cystes maar toch doorgaan voor de 1ste ivf??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door mareille28, 20 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    heb een beetje een rare vraag, ik ging donderdag voor de uitgangs echo, bleken er 2 cystes van 8 cm!! om mijn li eierstok te zitten...heel raar opzich omdat ik in januari ben geopereerd aan mijn endometriose en toen ook een half jaar in de overgang gebracht zodat ik "schoon" het ivf traject inging..
    nu wouden ze eerst stoppen met ivf en dan eerst te opereren maar nu moet ik gewoon doorgaan met waar ik gebleven was, dus morgen beginnen met de gonal f..
    mag dat wel eens?? ik heb er een beetje een raar gevoel bij omdat je altijd hoort dat dan het ivf traject gestopt moet worden als je cystes hebt....
    ze zei al wel dat als ik de punctie had gehad meteen aan de antibiotica moest ivm infectie gevaar.....
    raar toch???

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Mmm... bij ons mag je ook niet verder als je cystes hebt. 8cm is ook niet niks...
    Ik durf het je niet te zeggen...

3. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    ik mocht toen ik cystes had geen hormonen gebruiken ofzo voor ondersteuning van cyclus ze waren uiteindelijk optijd verdwenen maar mocht echt niks gebruiken ze moesten kleiner worden uitzichzelf. had geen grote cystes en toen mocht het dus al niet.

4. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    ojee...vanavond de eerste gonal f zetten...voel me er niet lekker bij ook omdat er in de bijsluiter staat dat je niet mag beginnen als je cystes hebt....
    ik doe het maar gewoon en dan bel ik maandag toch maar ff naar de gyn..

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heb je geen nummer wat je toch kunt bellen?? voordat je hem gezet hebt??

6. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Hoi Marielle,

Ik heb zelf geen ivf gehad, maar iui, maar heb bij een uitgangsecho wel af en toe cystes gehad en de gyn zei toen dat ze bij relatief kleine cystes en geen counterindicaties gewoon doorgingen met zowel iui als ivf. De grens lag bij ons zh (amc) alleen op 30 mm. 80 mm lijkt mij inderdaad ook aan de grote kant, om ze gewoon te negeren :$. Een paar x gonal f zetten lijkt me geen ramp, maar ik zou zeker nog wel even bellen, want die cystes kunnen ook weer verder gaan groeien en misschien heeft dat ook een ongunstig effect op het verdere verloop van je poging. Die cystes kunnen namelijk zelf ook weer hormonen afscheiden.
    Voor wat het waard is verdwenen bij mij de (kleinere, 25 mm) cystes vaak wel nog gewoon tijdens het spuiten en waren ze op de eerste fm vaak nauwelijks nog zichtbaar - weet alleen niet of dat ook voor die grote geldt. Succes!

7. mareille28

mareille28 Actief lid

3 sep 2010
    129
    1
    0
    werk in de zorg
    twente
    ik denk dat ik idd toch maandag maar ff bel..heb net wel een paar nummers gebrobeerd te bellen maar kreeg geen gehoor...
    het is niet zo dat een cyste kan knappen?? dat spookt telkens door mn hoofd...ben ik nog verder van huis..

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.483
    4.952
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je cyste knapt is alleen maar mooi, want dan ben je hem kwijt ;)
    Probleem is volgens mij meer dat ze onder invloed van hormonen juist heel groot kunnen gaan worden en idd je hormoonbalans kunnen beinvloeden...

Deel Deze Pagina