Daar ben ik weer... Ik weet dat blaasontsteking voor weeën kan zorgen bij zwanger zijn (bij mij nu nog niet dat is te vroeg) Maar ik heb wel elke keer een raar gevoel bij mijn baarmoeder, een beetje alsof die samentrekt of juist wat hard is. Hierdoor heb ik op een gegeven moment een plasje naar de dokter gebracht en daar kwam uit dat er een blaasontsteking in zat, die niet zo heel erg was, maar omdat ik zwanger ben kreeg ik wel antibiotica. Nu heb ik dat gevoel nog steeds en heb vanmorgen weer een plasje weggebracht (heb tot gisteren antibiotica gehad) en er zitten nog steeds bacterieën in, terwijl een week geleden het ook niet zo heel erg was maar daarom kreeg in antibiotica, schijnbaar heeft die dus niets gedaan. Nu is mijn vraag hoeveel kwaad kan het om continu blaasontsteking te hebben, aangezien ik het ook echt kan voelen? En ik heb al sinds het begin van mijn zwangerschap dat mijn urine heel troebel is alsof er iets wits in ronddrijft, heeft dit ermee te maken? Bedankt alvast voor jullie antwoord, super dat jullie dit doen (scheelt een hoop verloskundige een heleboel telefoontjes denk ik ) en alvast fijne paasdagen! groetjes Bambie
Hoi bambie, Soms kan je inderdaad en continue blaasontsteking hebben. Zorg dat je veel drinkt en cranberry sap of tabletten helpen! Als je er last van blijft houden is het raadzaam een afspraak bij de huisarts te maken en het eens goed na te laten kijken/ Laat ook je urine eens op kweek zetten misschein is het beestje dat het veroorzaakt wel immuun tegen de antibiotica die je hbet gehad. Imke
ze hebben mijn urine nu op kweek gezet, maar ik mag geen amoxicline hebben dus vertelde de huisarts dat alleen de peniciline die ik nu heb je mag gebruiken als je zwanger bent, dus ben benieuwd of er iets anders uit gaat komen. maar kan het verder geen kwaad? want dat is waar ik bang voor ben, dat ik een miskraam zou krijgen hierdoor. groetjes bambie
Hoi Bamnbie, je mag die antibiotica wel hebben, want een verwaarloosde blaasontsteking kan gevaarlijker zijn. Ben benieuwd wat er uit de kweek komt. Groetjes Brigitte
nou amoxicilinne is niet zo verstandig, ik reageer hier namelijk op met een anafalactische shock en die kan dodelijk zijn.. Ik heb nu nitrofurantione, voor de tweede week, ik hoop toch dat er uit de kweek komt dat dit de juiste medicijnen zijn, want na de vorige keer met mijn allergische reactie durf ik die andere echt niet aan, dan mogen ze me wel meteen opnemen in het ziekenhuis. Maar ik blijf me afvragen of ik een miskraam kan krijgen van mijn blaasontsteking, en wordt nu steeds onzekerder zeker als je zegt dat een verwaarloosde blaasontsteking erger is, ik zet inmiddels de wekker om elke 6 uur die pillen in te nemen dus ik doe mijn best. groetjes een angstige bambie
er was nog geen uitslag van de kweek, en de verloskundige heeft vandaag gevraagd of ze ook willen kijken naar streptococcen b, donderdag mag ik bellen voor de uitslag..
De uitslag van de kweek was.................. niets geen bacterieën aangetroffen, ze vertelde me (huisarts in opleiding) dat ze zich had vergist met huidbacterieën, en dat er dus geen bacterieen voor een blaasontsteking in mijn urine hadden gezeten (dus twee weken voor niets antibiotica gehad) tja daar doe je niets aan, vind het wel een beetje mutserig van haar, maar ik heb in iedergeval geen blaasontsteking dus het kan ook geen kwaad voor mijn kindje. Heb ik een vraag aan jullie, sinds mijn zwangerschap heb ik troebele urine, er zit een soort wolkje in, kan dit komen doordat ik ook afscheiding heb, of hoort het gewoon zo met zwanger zijn? groetjes bambie