Ik voel me zo vreselijk schuldig! Gister even bij vrienden langs. Omdat het heerlijk weer was, zaten we lekker buiten. Ik zette ons meisje even in hun zandbakje, maar dat was maar even leuk omdat ze alles in haar mond stopt. Dus na een hap zand, zette ik haar op een deken in het gras, samen met hun zoontje van 1,5 jaar. Op een gegeven moment begon ze te hoesten, bleek dat ze had bedacht dat gras ook best lekker kon zijn. Ik spreidde de deken wat verder uit, zodat ze geen gras kon plukken (ze kruipt nog niet, zit alleen maar). Na 5 minuten begon ze weer vreselijk te hoesten en te spugen. Was ze toch weer bij het gras gekomen met d'r handjes en zat het vast in haar keeltje! Mijn reactie was vingers in de keel en op de kop. Ze liep paars aan en nadat ik het gras uit haar keel had gepulkt, begon ze te huilen. Pffff... gelukkig! En na een beetje drinken en een knuffel was zij het alweer vergeten. Maar mama niet! Oh, wat ben ik boos op mezelf! Ze zat wel in mijn zicht, maar ik had het gewoonweg niet door! Ik voel me zo'n naïef schaap, kan mezelf wel voor de kop slaan! :x Ik moet echt voorzichter zijn, ik heb haar ook al eens van de bank laten rollen en laatst had ze een zakje suiker in haar handjes en op een gegeven moment had ze haar hele mondje vol suiker (en dan koop ik jam van Zonnetura omdat ik niet wil dat ze nu al suiker krijgt )! Maar wat er gister is gebeurt, kan met stip op nummer 1 bij "Taboe-doorbrekend"... Lisszy
Snap dat je je rot voelt, Niet doen. Je kunt als moeder niet altijd op letten ze zijn soms watervlug. Je weet het nu en je zal het van af nu goed in de gaten houden. Maar bedenk ook jij bent maar een mens. Je doet het goed. groetjes
Ach gosj..... Ik snap dat je geschrokken bent. Gelukkig kunnen die kindjes een hoop hebben en ben je er steeds op tijd bij toch?
Dat is schrikken zeg!!! Kan het me helemaal voorstellen dat je jezelf een enorme mislukte moeder vindt. MAar vergeet niet: dat doet dus ECHT alleen de moeder zelf, zich een mislukte moeder vinden. Want iedereen om je heen zal terecht zeggen: dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. Echt meis, dat soort dingen gebeuren nu eenmaal. En je was er toch op tijd bij en hebt prima gehandeld!? Nog 1 in de categorie "mislukte moeder": Vorige week viel ons meisje van de stoel waar ik NB zelf opzat. Ze klom achter me erop en ik stootte haar eraf. Gevolg: huilen tot en met, 3seconden, en toen wit wegtrekken, oogjes wegdraaien, en na 2 minuten in slaap gevallen. Hersenschudding. Ik voelde me ook goed mislukt hoor!! Trouwens, ons ukje heeft tot kortgeleden zand gegeten... ik heb er echt niet tot ze anderhalf was elke seconden naast gestaan hoor om dat te voorkomen, dat kan toch gewoon niet?
Zoiets is zeker schrikken, maar helaas kunnen ook mamma's niet alles voor zijn We zijn ook maar mens Nu weet je het voor volgende keer toch? Xxx
Niet jezelf de schuld geven! Mijn dochter heeft van de week ook in het gras gezeten, maar die at het niet op. Kun jij toch niet weten? Mijn dochter doet weer andere dingen. Ze vindt snoeren heel leuk (en lekker) en zat laatst met een geluidsstekker in haar mondje te sabbelen Tsja, hoort niet, maar het gebeurd wel. Ze is er nog, er is niks ernstigs gebeurd, en nu lekker knuffelen om het vooral voor jezelf weer goed te maken!!
Mijn vriend belde net, Zoë heeft na 5 minuten haar hele ochtendfles eruit gespuugd! Er zaten een overblijfsel van een nerven-takje bij, die heeft waarschijnlijk dwars gezeten... Mijn vriend is ook zo heerlijk subtiel, toen ik gister zei dati k me vreselijk schuldig voelde, was zijn antwoord dat dat terecht was en dat ik beter op haar moet passen! Maar jullie lieve woorden doen me goed, dank! En de van-de-bank-rol-verhaal, ja ook goed stom. Ze kon net rollen, legde haar op de bank, helemaal tegen de rugleuning aan, draai me om om haar jasje te pakken en ligt ze op de grond! Ze had er niks aan overgehouden, het was meer de schrik, gelukkig. Dat gebeurt me (hopelijk) ook nooit meer! @Debbie: Jemig, dat is ook wat! Een hersenschudding! Kan me voorstellen dat je je heel erg rot voelde! Maar je deed het niet expres, inderdaad een ongelukje zit in een héél klein hoekje!
Och, die kleintjes zijn zo snel. Elk kindje maakt wel een gekke duikelijk, een rare eet actie of iets anders "ongezonds" mee. Dat hoort er gewoon een beetje bij.. Mijn jochie is ook wel van de commode gestuiterd, heeft een blokkendoosblok klemgehad in zijn mondje, heb eens zijn buikvel meegenomen had dwars door zijn trui toen ik de gespjes van de tafelstoel dichtdeed (Oh, wat voelde ik me schuldig).. Geloof me, hij herinnert zich er niks van, maar ik wel. En toch gebeurd er weer opnieuw gekke dingen, je kunt nou eenmaal niet 100% in de toekomst kijken Weet je wat: je bent juist een goede moeder, want je raakte niet in paniek, maar handelde goed! Beter dan gewoon gaan gillen en je kind niet helpen!
Ohh gatsie ik zou me ook echt rotschrikken! Ik blijf er echt bij als Marin buiten in het gras speelt (oke nou moet dat ook welomdat ze overal heen kruipt). Maar pff ALLES gaat in de mond, en ik kan dus echt geen tel op mn kont zitten. Zei voor de grao tegen vriendlief: oke zonnen kan dus ook al niet meer met een kindje haha. Maar ik kan me heeeel goed voorstellen dat jeje echt rot bent geschrokken! Maar meid je kunt niet alles voorkomen. Zo had Marin zaterdag een grote mensen koek te pakken met een zo'n halve noot erop (gevulde koek)... Ik was er op tijd bij volgens mezelf en heb het afgepakt. Zat er zonet die grote noot in dr ontlasting.... Pff wat een mazzal gehad dat ze er niet in is blijven hangen. Dus je ziet hoe goed je ook op let! Het overkomt ons allemaal wel eens.
ach mijn moeder had mij als zittertje in een zwembadje in de tuin gezet en zat gezellig met de buurvrouw te kleppen op het teras. Ik was omgevallen en lag net met mijn gezicht onder de waterspiegel. Ik was er dus bijna niet meer geweest. Het kan dus altijd erger.
Natuurlijk ben je je rot geschrokken, maar voel je niet slecht. Die kleintjes zijn zo ontzettend vlot soms. En je hebt toch goed gehandeld?? Mijn dochter zat vorige week heerlijk een rijstwafeltje te eten. Ik had ook beter moeten blijven opletten, want ze verslikt zich nogal snel en is ook gulzig. Had ze dus in 1x een halve rijstwafeltje naar binnen gepropt, wat achter in haar keel bleef steken. Ze werd helemaal rood en tong naar buiten en maar proberen adem te halen! Dus ik m'n vinger in haar keel, en kon het ook voelen zitten, maar het zat net te ver achterin, dus ik kreeg het niet te pakken. Ik heb haar voorover gekiept en met een holle hand op haar rug gemept Schijnbaar schoot het los, want daarna hoorde ik haar weer ademhalen en na wat drinken was het gelukkig weer over. Ik voelde me ook ontzettend rot en heb haar nog altijd geen rijstewafel meer gegeven daarna Maar wat de anderen al zeggen, ongelukjes gebeuren nou eenmaal en je hebt goed gehandeld en ze is toch in orde?
Ik begijp goed wat je bedoeld. Het gebeurt zo snel. Milan had vorige week in de winkel een balletje gekregen. Ik let even niet op en hij bijt er een stukje uit! Weg met dat ding!
ah meis, dat kan gebeuren joh!!! snap wel dat je je rot geschrokken bent! je wilt niet weten wat voor 'ongelukken' wij al met jamie hebben gehad sinds ie aan het bewegen is. ook al zit je er naast! met zn hoofd op de rand van de commode geklapt terwijl ik hem nota bene vast had! (blauw voorhoofd) gras zat ie een paar dagen geleden ook al te eten maar ik had juist zoiets van; laat maar, zo ongezond is het nou ook weer niet, was 1 sprietje. en hij viel voorheen constant op zn achterhoofd, dat soort stomme dingen waardoor je je als mama wel voor je hoofd kan slaan. maar vind dat je super goed gehandelt hebt juist!!!!
bovenstaande reacties zeggen het al voel je niet schuldig hoor!!! hier ook zo'n halfbakken gedrocht van een moeder... zet zoon in buggy en klap voeteindje naar beneden... zoon zet keel op... mama denkt hmmmm waarom jankt ie nou zo.... vinger tussen buggy... resultaat bloedbad en halve nagel van z'n vinger en middagje huisartsenpost wat leert mijn a.s. echtgenoot nu dus mijn zoon als ie z'n vinger opsteekt en auw roept "wie heeft dat gedaan?" en zoon zegt dus ook steeds MAMMMAAA (soms ook met de verkeerde vinger in de lucht) dusss zo zie je maar..... nobody's perfect
pfff schrikken zeg! maar zoals de andere meiden al zeggen dit kan gebeuren. Ze zijn zo snel met alles en ze zijn zo ergens waar jij niet wil dat ze heengaan. Je hebt heel goed gehandeld, gelukkig is alles goegekomen.
oh vandaag nog, heb een stuk van mn zoons voorhoofd gekrabt (per ongeluk). hij zat ergens aan waar ie niet aan mocht zitten en wilde hem weg pakken. net toen ik met mn handen naar hem toe kwam draaide hij zn hoofd naar mij en ik heb een haal uit zn voorhoofd gehaald met mn duimnagel. hij huilde er gelukkig niet eens om maar je voelt je zo lullig en het ziet er ook echt heel zielig uit. aar die dingen gebeuren nou eenmaal. opgroeien gaat met vallen en opstaan.
Zo is mijn zoontje ook eens een keer bijna gestikt toen ik hem een te groot stukje kip gaf. Hij slikte het ding in 1 keer door maar het bleef dus hangen. Ik dacht in eerste instantie dat ie weer een driftbui had en dat ie daarin bleef hangen zeg maar, totdat het wel erg lang duurde en we zijn adem een beetje hoorde piepen. Op dat moment raakten we beide in paniek en wist mijn man ook niet meer te handelen (hij heeft een ehbo cursus gehad dus had de heimlich greep moeten kennen). Gelukkig hoorden we onze zoon heeeel zachtjes ademhalen en begon ie daarna zelf te hoesten en kwam het stuk naar boven. Pfoe!