vraagje over bloedverlies

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nathalie76, 11 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie76

    4 apr 2006
    51
    0
    0
    hoi,

    ik heb een vraagje..........

    ik heb 24 maart een curretage gehad omdat het vruchtje niet meer leefde.mijn lichaam stootte het zelf niet af helaas.........

    nu is dat inmiddels 19 dagen geleden en ik heb een week gevloeid na de curretage.
    nu verloor ik vanavond ineens chocoladebruin(niet overdreven)bloed.ik weet niet of dit nu een ongi is.ik vind dit erg snel,heeft iemand ervaring??

    doeg

    ps de banner is op basis van 24 maart....dan weet ik hoelang mijn cyclus duurt maar nu is dat wel erg kort denk ik.........
     
  2. Wenniepenny

    Wenniepenny Fanatiek lid

    22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Nathalie, het kan zijn dat je nog wat oud bloed verliest want volgens mij verwijderen ze bij een curettage alleen het 'typische' zwangerschapsweefsel om je cyclus niet te veel te verstoren.

    Als het chocoladebruin is, is het in ieder geval oud.
    Was je voor de curettage al begonnen met bloeden? Reken dan eens vanaf de eerste dag waarop je bloed verloor, klopt je cyclusduur dan beter?

    Groetjes, Wendy
     
  3. Nathalie76

    4 apr 2006
    51
    0
    0
    hoi wendy,

    nee ik vloeide totaal niet.daarom hebben ze een curretage uitgevoerd.ik liep al 1,5 week met het vruchtje voor ze erachter kwamen dat het niet meer leefde.
    dat het oud bloed is kan ik inkomen ja.........

    wat ik van de gyn hoorde was dat ze mijn bm helemaal hebben schoongemaakt.dus niet aalleen het weefsel.....

    nu net verloor ik weer bijna niets.

    kan het zijn dat ik eventueel innesteling zou hebben??we hebben nl wel gevreeen zonder condoom :oops: stom natuurlijk maar ja das achteraf......

    in mijn normale cyclus heb ik altijd rond de 14e a 15e dag mijn ei .....het zou dus kunnen.maar ik ga daar niet vanuit omdat ik niet ongi ben geweest.ik heb een foutgelopen zw.schap weg moeten laten halen dat is anders in mijn ogen......

    ik w8 het af....

    in ieder geval bedankt voor je reaktie...

    doeg
     
  4. Bianca73

    Bianca73 Nieuw lid

    13 apr 2006
    2
    0
    0
    Hoi Nathalie,

    Moeilijk om te zeggen hoor. Ik heb 5 weken geleden mijn curettage gehad (heb 1,5 week gewacht op curretage, kwam erachter dat er geen hartactie meer was na 14 weken). Heb helemaal geen bloed verloren daarna, alleen nog tijdens de dagopname zelf. Had ineens na 1,5 week helder bloedverlies. Ik de VK gebeld, die dacht dat het een menstruatie zou kunnen zijn.

    Later kreeg ik koorts, Gyn dacht dat ik misschien baarmoederontsteking had. Ikzelf dacht van niet vanwege de griep die heerste, maar toch ergometrine gekregen om eventuele resten eruit te krijgen. Nou weer niets.

    Nu af en toe bruin verlies. Heb dipsticks gebruikt om te kijken of ik een ovulatie had. Gisteren zou ik ongesteld moeten worden, heb alleen gisteravond en nacht wat helder bloed verloren en nu weer niets.

    Ik denk dat je lichaam toch flink moet herstellen al met al. Ik denk ook dat het bij niemand hetzelfde is. (helaas erg veel mk in mijn omgeving de laatste tijd met allemaal andere verhalen)
    Als je twijfels hebt bel gewoon je huisarts, verloskundige of gyneacoloog. Daar zijn ze voor hoor! Niet alleen als het goed gaat tijdens je zwangerschap, ook erna.

    Ik heb zowel de gyn als de vk na mijn miskraam vaak gebeld met vragen en ik werd super te woord gestaan.

    Succes!
    Bianca
     
  5. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Nathalie,
    ik heb 10 maart een curretage gehad en heb daarna een paar dagen wat oud bloed verlies gehad.Daarna paar dagen niks en toen begon het weer.Dit duurde weer een aantal dagen en toen was het echt over.Vorige week maandag begon ik weer met wat oud bloed verlies en donderdags werd ik echt ongi. Ik ben gaan rekenen vanaf de dag van de curretage en ik heb altijd een regelmatige cyclus.Nu was ik 5 dagen "overtijd".
    Ik ben trouwens wel behoorlijk ongi geweest ben er nu gelukkig weer zo goed als vanaf ;)
    Sterkte verder!
    Groetjes, mussie
     
  6. Nathalie76

    4 apr 2006
    51
    0
    0
    hoi,

    ik heb nog helemaal niet gevloeid buiten die week na mijn curretage om.ik heb 1x heel oud bloed verloren.dat was alleen maar toen ik de fituurpan van de koelkast haalde en op de aanrecht zette.verder niets.......als ik in een normale cyclus had gezeten zou ik zeggen dat het misschien innestelingsbloed was....
    nu kan ik daar niks van zeggen....

    2 mei moet ik naar de gyn dus al er al wat zit zal zij het wel zien.als er nog een echo gemaakt word.dat weet ik eigenlijk niet....
     
  7. mussie

    mussie Fanatiek lid

    5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Nathalie,
    ik weet niet hoe je cyclus normaal loopt.Die van mij loopt normaal gesproken exact om de 28 word ik ongi.Nu werd ik het dan 5 dagen later ivm curretage.Viel me nog mee, ik heb gehoor dat er ook wel eens 6 weken tussen kan zitten voor je weer je normale menstruatie krijgt na een curretage. Als jij ook een cyclus van 28 dagen hebt dan zou je ongeveer 21 april je menstruatie moeten krijgen.Maar als jij (net als wij trouwens :oops: ) weer aan het "klussen" bent gegaan dan zou het natuurlijk ook weer bingo kunnen zijn ;)
    Ik zou als ik jou was gewoon 2 mei afwachten en het de arts uitleggen, waarschijnlijk krijg je dan wel een echo.
    Groetjes, mussie
     

Deel Deze Pagina