Vraagje over bloedverlies, 8 en 9 weken na de bevalling

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by InCognito, Dec 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Hallo,

Precies 9 weken geleden ben ik bevallen van een gezonde zoon. Tijdens de eerste 4 weken na de bevalling heb ik het gebruikelijke bloedverlies gehad, dit stopte dus na 4 weken helemaal (het stopte eerder ook steeds voor een paar dagen, om daarna weer terug te keren). Na ongeveer 5 dagen begon ik weer te vloeien, dit keer weer helder bloedverlies, ik dacht mijn menstruatie en mijn eigen verloskundige gaf ook aan dat dit dan mijn menstruatie is geweest.

Nu weet ik dat de cyclus niet direct helemaal weer regelmatig hoeft te zijn na je bevalling en zeker niet als je borstvoeding geeft (en dat doe ik). Alleen, in week 8 had ik een paar druppels bloedverlies en nu, in week 9 weer een klein beetje. Het is zo weinig, haast niet noemenswaardig.

Ik vroeg me af of dit normaal is zo na de bevalling, of dat ik er iets mee moet?

Eigenlijk moet ik eerlijk bekennen dat wij een aantal weken geleden 1 keer onveilige seks hebben gehad en ik ben nu te bang om te testen, dus eigenlijk wil ik gewoon graag horen dat dit heel vaak voorkomt en niet iets is als een innestelingsbloeding oid.

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het gebeurt inderdaad wel vaker ja. Maar als je onveilige seks hebt gehad zou ik voor de zekerheid toch ook een test doen! Vervolgens anticonceptie gebruiken en verder je lichaam de tijd gunnen om weer in een cyclusritme te komen.

Mirjam

3. InCognito

InCognito VIP lid

Nov 19, 2009
    5,722
    0
    0
    Hallo Mirjam,

Bedankt voor de snelle reactie...

Als het vaker gebeurd, durf ik wel een test te doen, want niets wijst er verder op dat ik weer zwanger ben en ik hoop het ook echt niet, want mijn lijf heeft aardig geleden onder de zwangerschap en bevalling!

En inderdaad, na die ene keer hebben we netjes anticonceptie gebruikt en dat blijven we ook doen hoor ;)

Dankjewel!

Share This Page