N.a.v. Het andere topic vraag ik me ook wat af. Wij vieren eigenlijk nooit sinterklaas maar doen altijd kados met kerst. Dus nu vraag ik me af vanaf welke leeftijd ga je daar aan mee doen hij zal nu 6 maanden zijn als de sint jarig is. Krijgt hij er dan al iets van mee? Ben benieuwd wat jullie deden.
Ik heb het vorig jaar niet gevierd.. Hij begreep er toch nog niks van. Dit jaar weet ik het eigenlijk nog niet, misschien kan ik nog een jaartje overslaan? Zal het tegen die tijd wel merken.... Anders volgend jaar voor het eerst!
wij vanaf het eerste jaar (6 weken oud) maar wij vierden ook zelf altijd al sinterklaas....dus bij ons is dat logisch.
Mijn dochter was ongeveer 10mnd met de 1e keer. Toen vond ze het niet echt spannend of leuk. Vorig jaar werd het al leuker. Cadeautjes vinden ze dan reuze interessant. Maar bij het schoenzetten ging het wa mis. Netjes gezongen voor de deur bij de schoen en de volgende ochtend gaan kijken. Er zat iets lekkers in maar mw vond het eng denk ik, ze rende gillend naar d'r vader
Wij zijn er meteen mee begonnen maar dit omdat vrienden van ons al kindjes hadden en de opa's en oma's ook graag wat wilde geven. Zo vloeit het over, op het Kdv doen ze er ook aan.
ik doe sinterklaas het eerste jaar al, dan zou hij bijna 1jaar zijn, of hij er dan wat van mee krijgt? geen idee maar ik vind dat ook leuk en ik ga het doen tot 18 jaar ofzo, heb ik ook gehad haha erg he ik kreeg vanaf dat ik niet meer in de sint geloofde wel niet meer zoveel he tzou erg zijn, maar het was wel leuk om s'ochtends op je 16e een stuk chocola of marsepein in je schoen te vinden als je naar school vertrok ik doe da ook altijd bij mn vriend, met sinterklaastijd soms wat lekkers bij zn schoene leggen, hij is dat superblij
Wij vierden het sowieso zelf al (vroeger met ouders en opa en oma, daarna met mijn zus en aanhang en daarna met mijn man alleen) Emma kreeg toen ze 6 maanden was een cadeautje, niet dat ze het snapte maar we vierden het dus zelf al. Vorig jaar voor het eerst wat uitgebreider gevierd met snoepjes en meer cadeautjes. Julia kreeg vorig jaar ook een cadeautje. Dit jaar zal Emma het weer wat beter snappen. Erg leuk!
Wij doen het misschien dit jaar voor het eerst me zoontje is dan 2,5 hij snapt het volgens mij toch nog niet hij zal de kado's wel leuk vinden maar meer niet denk
De eerste keer was ongeveer 30 minuten na zijn geboorte . Zijn eerste kadootje en dan ook nog een sintkado kreeg hij van een lieve zuster op de couveuseafdeling . Die dag erna nog meer sintkado's voor hem denk niet dat hij het zich herinnert
Mijn man is ook geen sinterklaas type, maar een kerst fan. Ik heb van huis uit, wel het sinterklaas gebeuren mee gekregen en vind het erg gezellig. Maar onze zoon zal de eerste 2 jaar er niet veel van begrijpen, dus gaan we het nog niet vieren. Zodra hij straks naar de peutelspeelzaal gaat, dan willen we het gaan vieren samen met mijn moeder. Dat wordt straks een hele dure december maand 5 dec sinterklaas 7 dec is hij jarig 25/26 dec kerst! En dan is tussen door ook nog zijn peettante en oma jarig!
Vanaf 2 jaar snappen ze het pas echt.. Maar ik vind het een super gezellig feest dus gewoon gelijk vieren kan prima...
Vanaf dat ze naar school gaan. De oudste 2 dan he Voor de jongste zal het Sint feest dus eerder beginnen.
Oh vorig jaar al, toen was ze een half jaar. Ik vind het heerlijk! Iemand al geteld hoeveel nachtjes slapen het nog is?
Kan het eerste jaar dus wel overslaan haha. Ach misschien denk ik er tegen die tijd wel anders over. Maar voor nu hij kan dan toch nog geen kados uitpakken enz. Al zal ik eerlijk zijn mocht er toch een kado van die goeie ouwe sint komen, zeggen we geen nee
Hier met 10 maanden 1e keer en afgelopen jaar snapte ze het ook. Kwamen ook 2 pieten dus dat was groot succes!
vorig jaar was onze dochter 1 jaar en 9mnd. Ze vond Sinterklaasliedjes vooral erg leuk en kon al "Sinterklaasje bonne bonne bonne" meezingen, maar ook hier paniek de dag na het zetten van haar schoen. ze durfde eeeecht niet te kijken of er wat in zat! Brullen! Is misschien toch iets te vroeg geweest, maar pakjesavond vond ze wel weer heel erg leuk, maar toen voelde ze zich gesterkt door haar grote neven en nichten! Denk dat het dit jaar pas echt leuk gaat worden!
John kreeg vorig jaar al wel een kadootje (9 maand) dit jaar word het ook geviert met opa en oma en tante en oom + nichtje van dan bijna 1