Ik werk 3 dagen 24 uur per week Ik heb geen vaste dagen op papier Maar wordt wel vast ingepland maar mag er niet Steeds van uit gaan dat dat dezelfde dagen blijven Nu heb ik vrijgevraagd op een maandag Wat ik dus elke week werk. Nu moet ik dus 8 uur inleveren terwijl ik gewoon de rest vd week beschikbaar Ben . Mag dat??
Tis niet dat ik maandag structureel vrijgevraagd heb Maar dat zal ik ook nakijken Zou fijn zijn als zoontje straks woensdag en vrijdagmiddag Vrij is van school en juist die dagen werk ik
Bij mijn vriendinnetje die 7 dagen per week beschikbaar is, zou het 24uur/7dagen beschikbaar= 3,5u per dag om een hele dag vrij te zijn
Best raar.... dus al werk je die week 32 uur (daar zijn ze in de zorg ook goed in, om je extra te laten werken) kost het je toch vakantie uren.
Bij mij op het werk lag het echt aan je vraagstelling: Bij de vraag: mag ik die week de maandag vrij, dan gingen ze er van uit, dat je daarnaast je "vaste" dinsdag en donderdag nog werkte, en dus uren opnam voor de vrije dag. Als ik geen uren wenste op te nemen, moest ik proberen te ruilen met een collega en dan even doorgeven dat de dagen waren veranderd, maar de uren niet.
Als je de werkdag wilt ruilen, dus ipv op maandag op een andere dag ingepland wilt worden dan kost jou dat geen uren. Je werkt dan immers nog steeds je 24 uur. Wil je die dag vrij, en werk je dan nog alleen die andere 2 dagen kom je dus niet aan je 24 uur ja dan neem je dus 8 uur verlof op.
Dat snap ik allemaal Maar zij willen dat ik flexibel ben en 5 dagen inzetbaar ben Dat ben ik ook Maar als ik dus vrij vraag wil dat niet zeggen Dat ik verlof op wil nemen Ben gewoon de andere dagen beschikbaar Ruilen zou kunnen maar wil gewoon weten Of mijn werkgever mij dan mag verplichten Verlof op te nemen terwijl ik geen vaste dagen op papier Heb
Het ligt denk een beetje aan de vraagstelling. Als je vraagt; kan ik deze werk op ...dag werken ipv de maandag? En verder gewoon je andere twee dagen, lijkt me dat toch eerlijk. Wat je zegt, zij willen jouw flexibiliteit dan mag dat van hun kant ook wel een beetje hoor. Je vraagt in mijn ogen pas vrij, als je al vast bent ingeroosterd op die dag. Anders inderdaad misschien ruilen met een collega, als dat een optie is?
Ik zou je werkgever even berichten dat je de andere dagen geeoon beschikbaar bent, dus dat verlof opnemen niet nodig is.