Dreumes (12 mnd) gaat in slaap rechtop zitten... Iemand tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door nijn86, 11 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Hallo,

Onze dochter is de laatste paar nachten weer actief. Of ze rolt zo vaak om dat ze niks meer kan in haar slaapzak of ze zit rechtop in bedje en kan niet meer gaan liggen.. Herkent iemand dit? Heeft iemand tips? Hopelijk is het een fase die toch weer snel overgaat, gebroken nachten zijn niet zo leuk maar gelukkig slaapt ze wel weer direct in daarna..
    Ze ligt net in bedje en ze begon weer te jengelen, nu stond ze rechtop in der slaapzakje en kon niks meer.. Heb haar plat gelegd en nu hoor ik haar niet meer.. :)

2. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoezo kan ze niet meer zelf gaan liggen dan? Kan ze het niet of doet ze het niet? Hier eentje die gelukkig zelf gaat liggen vanaf dat hij ook kon gaan zitten/staan. Ik ken het probleem dus niet. Alleen van draaien naar de buik en niet terug kunnen.

3. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier gaat hij wel af en toe zitten en slaapt dan nog eigenlijk. Slaapt niet in slaapzak, dus kan wel weer zelf gaan liggen, maar doet dat niet. Dan leg ik hem gewoon weer neer.

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Helpen weer te gaan liggen, zodat ze voelt hoe ze dat zelf kan doen.

5. nijn86

nijn86 Fanatiek lid

7 feb 2011
    1.100
    0
    0
    Ja overdag in de huiskamer kan ze alles, zelf gaan zitten, gaan staan en weer terug gaan liggen kruipen etc.. Maar ze wordt dan echt snachts wakker en dan ga ik kijken en zit ze bijvoorbeeld huilend tegen het achterschot van haar bedje of helemaal tegen de zijkant.. Dat dus een paar keer per nacht maar ik denk dat ik haar daar weinig in kan leren vrees ik.. Hopelijk is het een fase. Slapen jullie kindjes allemaal nog in een slaapzak? Ik heb overwogen om die dan weg te laten maar ze ligt zo vaak boven de dekens. Nu is dat niet zo erg maar dadelijk in de winter wel en als ik haar nu die zak al uit doe krijg ik hem straks misschien niet meer aan. Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd voor zo een slaapzak?

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ons zoontje ligt nog in de slaapzak. Het zal dan wel een fase zijn.

7. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

Hier had m'n dochter ook zo'n 'fase'. In het begin legde ik d'r telkens weer neer, totdat ze het op een gegeven moment zelf deed. Dochter slaapt nog steeds in een slaapzak btw.

8. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Mijn dochter deed dat ook. Nu slaapt ze in een zomerslaapzakje mét dekentje en lakentje (of alleen lakentje als het te warm is) en stop ik haar lekker in. Sindsdien zit of staat ze niet eerder op dan 07.00u 's ochtends! :)

9. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    hier ook een ventje wat snel gaat zitten en draaien. Ik heb nu zo een badstoffen ding met klittenband wat om het bed en om z'n buikje vast zit met klittenband. is niet gevaarlijk ivm brand bijv want je trekt het zo los(m'n zoontje overigens niet;) )

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Waarom ga je je kind vast binden in bed? Ik snap dat nooit zo goed. Laat je kindje lekker bewegen en zelf ontdekken. Zelf leren om weer te gaan liggen en in slaap vallen is alleen maar beter voor je kindje en voor jezelf later ook beter. Dat kost je misschien wel wat nachten maar daarna kan je wel heerlijk slapen en je kindje ook. Ik hoef er echt nooit meer uit (misschien wel als hij ziek is maar vaak ook niet). Ik hoor hem wel eens maar hij kan heel goed zelf weer gaan liggen en verder slapen. Het is een leerproces wat jij nu van hem afneemt (voor je eigen nachtrust).

Deel Deze Pagina