Sensitest positief - Clearblue niet...

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Stefanie83, Dec 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben benieuwd of hier iemand weet welke test gevoeliger/betrouwbaarder is: Sensitest Dipstick of Clearblue digital met indicator. Ik heb namelijk bij de sensitest dipstick een positief resultaat en bij de Clearblue staat: niet zwanger. Ik ben 1 dag overtijd en heb de sensitest eerst gedaan en 2 uur later (ter bevestiging, hoopte ik) de Clearblue zwangerschapstest. In de tussentijd niet veel gedronken of gegeten dus het lijkt me dat dat ook geen effect zou moeten hebben.

Wie schept duidelijkheid?

2. NinaD

NinaD Niet meer actief

Geen persoonlijk ervaring hiermee. Ik lees op verschillende forums dat Clearblue digital pas later positief geeft. Iedereen is vooral te spreken over de gevoelige testen van Kruidvat (2v 5 euro).

Succes!

3. R85

R85 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    1,987
    0
    36
    Verpleegkundige
    Toen ik met sensitest diptest licht positief testte.... en dan bedoel ik ook echt licht, haast niet op foto te krijgen. Toen gaf Clearblue met indicator zwanger aan 1-2 weken. Dit was 3 dagen voor NOD

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik weet het niet, ik testte zelf snel positief met de Clearblue digitaal en ze zijn mega betrouwbaar. Je hebt er nog twee toch? Gewoon morgen en overmorgen nog eens testen.

5. jonibra

jonibra Niet meer actief

Ik heb altijd begrepen dat Clearblue zonder indicator ongeveer het dubbele aan hcg nodig heeft om positief te worden dan Clearblue met indicator of bijv kv2v5.
    Weet niet welke je gedaan hebt?
    Zou anders zondagochtend nog een keertje testen.

6. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Overmorgen digi doen of misschien nog later deze hebben veel hcg nodig.

7. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de digitale met indicator gedaan!

8. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Net weer een sensitest dipstick gedaan en deze geeft nu toch echt duidelijk een tweede streepje aan. Weliswaar lichtroze, maar hij is wel echt goed te zien. Dus ga straks toch maar even een Clearblue digitaal halen zodat manlief het ook gelooft (die denkt dat de streepjes voorgedefinieerd zijn) ;)

9. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou, snap er helemaal niks van. Clearblue is weer negatief terwijl Sensitest duidelijk positief is. Ik heb alles precies volgens de richtlijnen gedaan. Is Sensitest dan niet goed? Word gek van die onzekerheid.

10. Evira

Evira Fanatiek lid

Feb 18, 2011
    1,533
    0
    0
    Ik snap je onzekerheid meis! Misschien kun je een kruidvattest doen? Wel vreemd dat de Clearblue niet positief geeft! Heb je het met dezelfde urine gedaan? Ik zou echt even een kruidvat doen, ik denk dat je daar het meeste zekerheid in vindt!

11. Spitsmuis

Spitsmuis Niet meer actief

ik zelf heb eens met de sensitest eerder positief getest dan met de Clearblue,die gaf 2 dagen later echt duidelijk uitslag en dat was toen ook positief.
    Denk dat de sensitesten gevoeliger zijn

12. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Spitsmuis: was dat ook de Clearblue digital met indicator? Ik dacht namelijk altijd dat deze zó gevoelig was, maar nu begin ik dus echt te twijfelen omdat Sensitest wel zwanger aangeeft....

De Clearblue zwangerschapstest die vanochtend deed was niet met dezelfde urine als de Sensitest, maar wel ook ochtendurine alleen 2 uur later dan de eerste en in de tussentijd heb ik niets gegeten of gedronken. Dan zou de tweede lichting toch juist nog geconcentreerder moeten zijn? Pfff, ik baal hier zo van. Had het zo graag vanavond bij het kerstdiner willen vertellen aan mijn familie (woont niet allemaal in NL dus dit was het ideale moment geweest, maar helaas... wil eerst zekerheid hebben voordat ik iets vertel.)

Ik heb nog een kruidvat zwangerschapstest maar die ga ik morgenochtend dan maar doen....

13. Vlinder123

Vlinder123 Niet meer actief

Ik denk dat je zwanger bent. Het is veel logischer dat Clearblue minder snel positief is dan dat Sensitest tot twee keer toe vals positief geeft. Clearblue staat volgens mij ook bekend om zijn relatief late positieve uitslag omdat de indicator veel HcG nodig heeft.

Ik duim nog even extra door maar hoop dat ik je snel mag feliciteren! :)

14. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
  15. babydreams1980

Mar 11, 2011
    46
    0
    0
    verpleeghuiszorg
    hardenberg
    ik heb zelf ook positief getest met sensitest en 3 dagen later getest met de Clearblue met indicator wat toen ook positief.
    ik weet alleen dat niet iedere vrouw even veel hcg hormoon aanmaakt. Mijn zus bijvoorbeeld die heeft nooit een knaltest gehad en die van mij knalde bij de moeders voor moeders test.
    de Clearblue is meer hcg hormoon nodig als de sensitest. Het is idd misschien voor je eigen geruststelling beter om even de stad in te hollen en kruidvat 2 v 5 te halen. Die is goed en gevoelig en heeft bij mij nog nooit een vals positief resultaat gegeven.
    Spannend hoor.

16. Pascale75

Pascale75 Actief lid

Jun 15, 2009
    330
    0
    0
    Vanaf augustus 2010 fulltime mama
    Flevoland
    Dit klopt niet hoor. Clearblue met indicator heeft 25mlU nodig. De dipstick van sensitest 10. Dit is eigenlijk heel weinig. De Clearblue met indicator staat erom bekend dat je ook met deze vroeg kunt testen (vanaf 4 dagen voor NOD). Natuurlijk ligt het er ook aan hoe snel je HCG aanmaakt. Het kam dus nog alle kanten uit voor TS. Wel geeft sensitest zelf aan dat de dipstick absoluut niet te ver in de urine gedoopt mag worden omdat je dan een vals positieve uitslag kunt krijgen. Ik zou het morgen nog een x proberen. Heel veel succes met testen!

17. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanochtend met kruidvat getest. Binnen de 5 minuten bleef hij negatief. Een uur later stonden er wel twee strepen op maar dat is natuurlijk niet meer geldig.

Nu 3 dagen over tijd, 15 dagen DPO en nog geen menstruatie te bekennen terwijl ik normaal altijd een cyclus van strak 30 dagen heb...

18. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    die kv test gaf bij mij ook pas na de 5 min. een streepje(bijna niet te zien). een dag later wel een duidelijkere streep!
    al denk ik dat je toch nu wel een duidelijkere test moet hebben...
    maar wie weet, ik zou die andere kv test morgen even proberen.
    dan weer geen duidelijke streep, dan vrees ik dat je niet zwanger bent. kan t niet zo zijn dat je laat een eisprong hebt gehad, dan schijnt ie ook een licht streepje te geven.
    als mijn kv test negatief was, bleef hij dat ook, ook na een uur!
    xxx

19. babydreams1980

Mar 11, 2011
    46
    0
    0
    verpleeghuiszorg
    hardenberg
    ik heb ook wel eens gehad dat de kv2 v5 na een uur een licht streepje vertoonde, maar was toen niet zwanger. Bij deze testen waren ze echt omo wit binnen de aflees tijd.
    sensitest was bij mij wel betrouwbaar.
    het blijft spannend.

20. Ibas

Ibas Bekend lid

Mar 23, 2009
    752
    0
    0
    Zelfstandige Horeca
    Noord Holland
    Frustrerend Stefanie!! Ik hoop voor je dat je morgen wel een mooie knaller hebt.

Share This Page