Een half jaar geleden heb ik met 6.4 wk een kloppend hartje gezien. Helaas later een missed abortion. Het kindje was met 7.8 wk overleden. Mijn vriend en ik waren er kapot van. Vooral omdat we het hartje zo mooi hadden zien kloppen. Dit willen we niet nog een keer. Ondanks dat ik ongerust ben wil ik absoluut geen vroege echo meer. Eigenlijk wil ik pas een echo op het moment dat we de kritieke periode van 3 mnd door zijn. Hebben jullie advies? Ik ben nu 5 of 6 weken (vorige week cb 2-3). Ik heb de vk nog niet gebeld.
Voormn dochter heb ik een vroege mk gehad. Toen ik daarna weer zwanger was een vroege echo gehad (met 6weken) daarna weer een met ongeveer 10weken. Bij mn zoon was de echo met ongeveer 8weken en deze keer krijg ik hem met ongeveer 10weken. probeer te genieten en je niet teveel zorgen te maken (al is dat makkelijker gezegd dan gedaan).
Em3 eerst gefeliciteerd met je zwangerschap.en wat erg dat je vorige keer een missed abortion hebt gehad.ik denk dat als jij de vk beld en uitlegd dat je liever geen vroege echo wil dat dat kan hoor .volgens mij is de eerste bij 10 weken (de termijn echo) maar misschien kun jij hem wel krijgen bij 12 weken. (Er zijn mensen die niet weten dat ze zwanger zijn en die gaan ook later) heel veel succes met je zwangerschap en ik duim voor een mooie plakbeeb. Liefs
Ik zou persoonlijk niet later gaan dan 12 weken, in verband met eventuele testen die je kan laten uitvoeren voor die tijd en niet erna. Ik wilde zelf heel graag een combinatietest, dus daardoor ben ik zelfs nog tijdens een verblijf in het buitenland naar de vk gegaan. (Wist niet precies wanneer ik zwanger was geworden.)
Als je geen combinatietest wilt dan kan het prima met 12 wkn, zijn veel praktijken die de termijnecho pas tussen de 10 en 12 wkn doen. Liever niet na de 16 wkn!
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben van plan om met 10/11 of 11/12 weken te gaan. Vanmorgen had ik wel bruin verlies . En de rest vd dag roze. Hopelijk blijft het daarbij en komt alles goed. Wat een vervelende tijd. Ik durf er niet van te genieten.
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Zelf heb ik ook 2 keer een miskraam gehad waarbij ik bij de 2e keer een goede echo had (met 6 weken). Daarom heb ik bij mijn huidige zwangerschap de echo zo lang mogelijk uitgesteld, met 9 weken had ik de echo. Zoals hierboven is gezegd zou ik niet te lang wachten ivm de nekplooimeting of andere onderzoeken die je eventueel zou willen laten doen. Hopelijk een mooie plakbaby voor jullie!
Gefeliciteerd!! Ik hoop dat jullie snel vooruit kunnen kijken in plaats van achteruit. Ik had zelf ook pas de echo met 10 weken. Eerder doen ze het niet op de praktijk. Dus ik zou er nog lekker even mee wachten als dat beter voor jullie voelt!!
De termijnecho is het meest betrouwbaar rond de 10e week, dus ik zou ergens tussen 10 en 11 wkn gaan denk ik... spannende periode voor jullie, nu succes!
Ik heb maandag de termijnecho gehad met 10+5. Alles was prima te zien! Wel een echo gehad met 7+4 omdat ik het wel heel lang vond om te wachten tot 9 weken (toen zou ik eerst mn eerste echo krijgen.....)