Hallo dames! Ik zit met het volgende: Op 2 januari is mijn proeftijd afgelopen. En inmiddels ben ik 14 weken zwanger van de tweede. Ik heb nog niks gezegd, want mijn eerste zwangerschap liep uit op een miskraam en ik wil niet zomaar op straat komen te staan (in je proeftijd kunnen ze je per direct ontslaan, mochten ze dat willen en dat risico wilde ik niet lopen). Ik heb me voorgenomen om 2 januari te vertellen op het werk dat ik zwanger ben. Vind het doodeng, want heb altijd het gevoel dat je met je zwangere toestand en je verlof je werkgever enorm tot last bent. Ik weet niet zo goed waar dit vandaan komt, maar het vertellen over de zwangerschap is best een hoge drempel voor mij. Maar ik moet wel! Mijn buik wordt nu echt zichtbaar en is nog maar moeilijk te verbloemen. Nu komt het: mijn directeur, waar ik een goed contact mee heb, is aankomende week op vakantie! De lijntjes binnen dit bedrijf zijn kort en ik wil haar niet passeren. Echter, aan de andere kant vind ik dat ik het wel gewoon moet kunnen vertellen.. Pfff.... wat zouden jullie doen?
Maar ik weet niet of zij dit ook zo zal voelen hoor. Heb wel wat rondgevraagd en mijn moeder zegt dat ik het gewoon moet vertellen op de afdeling. En dat wil ik ook dolgraag! EDIT: en mijn buik spreekt boekdelen. Hoe ga ik dat dan verklaren? Jonge jonge.. wat een gedoe altijd met dat werk en zwanger zijn. Het voelt nu alsof ik stiekem zwanger ben. We hebben het wel aan familie en vrienden verteld, maar ze op het hart gedrukt niks verder te vertellen ivm mijn werk.
Ik zou ook wachten en het juist als eerste tegen de directeur vertellen,die hebben immers het meeste ermee vandoen en de rest van je collega's hebben er in princiepe niks mee van doen (athans het is niet hun bedrijf waar het over gaat en zo kun je een hoop geroddel en gedoe besparen)
Hmm.. misschien dan toch maar wachten. Maar wat moet ik dan in vredesnaam voor kleren aan? Met mijn vesten is het ook al zichtbaar...
Ja zou het nu nog kunnen gooien op "teveel gegeten met de feestdagen" ???? Maar gezien het goede contact met je werkgever zou ik nog even een weekje wachten met vertellen.
Ik zou ook nog een weekje wachten en me dan niet druk maken om het te vertellen.. Het is GOED nieuws hoor! Ze gaat je met een lach feliciteren! Bovendien, ik zie dat je al 1 kleintje hebt.. Wrs zien ze zelf ook wel een 2e aankomen hoor.. Is toch bij de meeste mensen een wens..
Ja ik sluit me aan bij de rest, ik snap dat je moeite hebt om het nog even stil te houden, en zeker als je al een buikje hebt, maar inderdaad, de directeur hoort het als eerste te horen. het komt allemaal vast wel in orde als het eenmaal achter de rug is (en een week is zo voorbij joh) dan ben je vast en zeker zo opgelucht en dan is het alleen nog maar genieten van je zwangerschap en mag je het van de daken schreeuwen!! succes hoor!
Bij mij wisten mijn collega's het eerder als mijn manager hoor. Puur omdat ik mijn manager slechts 2 keer per jaar zie: doelstellingengesprek en functioneringsgesprek. Ik had dus heel erg de behoefte om het mijn team te vertellen en met hen heb ik ook overlegd hoe we het doen als ik extra rust nodig heb, heb ik besproken dat ik geen avonddiensten meer werk, geen zware tilwerkzaamheden meer doe etc. Een week later heb ik een gesprek aangevraagd met de manager. Die bleek toen met vakantie te zijn 3 weken dus zij wist het pas veeeeeeel later dan mijn collega's.