vraagje over contract verlenging naar vast contract

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door goldy, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik werk sinds eind augustus 2008 bij mijn huidige werkgever. Ik heb inmiddels 3x een jaar contract gehad en ik hoor eind augustus dus een vast contract te krijgen. Nu vrees ik er voor dat ze mijn contract niet gaan verlengen, omdat ik niet goed overweg kan met onze leidinggevende (is sinds oktober als leidingevende bij ons komen werken). Ik weet dat zij het niet alleen voor het zeggen heeft, maar volgens mij heeft ze de regiomanager ook aan haar zijde. Ik heb namelijk de regiomanager ook al eens gebeld (na een ruzie met de leidinggevende over mn zwangerschapsverlof en vakantie) met de vraag voor een gesprek met ons 3en, maar werd toen meteen afgescheept. (en ik weet 100 % zeker dat die 2 van te voren met elkaar aan de telefoon waren omdat ze allebei steeds in gesprek waren)
    Ik maak me er best druk om terwijl ik dat eigenlijk niet wil maar ik kan er niks aan doen.. Ik denk namelijk dat ze me na mn verlof in juli en augustus nog laten werken om de vakanties op te vangen en me dan niet meer terug laten komen.

Weet er iemand of ze verplicht zijn van te voren te zeggen of je contract verlengd word en dus een vast contract geven?? (en hoelang van te voren ze het moeten zeggen?)
    En stel dat ze het niet willen verlengen, kan ik dan een uitkering krijgen tot ik iets anders heb gevonden?

2. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik werkte 4 jaar bij me baas en nu moest ik een vastdienstverband krijgen. Helaas 2 dagen voor me verlof werd me medegedeeld dat ik na me verlof niet meer terug hoef te komen, ze waren wel erg tevreden over me maar vanwege de crisis nemen ze niemand in vaste dienst.

Ze mogen op de dag zelf zeggen dat je contact niet verlengd word. Mijn baas deed het netjes 2 maanden van te voren maar wel 2 dagen voor me verlof.

Ik ging dus bijna met zwangerschaps verlof en die krijg ik nu 100% doorbetaald daarna krijg ik een maand of 10 ww.

Ik zou voor jouw geval effe op de site van de uwv kijken of bellen.

3. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Van de andere kant: als ze niks door hebben en je werkt gewoon na de einddatum van je contract. Dan geloof ik dat ze je een vast contract moeten aanbieden.

4. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ja dat wel maar volgens mij hebben ze dat wel in de gaten hoor haha. Maar als je idd niets hoort heb je een automatisch een vast contract

5. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    ohh dus eigenlijk kan ik er beter niks over vragen of zeggen zolang zij er ook niks over zeggen?

Al denk ik idd wel dat ze het in de gaten hebben..

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.553
    528
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Maar wil je er nog wel werken dan, gezien de sfeer????

Ik zou ze denk ik tch maar eens gaan vragen, zo tegen de tijd dat je richting je verlof gaat hoe ze denken over de contractverlenging.
    Het is dan misschien wat vroeg, omdat er dan nog een half jaar ofzo tussen zit... zo kun je het ook aangeven misschien.

7. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    ja op zich werk ik niet veel samen met haar zeg maar. Van de 18 uur werk ik er 6 met haar, en met de rest van mn collega`s is het wel kei leuk dus ik laat me niet weg jagen door zo`n troela die denkt dat ze alles is.

Ik ga nog even bekijken hoe ik het het beste aan kan pakken. Bedankt voor de reacties iig!

Deel Deze Pagina