Hallo, Wanneer mag de kleine uk voor het eerst brood hebben. En zijn dat dan de korstjes of het middenstuk... Kun je zonder problemen overstappen van Nutrilon standaard 1, naar Nutrilon standaard opvolgmelk 2? Is deze bijvoorbeeld voedzamer? En geldt dat ook voor de potjes. Hebben nu 4 maanden potjes, maar als ze 6 maanden is kun je dan meteen over naar de 6+ potjes. Ze eet goed en heeft nergens last van.. Groetjes
Ik heb de kinderen vanaf 6 maanden brood gegeven. Je kunt het beste tarwe brood nemen. Je kunt ze of laten sabbelen op het korstje of kleine stukjes geven van het middenstuk. Mijn voorkeur ging uit naar het middenstuk. Je kunt op de boterham dingen doen als appelstroop, smeerkaas, of bijvoorbeeld een beetje van het fruithapje. Let wel op, want ze moeten echt wennen aan het "kauwen" Je kan dan ook regelmatig kokhals bewegingen zien. Best eng.(vond ik) Je kunt in principe gewoon overstappen naar de opvolgmelk, ook geen probleem. En als je de 6 maanden potjes pakt zonder stukjes dan is die overgang ook heel makkelijk.
Wij zijn met 6 maanden eerst even pap gaan geven en twee weken later ook brood. Op die manier kon het mannetje op een beetje makkelijke manier wennen aan vezels (pap). Gewoon bruin brood is het makkelijkst. Gebruik niet te vers brood want dit kan erg plakken. Begin met de korstjes om op te sabbelen. Bij mijn zoontje ging brood eten gelijk goed en hij vond het ook gelijk erg lekker maar dit hoeft niet zo te zijn. Er zijn veel kindjes die brood lastig vinden. Als het echt moeilijk gaat dan kun je het brood in een beetje (kv) melk dopen... maar daar zou ik niet gelijk mee beginnen. Als je de korstjes lekker gaan, kun je het brood gaan beleggen. Boter, appelstroop, jam, smeerworst (niet te vaak), smeerkaas Potjes van 6 maanden kun je gewoon gaan gebruiken vanaf 6 maanden Overstappen naar opvolgmelk binnen het zelfde merk gaat vaak probleemloos. Heel soms heeft je kindje er een beetje last van maar meestal niet. Let wel op want opvolgmelk verzadigd meer dan nummer 1 kv. Maximaal 180ml/6 is het advies.
Opvolgmelk vult meestal meer. Hier konden we van 4*210/7 Forte terug naar 4*180/6 standaard nr2. Dus het zou bij jou zo kunnen zijn dat ze genoeg heeft aan 3 flessen, of 4 kleinere flessen. Als ze hun andere eten slechter gaan eten, dan is het vaak een teken dat er wel wat melk afkan.. Normaal bij brood is vanaf 6 maanden korsten om op te oefenen(niet eerder ivm gluten), en dan vanaf 7 maanden een hele boterham. Wij zijn met 6,5 maand al begonnen omdat de kleine nogal honger had. Gewoon een lichtbruine boterham met wat boter in kleine stukjes. En dat gevoerd. Dat ging hier gelijk goed erin. Daarna ook dingen als smeerkaas, appelstroop, jam erop. Je kunt gewoon een 6 maanden potje proberen. Misschien dat ze niet de 1e dag het hele potje opeet, maar dat komt wel. En die potjes zijn ook nog behoorlijk fijn gemalen, dus qua structuur heb je waarschijnlijk niet zoveel last.