Nou vandaag de echo gehad en tja wat moet ik ervan denken tis geen positief nieuws maar ook geen negatief nieuws. Maar ik had niet het beeld dat ik had verwacht. De uitleg is als volgt. Omdat ik toch al 8 kinderen op de wereld heb gezet is mijn baarmoeder vergeleken met de doorsnee vrouw een stuk groter en is de baarmoederwand een stuk dikker. De baby zat dan ook nog eens hoog in de baarmoeder dus wat we wel hebben kunnen zien is een vruchtzakje en een dooierzakje maar omdat hij de echo zo heeft moeten vergroten om dichterbij te komen gaat dit ten koste van je beeld en hebben we geen kloppend hartje gezien. Volgens de gyn is dit echt nog niet verontrustend maar wil hij volgende week nog een echo maken want dan is de groei van het vruchtje verdubbelt en dan moeten we zeer zeker een hartje moeten kunnen waarnemen. Er is volgens hem nog geen reden voor ongerustheid al had hij ons natuurlijk veel liever wel een hartje willen laten zien kloppen. Dus nu weer een week afwachten en duimen draaien dat het met de volgende echo wel goed is Dit is trouwens niet onbekend voor mij want toen ik in 2007 zwanger was konden ze ook tijdens de eerste echo nog niets waarnemen en met de zwangerschap van Nikkie* had we met de eerste echo ook geen hartactie maar met de tweede echo wel ik zit natuurlijk wel weer in de zogenaamde piepzak en denk natuurlijk weer het ergste zal weer een lange week worden tot volgende week vrijdag wachten en nog een week in de onzekerheid zitten grrrrrr waarom toch Gr. Nicole
kan me je frustratie goed voorstellen, en wil je heel veel sterkte wensen. ik duim voor je op een goede echo volgende week met een sterke hartslag! ps 8 kinderen???!!! wauw!
Bah, denk je iets geruster te zijn na de eerste echo en dan krijg je dit. Ik duim voor een geweldig kloppend hartje de volgende echo. Veel liefs en sterkte
Wat is dat vervelend zeg. Ik hoop dat het allemaal goed zit. Heb je een inwendige echo gehad? En weet je zeker dat je 7 weken zwanger bent?
Hoi.. Misschien kan ik je geruststellen.. Toen ik mijn eerste echo had zag ik ook alleen een vruchtzakje. Wij waren er van overtuigd dat ik al 8 weken zwanger was. Maar dit was dus niet het geval. Mijn vk zei toen dat ze niet wist of het goed zou gaan. En ik ben nu al 20 weken. En alles gaat prima! Ik wil je geen valse hoop geven. Maar het kan dus ook goed gaan! Succes met deze spannende dagen.. Liefs, Sensa