Ik heb even een vraagje. Dit is de eerste ronde dat ik met de pil ben gestopt en ik denk dat ik (als ik een gewone cyclus heb) nu ongeveer mijn eisprong heb gehad of nog krijg. Nu voel ik achterin mijn vagina een soort bobbel die ik nog nooit eerder heb gevoeld toen ik de pil nog slikte. Zelf denk ik dat het mijn baarmoedermond is 21augustus was de eerste dag zonder pil en 24 augustus ben ik ongesteld geworden. Kan iemand me er misschien iets meer over vertellen?? DAnkjewel Groetjes Kim
Zo te horen is het inderdaad je baarmoedermond. Ik voel het ook altijd als een bobbel achterin. Voelde moet ik eigenlijk zeggen, want nu voel ik niks meer, hihi.
Zal misschien toch te maken hebben met het feit dat je met de pil bent gestopt. Ik kon m altijd voelen, maar mijn baarmoeder ligt gekantelt, dus misschien ligt het daar aan.
Je voelt idd je baarmoedermond. Deze is op bepaalde momenten in je cyclus beter te voelen dan anders: Onmiddellijk na de menstruatie is de baarmoedermond gesloten en hard en reikt hij tot diep in de schede, zodat hij met de vinger relatief gemakkelijk te bereiken is. Wanneer de eisprong nadert, wordt de baarmoedermond zacht, opent zich enigszins en komt wat hoger te liggen, zodat hij soms nog maar net te voelen is. Na de eisprong sluit hij weer, wordt hard en zakt Als ik dit zo lees zou jouw eisprong dus net geweest kunnen zijn aangezien je baarmoedermond nu goed voelbaar is. Maar aangezien je pas net met de pil bent gestopt kan het ook zo zijn dat je er nog heel ver voor zit (helaas kan na het stoppen met de pil een cyclus heel lang duren) De positie en structuur van je baarmoedermond kan je meer vertellen over je cyclus. Er zijn dames die regelmatig zelfonderzoek doen en na aanleiding hiervan ongeveer weten wanneer ze vruchtbaar zijn. Meer hierover o.a. op onderstaande site onder het kopje "je baarmoederhals": http://users.raketnet.nl/stronks/De%20m ... yclus.html Ook op deze site is het onderwerp al vaker aan de orde geweest. Als je ff zoekt via de zoekfunctie zul je er vast iets over vinden.
Bobbel is nu ver naar achteren getrokken en ik kan hem nu bijna niet meer voelen. Zal idd wel baarmoedermond zijn, maar heb dit nog niet eerder meegemaakt. gr. Kim