Dafne slaapt al sinds ze 3 maanden is in een slaapzak. Toen begon ze te rollen en overal heen te gaan in bed. Nu begin ik het idee te krijgen dat ze het misschien wel koud heeft, dat ze daarom zo vroeg wakker is en was ik aan het kijken naar een slaapzak met mouwen. Aangezien ik er dan 3 nodig heb (thuis, reserve, 1 op kdv) tikt dat qua kosten lekker aan. Ook aangezien we dus een dure 4-seizoenendeken hebben, met leuke overtrekjes, van 120x150 cm, dus past ook nog in het juniorbed wat we van het ledikant kunnen maken. Ze is nog steeds wel een woeler, maar ik ga elke avond voor ik naar bed ga even kijken, en ze ligt over het algemeen wel aan dezelfde kant van het ledikant, uitzonderingen daar gelaten. Hoe hebben jullie de 'slaapzakkindjes' onder een deken gekregen? Kan ik dan beter eerst een overtrekje er overheen doen als ik haar in bed leg?
Ik heb ook een slaapzakkind, net 2 jaar. Sinds deze week oefenen we met het middagslaapje met een deken. Ze krijgt dan een lekkere warme pyjama aan en geen slaapzak. De eerste 2x sliep ze op de dekens, nu blijft ze er lekker onder liggen. Ik kijk het nog wel even aan voordat we het ook snachts gaan proberen.
We hebben het weleens gedaan een keer voor het middagslaapje, maar toen bleef ze er niet onder liggen en sliep ze bijna niet. Dus ik dacht juist de nachten meteen beginnen, omdat ze dan meestal toch wel goed slaapt en dan eerst alleen het overtrekje, gewoon aan het wennen dat er nog iets in bed ligt, haha.
Tja, mijn zoontje van 3 blijft echt niet altijd onder het dekbed liggen. Strak instoppen helpt een beetje, maar als ie uit bed komt in de ochtend dan heeft hij vaak toch hele koude voeten dus heeft hij zich toch losgewoeld. Ik heb niet het idee dat hij er last van heeft.
Zou het risico niet nemen. Hier ook een slaapzak kind.. Maar waarom in de kosten? Ik heb er 3 allemaal van de Hema, zo duur zijn die niet. Soms vind je er nog een in de uitverkoop. Ze heeft een lekkere warme pyjama aan en die slaapzak en t is z'n 15 gr op d'r kamer en ze slaapt prima.
Maar risico? Ze kan er toch onderuit inmiddels, neem ik aan? Kosten, heb nog niet heel goed gekeken, alleen even bij Prenatal, maar daar al 20 euro per stuk, vind ik veel als ik er in 1 keer zoveel nodig heb. En misschien is het ook niet dat ze het koud heeft, maar hoop ik dat, zodat ze misschien langer slaapt Daarbij, ooit zal ze toch gewoon onder een deken gaan liggen?
Volgens mij is een slaapzak er ook voor dat ze lekker warm blijven als ze niet meer onder de deken liggen. Ik heb een zoontje van 7mnd die slaapt met een slaapzak (zonder mouwen) onder een deken met een katoenen omslag. Hij ligt soms helemaal bovenin en gedraaid, dus geen deken meer op zich. Ik stop hem heel strak in. Ik denk dat hij er pas onderuit komt als hij wakker is smorgens. Dochter van 2jr slaapt met een slaapzak onder een 4 seizoenendekbed in een peuterbed. Ze heeft een slaapzak omdat ze soms met dr poep speelt als ze gepoept heeft. Dus zonder romper en slaapzak doe ik haar niet meer naar bed.. Dat gaat eigenlijk prima. Soms doe ik een middagslaapje zonder slaapzak en dan blijft ze prima onder de deken liggen. Ik koop slaapzakken trouwens ook wel eens tweedehands. Dat scheelt in de kosten.
Nee, dat snap ik, haha. Maar in de slaapzak en met een deken wil ik dus naartoe. Voor nu in elk geval.
Onze dochter sloeg dunnere dekentjes allemaal weg. Heb toen een keer het koeka winterdeken geprobeerd..die hadden we gekocht nog voor ze geboren was en die laat ze wel gewoon liggen..misschien dat een dekentje wat zwaarder moet zijn, dat dat helpt!
Hier hetzelfde probleem behalve dat ik haar hier nog even in een slaapzak laat. De slaapzak van het kdv gaat gewoon weer mee terug naar huis en verder heeft ze twee winterslaapzakken met afritsbare mouwen. 1 voor in de was en 1 voor aan zodat ik er altijd twee heb. (gewoon hema/prenatal) Hier accepteert ze geen enkel dekentje over zich heen, dat gooit ze gelijk van zich af. Ik probeer het overdag wel eens als ze naast me op de bank zit met een dekentje over haar heen, dat gaat wat beter maar met slapen zal het drama zijn. Ik hoor eventueel graag hoe het jou vergaat!
Onze dochter slaapt met haar middagslaapje in de zomerslaapzak, de verwarming is dan aan, ik vind dan een winterslaapzak wel erg warm, snachts wel een winterslaapzak natuurlijk, maar wel zonder mouwen hier. Is het op het kdv zo koud op de slaapkamer dat ze daar ook een winterslaapzak nodig heeft? Die van de hema zijn denk ik 15 euro, in ieder geval geen 20, en als je er maar 2 hoeft, scheelt dat ook toch?
Geen idee hoe koud het daar is, haha. Maar miss kan dat dan ook nog ja. Daar hebben ze kleinere bedjes, misschien kan ik ze juist daar eens laten oefenen met onder deken leggen bedacht ik me nog. Ik wil geen verwarming aan in de slaapkamer, is hier rond de 17 graden boven, overdag en 's nachts. Dus dat maakt geen verschil. Eigenlijk wil ik gewoon van die slaapzak af en onder de deken, maar ja, wat ik wil ligt wel vaker niet op dezelfde lijn als wat zij wil
Nou, gisteren kroop ze bij dr papa onder het dekbed (hij werkt 's nachts, dus slaapt al vroeg en ze was nog even bij hem toen ik onder de douche stond) Dus ik vraag: wil jij ook onder een dekentje slapen? Zegt ze ja. Dus ik met haar een overtrekje uitkiezen en in bed gelegd. Ze sliep wel zonder morren in, maar toen ik ging kijken toen ik naar bed ging, lag ze er bovenop, met dr hoofd naar de andere kant als hoe ik haar had neer gelegd Dus geen gedoe, maar ze ligt er niet onder, haha. Vanavond weer proberen.
ZL slaapt overdag zonder slaapzak en snachts met. Voor de vorm doe ik nog wel een laken over hem heen en stop dit goed onder het matras. Hij slaapt dan erg diep dus blijft hij liggen. In de ochtend ligt hij altijd gedraaid of overdwars (noem maar op). Dus de winterslaapzak is een uitkomst. Wat heeft je dochter onder se slaapzak aan? Je kunt ee ook nog een pyjama onder aantrekken. Voor goedkopere slaapzakken kijk ik vaak op de site van mamaloesbabyshop. Heb toen zomerslaapzakken besteld voor 7,- per stuk. De winterslaapzak heb ik bij de Hema gekocht. Voor 20,- per stuk. Als je er drie nodig hebt, is dat wel prijzig ja. Zou gewoon eens googelen naar slaapzakken.
Onze dochter is ook een slaapzak kind. Wij geven 1 slaapzak altijd mee naar de gastouder. Dus hebben er maar 2 nodig. Die van de hema zijn heel fijn. Wij hebben nu een te grote gekocht. Het halsje wat smaller gemaakt zodat ze er niet in valt of zelf uitkruipt. Voorlopig kunnen we er mee door. We nemen altijd een met afritsbare mouwen. Sinds we weten dat we een jongen verwachten kopen we ook in neutrale kleuren. Wel saaier. Maar scheelt wel in kosten.
Ze heeft inderdaad een pyama aan. Maar heb ook geen idee of ze het koud heeft, dus dan zou ik warme slaapzakken kopen met mouwen die miss niet nodig zijn. Miss ergens eentje lenen bedenk ik me net
Met slaapzak is het best moeilijk om goed onder een deken te blijven liggen, zeker als je een draaikontje hebt. Van de zomer hebben wij het geprobeerd met alleen een lakentje maar hij lag er zelden onder. Nu slaapt hij onder een dekbed zonder slaapzak en dat gaat eigenlijk wel prima.
Mijn zoontje sliep tot vorige week in een pyjama en winterslaapzak. Hij werd alleen 's ochtends vaak vroeg wakker, dus hebben van de week bij de Ikea een dekbedje gehaald. Hij ligt nu in slaapzak onder z'n dekbed en dat gaat eigenlijk best goed. Hij lijkt rustiger te liggen in bed en iets langer te slapen. Ik wil 'm nu zo laten liggen en als het van 't voorjaar weer wat warmer wordt, 'm alleen in pyjama onder het dekbed leggen. Mogelijk dan in een peuterbed, maar dat zien we dan wel weer.