Hevige ovulatiepijn of darmen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Annemiek125, 22 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemiek125

Annemiek125 Niet meer actief

Hey lieve dames.

Even een vraagje.. Ik heb zondagochtend vreselijke pijn gekregen in mijn rechter onderbuik/lies, trekt soms door naar mijn zij/bovenbenen. Dit verdween daarna weer, gister nergens last meer van gehad. Tót vanmorgen. Werd om 5 uur wakker met ontzettende stekende, vooral zeurende pijn op dezelfde plek. Daarna zakt het wat maar kwam in de loop van de ochtend weer in alle hevigheid terug. Het was niet te harden, ook bij beweging doet het erg zeer en ik kon amper in een andere houding gaan zitten van de pijn. Ben langs de dokter geweest, dachten aan misschien blindedarmontsteking, maar konden d.m.v. een vingerprikje geen ontstekingswaarden vinden (gelukkig) en nu moet ik dus afwachten.

Heb afgelopen donderdag rekbaar slijm verloren en dacht dus dat ik allang mijn eisprong gehad had. Nu verloor ik vanmiddag alwéér beetje rekbaar slijm. Ik snap er niks van!;)

Maar ovulatiepijn kan dit toch niet zijn? Zo erg hevig en zo lang durend? Het voelt ook niet als menstruatiepijn of zo. Heb dit nog niet eerder meegemaakt.. denk zelf echt aan mijn darmen, maar het zit ook op de plek waar de eierstok zit. ;) Iemand misschien een ideetje?

2. LJJ

LJJ Fanatiek lid

20 nov 2015
    2.376
    1.350
    113
    NULL
    NULL
    Lever eens een plasje in!
    Ik had precies hetzelfde aan de linkerkant... Dikke urineweginfectie!

3. Annemiek125

LJJ: Dat meen je.. bah dat is ook heel pijnlijk, heb ik vroeger ook gehad maar dat zat veel hoger..

Een infectie lijkt me in mijn geval sterk omdat ze dus mijn bloed geprikt hebben en er geen ontstekingswaarden te zien zijn. Hoop dat het gewoon mn darmen zijn die even de kluts kwijt zijn ofzo...:(

4. Mamamijn

Mamamijn Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.043
    365
    83
    Vrouw
    Herkenbaar verhaal, had dit ook 1,5 week terug. Was mijn eerste eisprong weer.ben gestopt met de nuvaring. Ik dacht echt wat is dit zoveel pijn. Ik had een app gedownload waarin je precies je cycles kan volgens. En het was precies op de dagen dat ik het meest vruchtbaar was, dus ik wijd het inderdaad als ovulatie pijn. Toen die vruchtbare dagen over waren was m'n buikpijn ook weg. Het is weer even je lichaam weer terug vinden na het stoppen met anticonceptie

5. Klein

Klein Fanatiek lid

4 jan 2009
    1.405
    1
    0
    Mijn ei doet ook altijd behoorlijk pijn, deze maand 2 dgn flink last van gehad. Waarom denk je, je darmen? Heb je obstipatie?

6. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Het kan makkelijk je eisprong zijn..ik werd ook echt altijd naar van de pijn..ongeveer 2 dagen duurde het met een piek als hij sprong maar ervoor een soort druk links of rechts

7. Shelly11

Shelly11 Lid

15 mrt 2016
    68
    14
    8
    NULL
    NULL
    Ik denk meteen aan een innesteling of hoor je dit dan niet in de buurt van je eierstok te voelen? Heb zelf bij mijn zwangerschap de innesteling niet gevoeld dus weet niet of dit het kan zijn? Heb van meerdere vrouwen gelezen dat rekbaar slijm ook na de eisprong (bij zwangerschap) mogelijk is. Wil je natuurlijk niet onterecht hoop geven... Dus hoop heel erg voor je dat mijn idee klopt ;)

8. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    darmen kun je ook onderin voelen... ze lopen erachter langs. weinig over te zeggen dus helaas

9. Voila

Voila Niet meer actief

2 maanden geleden had ik mijn eerste echte cyclus zonder de pil. Ik ging gelijk ovulatietesten gebruiken en had een positieve. Die nacht had ik zoveel pijn in mijn buik... Niet normaal en kon wel janken. Gelukkig was het die ochtend weer weg.. En had ook geen positieve ovulatietest meer. Ik zou wel contact houden met de dokter want ik denk dat het niet normaal is dat je zolang pijn hebt.

10. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    je voelt niet je eisprong, maar kan idd wel het groeien van de follikels voelen, bij de een kan het heel pijnlijk zijn. denk dat je het pas weet als je meerdere cyclussen hebt gehad :)

11. Annemiek125

Bedankt meiden voor de reacties.

Ik dacht zelf aan mn darmen. Zondag was die pijn namelijk weg nadat ik naar de wc was geweest. Maar gister ook gedaan maar hielp nul komma nul. Vanmorgen nog last gehad daarna niet meer.

Heb vanmiddag zeurderige pijn gehad ook bij mijn baarmoeder in de buurt, licht soort menstruatie pijn / bandenpijn en blijf afscheiding verliezen, beetje wit creme achtig (sorry kan het niet anders omschrijven). Hoop op een innesteling, maar dat zal ik moeten afwachten. Misschien wel mn eisprong geweest maar zoveel pijn had ik eerder ook nooit toen ik niet aan de pil was.

Blijft dus gissen helaas wat de echte reden was...

Deel Deze Pagina