Wanneer kun je last hebben van de eerste zwangerschaps verschijnselen...is dat na de bevruchting of na de innesteling? Want daar zitten zo'n 7 a 10 dagen tussen toch?
Mij lijkt na de innesteling logisch, maar ik ga al 'speurwerk' doen na de eventuele bevruchting (of al direct na de daad haha). Volgens mij gaat je lichaam pas echt signalen afgeven als het ingenesteld is. Wat denk je zelf??
Bij mij vanaf de innestelling, zo'n 10 dagen na m'n eitje. De dag zelf voelde ik me niet lekker: pijnlijke baarmoeder, dizzy, slap, misselijk. En de dagen erna begonnen langzamerhand de symptomen toe te nemen. Maar rond mijn NOD was het nog minimaal en kon het net zo makkelijk een gewone menstruatie zijn. Ik heb vroeg getest omdat ik 's nachts wakker werd omdat het draaien in bed pijnlijke borsten opleverde. Had het gevoel alsof mijn bescheiden b-cup strak vooruit stak zoals bij Pamela Anderson, hehe. Maar daardoor wist ik het eigenlijk al, dat het raak was. Maar het is best tricky, om rond je NOD al af te gaan op kwaaltjes omdat er nog maar zo weinig hCG aanwezig is.
Sja, ik heb nu een beetje roze/rode afscheiding....en het is nu de 9e of de 10e dag na mijn eitje.....mijn eisprong was of op dag 14 of op dag 15... Voor het zelfde geld word ik gewoon ongi hoor...maar je gaat toch wel twijfelen.. Ben nog nooit zo vroeg na mijn ei ongi geworden...hoewel de kortste periode 12 dagen was..maar 9/10 dagen? Het rare is dat als ik ongi word, mijn beurse-borsten-gevoel meteen weg is, en mijn temp omlaag keldert... En dat is nu niet het geval... Erge beurse borsten, maar absoluut niet groter....en een kramperig gevoel in mijn buik...laatste dagen steeds maar druk in mijn liezen, meest links...gister was dat ineens weg... Ach ja, het zal vast game over zijn...maar ik fantaseer nog effies door hoor....
Nou, jij bent al de derde van wie ik lees dat ze dezelfde verschijnselen heeft: kort na je eitje bruin(/roze) afscheiding. Geen echte menstruatie. Ik heb het ook. Pfff, ik vraag me af hoe dit bij ons alledrie verder gaat. ik weet dat ik geen hoop meer mag hebben, maar toch denk ik steeds: zou het dan een innesteling zijn??
Tis bij mij net begonnen....maar ff kijken hoe het verder gaat vandaag. Ik heb nooit spotting of bruin voor mijn ongi, dus ik verwacht dat het gewoon doorzet... Maar er is wel een klein pietsje hoop dat het idd een innesteling is....
Jeetje sandra je maakt het wel spannend hoor meid. ik zal voor je duimen dat je geen bezoek krijgt van de duivels.
Ja Sandra, het gaat iig anders dan anders (en dat is beter want de andere maanden werd je niet zwanger). En dit is jouw maand, qua voorspellingen, dussssss...
Hhaha Mummy....de pendels zijn eigenlijk voor aankomende keer....want die schijnen te 'voorspellen' wanneer je bevrucht raakt...en mijn eitje was nog in augustus...
Nou Sandra en Mummy, jullie zijn niet de enige, omdat ik exact dezelfde verschijnselen hebt. IK heb mijn NOD volgende week 15e pas. Dit is echt nog nooit voorgekomen. Ik heb vreselijk pijn in me rug, en roze/rode bloedverlies. Er zitten pas 19 dagen tussen me vorige menstruatie en nu. Het is niet mogelijk dat ik nu ongi word.....(het kan wel maar dan is er echt iets goed mis) nou ladies moge god ons deze maand allemaal zwanger laten worden ..ik ga duimen hoor!!!
Spannend hoor! Ik hou alle berichtjes in de gaten! Ikzelf kan ook over een paar dagen testen. Heb alleen een dag of 2 een opgeblazen gevoel en wat steekjes net naast/onder mn navel. Verder de 'klachtjes' die ook heb als ik ongi moet worden. Geen innestel bloedje gehad, dus ik maak mezelf geen illusies! Voor iedereen hier in ieder geval veel succes en laat gauw wat weten hoor!
Gossie Sandra, ik ben al bijna helemaal nerveus over jouw berichten! Ik hoop het echt voor je, alle kenmerken zijn er....zouden we dan echt alles tussen de oren hebben zitten, nee toch? Nog ff volhouden meid Liefs Judith
Je zou het bijna denken he...ppff... De score tot nu toe: -vanmorgen ineens een druppel rood in mijn broekie.. -daarna bij afvegen rose afscheiding... -na anderhalf uur lichte rose afscheiding ineens niks meer te bekennen.. -temp nog hoog... -boops nog beurs... -licht kramperig/trekkerig gevoel... -tot nu toe geen afscheiding meer gehad.... Wie het weet mag het zeggen...
Mocht dit nou wel heeeeeeeel toevallig de innesteling zijn....dan klopt het dus wel dat ik nog geen verschijnselen heb? Als die daarna pas komen...
Yep..of dat je ze pas later als zodanig herkent. Ik was er nog 1 vergeten te melden: ik werd wakker met grote honger! En gewoonlijk kan ik geen voedsel zien tot een uurtje of 11 dus dat was best opmerkelijk. Heb echter geen link gelegd met een eventuele zwangerschap tot na de test de honger aanhield en erger werd, over de hele dag verspreid. Geez, spannend hoor!
Nou Sandra... hoe is het nu??? Helaas is het bij mij een erg vroege menstruatie, bleek vanmiddag. Het mocht blijkbaar nog niet zo zijn. Het was ook wel erg waarschijnlijk dat het toch nog door de miskraam was. Bij jou klinkt het wel erg zwanger allemaal... Ik ga voor je duimen! En voor jou ook Alina!
He meis,...wat jammer nou... Hier wordt het toch wel spannend allemaal... Na die 1,5 uur geen roze afscheiding meer gehad. Mijn temp was vanmorgen nog aardig hoog en mijn boobies doen nog steeds pijn... Verder houd ik maar die druk op mijn liezen, of tenminste onderaan mijn buik...de zijkanten dus. En mijn tepels lijken ineens wel heel erg rood... Maar ik moet echt heel erg mijn best doen om met mijn voetjes op de vloer te blijven hoor... Gelukkig heb ik een erg nuchtere hubbie..... [-X
Hoi sandra Het lijkt er toch inderdaad wel erg op dat het innestelling is, want bij mijn 1e zwangerschap had ik ook een dag of 2 rozerood slijm en een beetje bloed en daarna niets meer!!! Ik hoop het voor je meissie. Al die dingen die jij beschrijft strak gevoel onder in buik en beetje pijn aan de linkerkant, zere borsten vooral tepels ,dat zijn excact de zelfde klachten die ik ook heb, alleen mijn temp is iets aan de lage kant. Maar ik heb ergens gelezen dat de temp rond de innestelling ook naar beneden gaat!! Maar ik heb bij jou echt het gevoel dat het RAAK is. Spanneeeeeeend. hielkje