Een van mijn poezen is al een tijdje niet lekker, vandaag toen ze weer eens alles eruit gooide ben ik met der naar de DA gegaan, bloed was verder in orde, dus de nieren en lever werken goed. Ze wilt wel eten maar na een tijdje komt alles er weer uit, ondertussen is ze in een tijd van 3 dagen (vanaf woensdag) ook magerder geworden, ik had in eerste instantie niet door hoe erg het was met het overgeven (ze doet het wel eens als ze eens last heeft van haarballen en aangezien ze eerst niet veel overgaf zag ik het niet direct) tot vanmorgen dan. Toen ik haar over de rug aaide merkte ik dus dat ze vermagerd is (het zien is moeilijk met een vacht van een noorse boskat...) en ze drinkt daarbij meer. De DA heeft alles eens nagevoeld en geluisterd of de darmen het nog deden, helaas was er weinig te horen Nu heeft ze een spuit gehad en vanavond en morgenvroeg moet ik haar zelf ook nog eens een spuit zetten, en dan morgen vroeg moet ik met haar terug naar de DA, als de darmen dan stil liggen ziet hij het donker in Zacht voer wilt ze niet eten en dat terwijl ze er normaal gezien om staat te springen, haar brokken echter wilt wel maar ja dat blijft dus niet zitten. Heeft iemand dit al eens mee gemaakt met haar of zijn kat(ten)??
Deze zomer nog met onze oudste van 13 jaar. En ze is al zo mager. Ook alleen maar overgeven en flink vermagerd. In haar geval had ze een infectie aan de baarmoeder. Die is eruit gehaald. En nog een maand terug liet onze andere poes haar urine steeds lopen en at en dronk ze niet meer en liep heel raar en ze stonk op een gegeven moment echt naar pis, dikke gelige urine aan haar achterpoten. DA kon niets vinden, antibiotica gegeven. Nu is ze weer in orde. Beterschap voor jouw beesie, ik hoop dat ze snel in orde is.
Dank je! Hoop dat het snel weer beter gaat met me meissie, ze wilt nu de hele dag alleen maar geknuffeld worden, ze vind zichzelf heel zielig. Haar baarmoeder was het ook niet, de DA is van menig dat het toch echt aan de darmen ligt omdat hij daar bijna niks hoorde en er knobbels zitten, maar hij weet niet of dat ontlasting is of iets anders.
Mijn ervaring was niet al te best, mocht je het echt willen weten wil ik het hier wel neerzetten. Ik hoop voor je dat het weer bijtrekt en ze gewoon weer eten gaat na de medicijnen. Knuffel dr maar lekker.
Ik zou een foto van de darmen laten maken om te kijken of er wellicht een obstakel is (bijvoorbeeld een speeltje wat ze heeft ingeslikt). Dat zou het braken verklaren en ook het feit waarom ze zo snel afvalt.
Daar dacht de DA nog niet aan, hij voelde namelijk geen obstructie, als alleen wat kleine bolletjes, maar dat kan nog ontlasting zijn. Zal het hem zeker morgen even vragen.
Een van mijn katten had hetzelfde, spugen spugen spugen, dacht eerst dat het haarballen waren maar het was zelfs ontlasting, bleek ze een dopje van een kattenspeeltje ingeslikt te hebben en dat zat vast in de darm. was van buiten ook niet te voelen, alleen op foto's te zien. Geopereerd, aan de antibiotica en snel weer opgeknapt. Dus let goed op de inhoud van t spugen, want wat wij hadden wil je echt niet. Sterkte met je kat en hopelijk is het niet ernstig!
Laatst moest Luna ook erg vaak spuwen, ging heel de dag door. Daarnaast at hij niet meer en lag alleen maar op de deken. Na 2 dagen naar de da en daar bleek hij ook flink ondertemperatuur te hebben. Wat bleek?zijn blaas zat overvol en had al dagen niet gelast. Ze ging van ergste uit, dacht aan niervergiftiging en blaasgruis. Gelukkig viel het mee, hij moest wel blijven voor een roesje en een katheter, im de urine eruit te krijgen. Daarna een spuit tegen ontsteking en daarna knapte hij snel op.
Net bij de DA geweest en goed nieuws!!!! Haar darmen maakten weer flink kabaal Volgens de DA was het met een sisser afgelopen Gabbana zit nu lekker der brokjes naar binnen te werken, ow wat zijn wij blij dat het nu weer goed gaat!!
Mooi zo! Let er alleen wel op dat ze nu niet in een keer teveel eet, maar eerder iets vaker kleine beetjes geven. Anders gooit ze misschien weer dr brokjes eruit.
Ze heeft een half handje brokjes gehad en een beetje zacht voer, ik moet wel nog tabletjes geven om eventuele misselijkheid tegen te gaan maar de DA voorzag geen problemen meer verder