Hallo, Ik wilde hier eigenlijk voorlopig niet komen. Maar heb toch een paar vragen. Afgelopen maandag ben ik gecurreteerd. Toen ik wakker werd na de curretage had ik er direct al meer last van als de vorige keer. Had last van lichte krampen. En nadat ik gegeten had ook last van misselijk. Toen ik thuis kwam nog steeds krampen. Een kruik hielp toen gelukkig wel goed. Had niet veel last van bloedverlies. Maar sinds vrijdagavond ben ik heftiger gaan bloeden. Vanmorgen kwamen er tijdens het plassen 5 grote bloedproppen van een centimeter mee. Ik heb toen het ziekenhuis gebeld. De artsassistent zei dat dat kon omdat je baarmoeder aan het krimpen is (o.i.d.). Nu geen bloedproppen meer gehad. Af en toe ook een vlaag van misselijkheid en krampen. Maar waar ik wel echt gek van word! Ik heb sinds mn curretage echt elke dag vanaf een uur of vier last van hoofdpijn. Weten jullie of dit normaal is en hoelang gaat het nog duren? En zijn die bloedproppen normaal? Ik had bij mijn vorige curretage namelijk echt geen bloedverlies meer daarna. Alvast bedankt voor het lezen. Liedje
hoi, ja je kunt tot een week na de curettage bloed verliezen, dat kunnen ook kleine stolsels zijn. Een curettage is een operatieve ingreep, de een reageert er heftiger op dan de ander. En ook per keer kan het verschillen. Rust nemen, paracetamol (2 tegelijk) en max 8 per dag of ibuprofen. En veel drinken. Sterkte gewenst! Mirjam