Ik heb een vraagje. Heeft iemand wel eens met 8 weken getest. Ik namelijk net wel. En de streep verscheen wel snel maar hij knalde niet over de Controlle streep heen (niet intenser). Klopt dit wel? Ik had een hele felle streep verwacht en hij was wel goed zicht baar maar niet meer dan op het C vlakje. Ik ben zo bang voor een MK. Heb trouwens ook een CB test gedaan en die gaf 3+ weken aan. Dat stelde dan wel weer gerust. Maar goed. Wat zijn jullie ervaringen? Alvast bedankt, van een test neurootje
Waarom heb je nog getest? Na een bepaald aantal weken is het HCG zo hoog dat het niet meer goed werkt met testen.
Ik wilde een beetje bijhouden hoe dat zat met die testen, en was ook wel een beetje bang voor een MK (een vriendin had net een gehad) en dacht als het stijgt dan zal het wel goed zijn. Een beetje om mezelf gerust te stellen maar het werkt dus averechts.
Ik snap ook niet zo goed waarom je nog test met 8 weken. Ik dacht toen echt niet meer aan testen.. Je moet ook proberen een beetje vertrouwen te hebben denk ik. (al geef ik toe dat dat soms lastig is!)
voor de gein getest met 16 weken, was ook niet echt meer een knaller hihi. je hebt dan teveel hormonen
Stop met testen en wacht gewoon je echo af .. je bent nu aan het stressen voor niks! Is ook niet goed voor je kleintje! Succes meid😘
Nou, ik ben ook 1 brok onzekerheid en heb van de week ook nog getest. Heb nu nog 1 test liggen... snap wel waarom je test. Het is gewoon zoooo fijn om dat 2e streepje te zien Maar mijn streepje was ook niet donkerder ofzo. Ik las pas idd dat de test op een gegeven moment niet goed meer tegen de hoeveelheid HCG kan en daarom niet extra 'knalt'. Die dingen reageren al vanaf een waarde van 8. Dus als die waarden dan bijv. 1200 is, kan dat ding dat niet meer aan.
Hoi Rozaly, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ja, ik denk dat ik het lastig vind met de onzekerheid te dealen. Iedereen heeft daar zo zijn eigen redenen voor. Maar goed, het resultaat beïnvloed je er niet mee, dus ja toch afwachten.
Testen heeft geen zin. Een miskraam sluit je nu niet uit met een test. Je hebt immers hcg in je lijf dat is niet gelijk weg ook al zou je een ma/mk hebben
Zoals de dames hierboven al schrijven, heb je op een gegeven moment Zoveel hcg in je urine dat de testen gewoon niet donkerder kunnen worden, Ik weet dat dit en hele onzekere tijd is maar ja, dat is elk begin van de zwangerschap, en ik wil je niet negatief stemmen of bang maken maar elke fase van je zwangerschap is er wel weer iets anders waar je je zorgen over maakt, en die zorgen gaan nooit meer weg want als je kindje er is heb je weer andere zorgen en ga zo maar door, welkom bij de club van mama worden en zijn, en nee dit bedoel ik niet negatief! Op een gegeven moment moet je echt vertrouwen op je lichaam dat het goed komt, en gaan relativeren, want je maakt jezelf zo helemaal gek, Zolang er geen redenen zijn om je zorgen te maken probeer dat dan ook niet te doen, dus genieten nu! En stoppen met testen! Liefs taart.
Ik ben ook 8 weken zwanger. Vanmorgen ook getest. Lichtere streep dan de andere streep. Maakte me ook heel veel zorgen. Maar als ik het zo lees is dat dus nergens voor nodig. Stelt me weer gerust!
Ach lieve meiden, het is ook allemaal zo spannend, he! Maar het klopt wat alle dames zeggen. Op een gegeven moment heb je teveel HCG om te testen. Dan gaan de testen raar doen. "Geen zorgen maken" is makkelijk gezegd, maar het gaat echt veel vaker goed dan mis. Het belangrijkste is dat je aan deze test GEEN conclusie kunt verbinden over de voortgang van je zwangerschap. En heb je echt last van zorgen, die je niet los kunt laten, bel je VK. Daar zijn ze ook voor. Voor nu: lekker genieten van je zwangerschap!!!!
Ja hoor, mijn MvM test was na acht weken.. Nog een duidelijk lijntje maar geen knaller meer.. Heel normaal
O, dank jullie wel, voor de reacties, vind het zo lastig om me geen zorgen te maken. Kan gewoon niet geloven dat alles goed is en dat ik met beide ogen gesloten kan slapen. Maar ga het toch proberen. Dank jullie wel!!!!!!
Gewoon vertrouwen hebben! Ik weet hoe moeilijk het is, heb in december een ma gehad en ben nu weer zwanger, dolblij maar ook onzeker. Helaas weet ik uit ervaring dat testen niets zeggen! Ik teste met 9 weken een mooie test maar toen bleek achteraf het vruchtje al niet meer te leven, de hcg blijft nog een aantal weken in je lichaam zitten. Stop dus met testen! Probeer te relaxen, dat is beter voor jou en je kleintje!
ik had ook getest rond 8 weken. ik dacht nog even een mooi testje om te bewaren. dat was ook geen knaller meer. ik was ook helemaal in paniek. maar het zit dus goed. niet meer testen !
Ik heb zelf bij vorige Zwangerschap lang door getest! Ik was doodsbang en kon niet zoals gewoonlijk bloedprikken omdat we op vakantie waren! Ik had paar dagen lang een oplopend lijntje en toen ineens een lichtere dan dag ervoor! Ook ik dikke stress maar had gewoon een hoog hcg en dan trekt de test het niet! Dus kan ie lichter zijn!!
De zwangerschapstesten testen tot een bepaald niveau positief. Op een gegeven moment is het HCG hormoon zo hoog! Dat de test dit niet meer goed kan aangeven, dus wordt de test lichter.