Draagdoek - houding van baby juist?

Discussion in 'Verzorging' started by niel, Mar 15, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. niel

niel Nieuw lid

Mar 15, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik met veel plezier een draagdoek, zo ook mijn zoontje van 5 weken. Ik heb goed gekeken naar omknoopinstructies en het lijkt dat ik de doek op de juiste manier omknoop. Alleen merk ik dat m'n zoon snel behoorlijk snurkt in de doek. Het lijkt dat hij op een gegeven moment laag ligt en te veel z'n kin op de borst heeft.
    Ligt hij wel goed? Krijgt hij wel voldoende adem? Hij loopt niet paars aan en lijkt het niet erg te vinden (slaapt gewoon door). Als ik met m'n hand tegen z'n rug druk geef dan snurkt hij minder. In bed snurkt hij niet.

Hoort het snurken en met kin op borst liggen? Of ligt hij te veel onderuit gezakt?

2. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

Jun 7, 2009
    3,029
    1
    0
    Hoe heb je de doek geknoopt eigenlijk?

3. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    en heb je je kleine in de kommahouding of gewoon rechtop. Tegenwoordig wordt namelijk t gewoon rechtop dragen van de kleine geadviseerd.
    Mijn dochter heeft zelf nooit lekker in de kommahouding gelegen, dus al vrij snel rechtop gezet

4. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Ik neem aan dat je je baby in de kommahouding hebt (liggend), anders zit zijn kin eigenlijk niet op de borst. Je kunt hem ook al wel rechtop dragen hoor, met 5 weken. Moet je even in je boekje kijken voor de FWCC (Front Wrap Cross Carry). Zit heel stevig, lekker dicht tegen je aan, alle mogelijkheid om goed te ademen en zonder dat je nog extra steun hoeft te geven.
    Of even op www.dragen-en-voeden.nl voor heeeeeeeeeel veel ervaringsdeskundigen.

5. niel

niel Nieuw lid

Mar 15, 2010
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties, erg hulpzaam. Inderdaad Niel ligt in de komma houding. Ik ga die foetus houding eens proberen!

Share This Page