Dromen over ongesteldheid

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mariekie, 29 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mariekie

Mariekie Lid

29 nov 2007
    74
    0
    0
    Hoi allemaal,
    Ik ben een paar weekjes zwanger. In mijn familie en de familie van mijn partner komen miskramen zelden voor, maar toch ben ik er zo ontzettend bang voor. Zo bang dat ik de afgelopen weken soms badend in het zweet wakker wordt en heb gedroomd dat ik in alle hevigheid ongesteld ben geworden. In mijn dromen vloei ik heel dik bloed.

Ik hol dan naar de toilet, maar kom er daar achter dat het (gelukkig) een nare droom was. Overdag chek ik na elke plas tot op het panische af of mijn urine niet oranje of rood kleurt.

Herkent iemand deze 'menstruatie-angst'? Is het normaal?
    Riekie

2. sanneke

sanneke VIP lid

3 feb 2006
    5.476
    0
    0
    Hoi,

onzekerheid en angst om het kindje te verliezen is echt heel normaal hoor! Als je hier gaat zoeken kom je heeeeeeeeeeel veel van dat soort vragen tegen. Ik heb dat ook heel vaak gedroomd en je moet niet gek opkijken als je af en toe menstruatieachtige krampen hebt: dat is je baarmoeder die groeit en dat hoort er ook bij. Omdat je die krampen alleen maar kent van je ongesteldheid, kan je er heel bang van worden.
    De eerste weken duren gewoon het allerlangst, maar er komt een moment dat je denkt: huh, alweer zover?

sterkte dr mee!
    groetjes sanneke

3. marianne1984

marianne1984 Actief lid

15 aug 2007
    402
    0
    0
    Hallo,

dit heb ik ook 2 keer gehad, maar bij mij kwam het wel uit helaas.
    nu zegt dat niets over jou natuurlijk en zou me er niet echt druk om maken.
    bij ons komen miskramen ook niet echt voor in de familie, heel af en toe hoor je wat, maar we hebben grote familie.
    Toen ik het de 1e keer droomde maakte ik me er niet druk om, maar toen kwam ik voor een echo, was toen bijna 3maand en ze zagen alleen maar een leeg vruchtzakje.
    toen ik voor de 2e keer zwanger was en ik weer over ongesteldheid droomde toen maakte ik me best wel zorgen, maar mocht toen al vrij snel voor een echo, ook daaruit bleek dat het weer een leeg vruchtzakje was..helaas.
    Maar nu voor de 3e keer heb ik er niet over gedroomd, nu droom ik alleen maar over de baby als hij/zij net geboren is.
    EN ben nu op de helft.

Maar maak je niet te druk meid.........

Liefs marianne ;)

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik droomde in het begin ook over miskramen hoor. En nu droom ik weleens ik over vroeggeboortes :rolleyes: Denk dat de onzekerheid altijd wel een beetje blijft bij de meeste..

Liefs Jessy

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yep ook regelmatig gedroomd.

6. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Heel herkenbaar. Ook ik heb al 2x zo'n droom gehad. Al heb ik helaas wel veel ervaringen met miskramen dus is mijn angst ook echt heel reeel.

7. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Heel herkenbaar hoor!
    Ik droomde er ook heel vaak over.

8. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

14 jun 2007
    465
    0
    0
    Ik heb dat inderdaad ook gedroomd en dat leek dan zo echt, terwijl ik dat met andere dromen absoluut niet heb. En dan werd ik ook wakker en soms dacht ik dan echt dat het een miskraam was geweest, heel naar! :(
    Nu droom ik ook wel eens over vroeggeboortes, maar net zoveel over een mooi, gezond kindje.
    Denk echt dat het er allemaal bijhoort, zeker als je al een beetje een ongerust type bent (zoals ik :) ).

9. Jana

Jana Actief lid

28 dec 2006
    347
    0
    0
    Ik heb in het begin van mijn zwangerschap een keer gedroomd over bloedverlies, en de volgende dag had ik ook echt bloedverlies. :( In de weken daarna verloor ik ook regelmatig een beetje bloed. Maar zoals je ziet, ben ik nog steeds zwanger. In mijn droom was het trouwens ook geen echte miskraam, alleen bloedverlies, ik voelde al dat het niet echt erg was.

10. Mariekie

Mariekie Lid

29 nov 2007
    74
    0
    0
    Nou, dat lucht toch wel op. Ik ken nl. echt helemaal niemand bij wie ik terecht kan met deze vragen. Ben zo'n beetje de eerste in onze vriendenkring en met de familie die kinderen hebben, heb ik eigenlijk vrijwel nooit contact gehad.

Dus het is fijn te horen dat het toch normaal is zulke dromen te hebben, al ben ik nog steeds niet helemaal gerust, haha!

Deel Deze Pagina