagen is soms lekker hoor!!!! En dat mag best wel eens toch??

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    relax meid je hebt nog wel even de tijd hoor,voor het klaar moet zijn.heb je ook geen buren of vrienden.en kan je familie je in het weekend niet een keertje komen helpen.rustig aan al die stress is niet goed voor je baby,en het komt echt wel af

4. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Herkenbaar :)
    Vandaag toevallig eindelijk de meeste spulletjes gekocht (al hadden we de grote dingen natuurlijk al van ons dochtertje).

Kamertje moet ik nog vanalles aan doen (behangblaadjes opplakken)
    Moet dus nog spulletjes kopen.

Hebben nog niets aan geboorte kaartjes gedaan.
    Hebben nog geen naam, helemaal nog geen idee zelfs ;)

Moet nog alles kleertjes en spullen wassen en strijken...

Heb ook veel pijn aan bekken en dochter rondlopen.

Ach ja... Zal vast goedkomen, haha

Komt nu heel nuchter over maar heb ook al veel tranen erom gelaten hoor door de stress

5. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Pff, dat klinkt erg pittig. Snap dat je zeker met deze warmte, niet zo veel kunt hebben. Maar van wie is er dan zo weinig begrip? Je man snapt je probleem. En je familie weet niet dat het je op het moment pittig af gaat. Ze wonen wat verder weg zeg je, ze kunnen dus ook niet aan je zien dat het wat zwaarder wordt. Misschien is het toch verstandig om iemand in te lichten. Het is helemaal niet vreemd om wat hulp te krijgen op het eind :) Wie weet kan er iemand komen om je dochter een dagje op stap te nemen terwijl jij met een ander de kleertjes gaat wassen en strijken. Of kennissen die kunnen verven? Hoop dat je toch wat hulp vindt hoor meid!

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Thanks voor begrip!En snpa dat er andere zijn die misschien nog veel meer moeten doen!

ga er ook wel vanuit dat het allemaal goed komt, net als vorige keer. Maar is meer dat het ineens op je af komt. Vorige keer ging alles zoveel makkelijker, lekker uitslapen alle tijd ivm met 30 weken al bij huis omdat werk afliep.

Nu wordt kleine misschien 2 wk eerder gehaald (vorige keer met 41 wk, nu 38?) Dus gevoel minder tijd te hebben. Daarnaast ben ik niet zo goed in vragen....hoop op aanbiedingen :)

Geef wel aan dat ik erg moe ben bij familie en weinig kan. Vorige week kwam moeder dagje langs, maar die is er dan een paar uurtjes om met dochterlief te spelen. Tussen de middag slaap ik zelf ook, dus kom ik ook aan weinig toe.

Gelukkig belde ze net dat ze mee gaan na ikea de bouwpakketten van bed, kast e.d. te halen. hopelijk dat ze dan nog een paar uurtjes hebben om een begin te maken met inelkaar zetten.Dat is altijd zoveel meer werk dan je denkt.

Vindt mijn huis zelf gewoon vies, want kom niet aan de grote dingen toe als ramen lappen, douche en badkamer grondig doen en als ik 1x per week dweilen haal is een wonder. Ik schaam me daar een beetje voor als er dan bezoek komt......

7. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Haha wat grappig dat ik hier in dit onderwerp rol want heb een beetje hetzelfde. Er hoeft dan wel geen kamer gemaakt te worden want de baby komt bij ons op de slaapkamer tot we hopelijk begin januari een huis kunnen kopen, maar hier ook een energieslurpende peuter van 22 maanden rond lopen. Gelukkig gaat lichamelijk alles wel goed maar mijn vriend werkt in de binnenvaart en is de helft van de maand weg, we wonen 4 hoog in een flat en ik werk daarnaast ook nog 20 uur per week. Al met al kom ik nergens aan toe. De commode moet nog verhuisd worden naar onze kamer, geboortekaartjes regelen, kleertjes wassen, wieg enzo opfrissen en klaar zetten. Ik ben blij als ik met verlof ga!

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die overal tegen op ziet!!En dat jullie ukkies ook van de energieslurpertjes zijn (al zou ik niet zonder ons mooie meisje willen!) En dat ze ook zo vroeg wakker zijn. Ik hoor alleen maar mensen om me heem waar de kleintjes tot 7..30-8.00 uur slapen, dus dan ik ook van wat doe ik fout?!

Ga met 34 weken met verlof en heb dan nog voor elke week een halve dag oppas, maar dan ga ik ook voor de controles naar ZH. hopelijk dan meer de handen vrij.

Vannacht stukken beter geslapen en voel me ook beter, wat die hormonen allemaal met je doen. Manlief is er al helemaal mee besmet!

9. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dan steunen we elkaar hier toch lekker!! Zoonlief sliep vandaag tot 7 uur, dus zal echt aan het weer hebben gelegen en als je zelf goed slaapt kun je ook veel meer aan. En gewoon aangeven hoor, dat mag best. Maar laat ook merken dat je er heel blij mee bent, dat voelt voor jezelf ook prettiger. Ga even leuke dingen doen, babykleertjes kijken of zo, hihi

10. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    O wat lekker dat je zoon wat langer sliep Sneeuw! Hier dochterlief toch weer 0m 05.15 uur, maakt bij haar niet uit of het warm is of niet. Vanmiddag weer naar VK dus ook wel een leuk tripje!

Trouwens zat net naar mijn banner te kijken, zie ik opeens nog 80 dagen. PFFFFF!!!! Haha toen had ik wel weer even kriebels!

11. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap t wel hoor, het liefst had ik het ook allemaal klaar gehad, maar het is gewoon 1 grote bende in huis en denk ook niet dat het helemaal afkomt inclusief grote schoonmaak van mij, zoals ik in mijn hoofd had. Nu was ik ook eerst erg opstandig en maakte me overal druk om, maar heb me maar bedacht dat het toch geen zin heeft en probeer wat luchtiger te worden. Lukt niet altijd hoor, zeker niet met weinig slaap.......nu ligt zoonlief alweer half uur in bed en vertikt t om aan zijn middagslaap te beginnen en dan baal ik ook echt stevig, want die 2 uur zijn gewoon voor mij!!!!!

12. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik voel me eigen precies zo!

Ik moet alles nog tekenen voor ons nieuwe huis wat we gekocht hebben, ondertussen gaan we ook nog trouwen en daar moet ook nog het een en ander voor geregeld worden, ik werk nog in de zorg (wel 50% maar sta er toch maar mooi 5 dagen in de week), in het nieuwe huis moet het behang er nog uit en een nieuwe vloer erin + schilderwerk etc.

Het duizeld me al als ik er aan denk! En ook ik sta er alleen voor want man is bezig in de afrondende fase van zijn opleiding en hij wisseld van baan.

Ik slaap ook slecht door het vele plassen snachts en last van mijn stuitje. Ik ben werkelijk waar helemaal op. En ohja ondertussen zit ik ook in mijn laatste trimester en maakt mijn lichaam een mens!

Hahah kan er wel om lachen maar ook wel af en toe om huilen eerlijk gezegd. Relaxen zit er niet echt in.

Morgen heb ik mijn schema helemaal leeg gemaakt en ik ga NIKS doen! Ook al moet ik nog van alles. Ik moet ook aan mijn lijf denken.

13. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Pfff nou ik moet er niet aan denken dat ik die dingen die ik bij jullie lees ook nog allemaal had moeten doen. Dan was ik rijp voor gesticht, want ben erg planmatig en perfectionistisch. Pff dat had ik nooit allemaal tegelijk gekund!
    Mijn man zegt al trouwen, kinderen krijgen bij jou moet alles tot in de puntjes geregeld worden. maar goed dat het bij ons niet samen viel, hij had dan nooit mijn buien aangekund!

Deel Deze Pagina