Vraagje over bezoek VK

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Minyaweth, 11 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hallo dames,

Donderdag heb ik mijn eerste bezoek bij de VK!
    Jammergenoeg wordt er nog geen echo gemaakt ( :cry: ) maar heb ik alleen een intake gesprek.
    Ik heb begrepen dat ze dan ook je bloed gaan prikken??? Hoe gaan ze dat precies doen dan? Word er echt een complete naald in je arm gespoten of halen ze alleen een klein beetje bloed van je vingertop?
    Ik ben hier namelijk zooooo bang voor!!! Ik heb nog nooit in mijn hele leven bloed hoeven te prikken! Iets waar ik tot nu toe heel blij mee ben... Ben echt heel erg bang voor naalden.... :oops:

2. keizerin

keizerin Niet meer actief

Bij mij heeft de verloskundige geen bloed afgenomen,dat moest ik doen toen ik de echo kreeg op het gezondheidscentrum.
    En ja ze gaan met een spuit in je arm er worden geloof ik 3 buisjes afgenomen,maar je voelt er niks van gewoon de andere kant opkijken.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hoi hoi,

Ik moest bloed laten prikken in het ziekenhuis. Dit doen ze aan de binnenkant van je elleboog, dus niet in je vingertop. Ze schuiven een naaldje in je arm en halen er een paar buisjes bloed uit. Als je bang bent, moet je het gewoon zeggen, dan mag je er bij gaan liggen. Het valt best mee hoor, ik heb echt al tig keer in mijn leven bloed moeten laten prikken.

4. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Meid ook ik moet je helaas teleurtellen, maar je krijgt een naald in je arm. Zij heeft bij mij 1 buisje bloed afgenomen. Als je de andere kant op kijkt, merk je er bijna niks van!

Vertel je VK over je angst, dan mag je vast gaan liggen.

5. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Bedankt voor de snelle antwoorden dames...
    Hier was ik dus al een beetje bang voor :oops:
    Ik maak uit jullie reacties dus ook al op dat er vershillende 'procedures' zijn wat betreft bloedprikken; de 1 via ziekenhuis, de ander wel bij VK, de 1 maar 1 buisje en de ander 3....

Maarja, ik ga er maar gewoon naartoe donderdag met het idee dat er dan bloed word afgenomen! Kan alles alleen maar meevallen, toch?
    Ik ga me alvast mentaal voorbereiden :)

6. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Sowieso niet bij t intake gesprek (tenminste dit had ik niet hoor) Ik had t in t ziekenhuis met mn 12 weken echo. Bij de gynaecoloog.

7. Female

Female Niet meer actief

Begrijp ik dat jullie pas zo laat bloed hebben moeten prikken?? ik heb nl gister positief getest en vandaag bloed moeten laten prikken bij de ha!!??

xxx

wat onwennig om nu als zwangere mee te kunnen praten onder zwangertopic zeg hihi :)

8. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik had het wel bij het intake gesprek.

9. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik meen mij te herinneren dat mijn VK zei dat er tijdens het intake gesprek bloed word afgenomen.. Kan mij ook heel goed vergissen hoor :rolleyes: :oops: hihihi...
    Ach meiden, ik merk het donderdag wel! Ik geef in ieder geval aan dat ik naalden doodseng vindt! Ze heeft vast wel zo'n leuk onderzoekstafeltje waar ik op mag gaan liggen :) (vindt het nu zelfs een beetje komish worden) Ik weet wel, dat als ik bloed zou moeten prikken in het ziekenhuis, dat ik dan naar de 'Bert en Ernie' kamer mag :) :) Dit is een kamertje voor kleine kinderen die bloed moeten prikken. Dat is de enige ruimte waar ze zo'n tafel hebben waar je dan eventueel kan liggen...

:) :) :) Zie je het al voor je??? hahahaha.....

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik hoefde ook pas bij de 12 weken echo in het ziekenhuis bloed te laten prikken... Bij mij werden 2 buisjes bloed afgenomen! Wat een verschil zeg als je dat zo leest... Bij de 1 werd maar 1 buisje afgenomen en bij de ander 3... Bij mij dus 2 buisjes!

Gr. Miranda

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Hallo !

Ik ging naar mijn HA toen ik positief teste, dat was met 4 weken en een paar dagen. Hij zei dat ik een weekje moest wachten en dan bloed moest laten prikken. Dat kon in het bejaardenhuis hier in het dorp.

Ik ben doodsbang voor bloedprikken en zei dat ook tegen de HA. Hij zei dat het maar één buisje was. Ik kwam dus dat kamertje binnen en vertelde meteen aan die mevrouw dat ik het eng vond. Ze was heel vriendelijk en zei dat ze eerst ging kijken wat ze prikken moest. Ik mocht gaan liggen als ik dat wilde, maar dat deed ik niet.

Uiteindelijk moest ze 4 buisjes prikken, 2 kleine en 2 grotere. Ik vond het echt eng, maar zij stelde mij helemaal gerust en het ging eigenlijk best goed. Thuis gekomen ben ik op de bank gaan zitten en ben in tranen uitgebarsten, toen kwam alle spanning er in een keer uit.

Een paar dagen later kwam de uitslag al binnen en alles was goed. Toen was ik heel blij dat ik het toch gedaan had. Toen mij VK zei dat ze bloed ging prikken liet ik haar het formulier zien, en toen zei ze dat daar alle gegevens al op stonden, dus hoefde het niet meer ! Ik blij !

Zet 'm op. Het hoort erbij. En ... als ik het kan, kan jij het ook !

Groetjes,
    Nikki F

12. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Bloed prikken valt echt heel erg mee hoor ;) Het leek me ook altijd eng totdat het daadwerkelijk moest. Ik heb een keer drie buisjes laten tappen en een keer vier en ik kijk gewoon de andere kant op. Als je zegt dat je het eng vindt, leiden ze je meestal ook wel af door wat te babbelen ofzo.
    Rond de 30e week moet je meestal weer (ik dus ook, donderdag). Dan weet je dat alvast :D Enne...klinkt heel leuk, die Bert en Ernie kamer!

13. neeltje

neeltje Fanatiek lid

17 feb 2006
    3.289
    0
    0
    bij mij heeft de assistente bij mijn intake gesprek bloed geprikt in mijn vinger voor het HB en de verloskundige drie buisjes bloed afgenomen.

14. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    Hoi Minyaweth

Bij mij deed de VK het gewoon. Bij mij was het wel een beetje anders gelopen want ik heb zelfs al met 7 weken een echo gehad omdat ik wat last had van bloedingen..de keer daarop (de officiele 1e keer) werd er inderdaad wat bloed afgenomen maar dat valt echt 100% mee hoor. Bij mij was het ook al een hele tijd geleden (als kind) en vond het vantevoren dan ook wel een beetje eng, maar goed het viel dus heel erg mee! Het ligt er dan ook een beetje aan of je ook voor een combinatietest kiest want dan nemen ze iets meer bleod af (3 kleine buisjes). Nou meid sterkte en geef het inderdaad vantevoren anders even aan dat je er niet zo happig op bent...kunnen ze er rekening mee houden!

15. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Mijn VK houdt praktijk in het gezondheidscentrum waar ook een laboratorium bij is.
    Ik moest dus ook bij de intake meteen door naar het lab om bloed te laten prikken. Eén buisje, zo gepiept.
    En inderdaad een vingerprikje om het ijzer te meten. Ik moet zeggen dat ik dat vingerprikje vervelender vind dan het gewone bloed prikken.

16. Robyn

Robyn Bekend lid

23 mei 2006
    732
    0
    0
    Ambtenaar
    Naarden
    Ik ga helemaal met mijn voorgangers mee. Het valt echt reuze mee! Als je niet kijkt heb je nauwlijks door dat het naaldje er al in zit. Het is zo'n miniprikje dat je vast zult denken 'was dit het nou' Heel veel succes, het komt vast allemaal goed en sta je weer buiten voordat je er erg in heb.

17. Jodi

Jodi Fanatiek lid

17 jan 2006
    1.696
    0
    0
    Bij mij werd het bloed geprikt bij de 1e echo...
    Tenminste had verwijs brief van vk voor echo en bloed prikken bijde in het ziekenhuis dat was het beste dat op de zelfde dag te doen.

Maar ik moet je teleurstellen, ik had 6 buisjes....

Vind het ook vreselijk, had mijn man zijn hand fijn geknepen van de zenuwen. Valt verder best mee. Vooral niet kijken wat ze doen, kijk naar buiten ofzo :)

18. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Bij mij hebben ze met 30 weken niet meer geprikt. Is dat niet alleen als je Rhesus negatief bloed hebt ? Om te kijken of je geen antistoffen aanmaakt ?

Groetjes,
    Nikki F

19. Female

Female Niet meer actief

hoihoi, ik had het onder dit topic al eens gevraagd (maar nog niet echt antwoord ;) )...

Maar begrijp ik goed dat jullie allemaal bij de eerste echo pas bloed moeten laten prikken?!?!

ik woon nl in belgie, en ben gister met een happy face naar mijn ha gegaan om te vertellen dat ik zwanger was, en moest meteen bloed prikken!!!
    (ze checken dit meteen op hoe heet dat ook weer met die katten :oops: plaxo-nog-wat) en met jou toestemming ook gelijk hiv....

xxx!!

20. Berber

Berber Lid

30 aug 2006
    36
    0
    0
    Utrecht
    Hoi Female,
    Het is in NL niet gebruikelijk dat je naar je ha gaat als je ontdekt dat je zwanger bent. Als je zwanger bent bel je hier een VK en maakt een afspraak voor een intake met 8-9 weken. Je volgende afspraak is dan met 12 weken waar je een echo krijgt. Bij mij werd er tijdens de intake (8wkn) 2 of 3 buisjes bloed afgenomen (weet het niet precies meer..). Maar ik denk dat elke vk dat zelf mag bepalen, net wat voor haar het beste uitkomt. Ik ben zelf bleoddonor dus heb geen enkel probleem met bloedprikken, maar voor degene met angst..binnen een minuutje is het gepiept ;)
    lfs berber

Deel Deze Pagina