Wanneer beginnen met ovu testen.......

Discussion in 'Zwanger worden' started by Tamara85, Mar 24, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tamara85

Tamara85 Actief lid

Jan 16, 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    Hoi meiden,
    effe een vraagje...... we zitten nu in ronde 8 en heb deze keer voor het eerst ovutesten in huis liggen.. maar nu is mijn vraag wanneer moet ik beginnen met die testen moet ik gewoon van mijn gemiddelde cyclus uitgaan of van mijn kortste? en als ik van het gemiddelde moet uitgaan zou ik dan niet te laat zijn omdat mijn kortste cycles maar 23 dagen was zit best lang tussen?
    Mijn cyclussen staan hier onder.
    Alvast bedank voor jullie antwoorden
    groetjes tamara

2. Tamara85

Tamara85 Actief lid

Jan 16, 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    helemaal niemand?

3. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Ik zou uitgaan van de korste cyclus. Dan moet je wel meer ovutesten gebruiken, maar spot je wel je ei. Succes!

4. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    ik ben begonnen op dag 8 toen dag 10 en dag 12 had ik al een positieve ovulatie test.. dus je kan het beste zo vroeg mogelijk beginnen en dan om de dag .. dan weet je zeker dat je toch 1 dag voor je ei nog een positieve test hebt... en dan meteen klussen hahaha
    succes ermee
    groetjes van Ramona

5. Tamara85

Tamara85 Actief lid

Jan 16, 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    bedank voor jullie antwoorden het is me nu wat duidelijker
    groetjes tamara

6. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

Nov 25, 2006
    267
    0
    0
    Ramona,

Mis je dan niet je ovulatie als je om de dag test?

Caroline

7. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    je kan er altijd 1 of 2 dagen voor zitten ... maar vanaf dag 12 zou ik dan wel elke dag testen als je nog geen piek gehad hebt .. spaart je wel wat ovu testen als je het in het begin zo doet ;)
    groetjes van Ramona

8. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou de gemiddelde cyclus nemen.Dus 28 dagen.
    Mocht je dan geen positieve test krijgen, kun je de volg mnd altijd eerder gaan testen.Als je onregelmatige cyclussen hebt staat in de gebruiksaanwijzing volgens mij dat je het gemiddelde moet nemen.
    Ik heb ook de ovutest gebruikt, maar m'n eisprong was wel laat...
    Na het 7e stripje, de aanhouder wint...en in 1x gelukt :)

9. Tamara85

Tamara85 Actief lid

Jan 16, 2007
    142
    0
    0
    thuiszorg
    Helden
    nou in een keer gelukt haha klinkt goed maar ja moeten maar afwachten he haha heb wel veel posotive reacties gehoort van de ovu testen dus ben benieuwd...
    groetjes tamara

10. anoul26

anoul26 Fanatiek lid

Feb 11, 2007
    1,008
    0
    36
    Hoorn
    Er staat in de bijsluiter toch ook dat je van de korste uit moet gaan en dan staat er een rekentabel bij op welke dag je danmoet beginnen. Ik had een cyclus van 26 dagen en moest op dag 9 beginnen met testen. Ei pas in de tweede ronde gedetecteerd met iedere dag testen.

11. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

Dec 6, 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    Ook ik zit in ronde 8 en ga voor het eerst met de ovutesten aan de slag. Mijn cyclus is wisselend, maar over het algemeen langer dan 28 dagen. Ik las laatst dat iemand op dag 8 de eisprong had (dan ben ik net niet meer ongi, dus wil ik dan niet klussen) daar schrok ik een beetje van, maar ik neem aan dat je met een lange cyclus niket op dag 8 een eisprong kan hebben. Mijn plan was vanaf dag 10 om de dag testen en misschien eens extra als ik denk dat het volgens de berekeningen zou kunnen of als ik aan mijn lichaam iets denk te merken.

Share This Page