hallo ik heb een vraagje ik gebruik nu 5 dagen de microgynon 30 mag ik nu vrijen of is dat nog niet veilig met vriendelijke groeten mirella
volgens mij zeggen ze altijd dat jede eerste maand uit moet kijken zou ikweldoen volgende maand is hij zo wie zo veilig
Hai Mirella, De gebruikelijke advies is dat je minimaal 2 weekjes wacht. Dan heeft de pil ruim de tijd om goed te werken. Want binnen die 2 weken is de pil gewoon nog onveilig. Je arts zal je waarschijnlijk hetzelfde vertellen. Dus voor nu als extra een condoom. Want je bent natuurlijk gewoon vruchtbaar na de bevalling.
als je gelijk de eerste dag van je menstruatie begint, dan is de pil veilig. begin je een paar dagen later dan is het verstandig om idd twee weekjes te wachten.
klopt. In de gebruiksaanwijzing staat ook dat als je op dag 2 tot 5 van de cyclus begint, je de 1e 7 dagen extra bescherming moet gebruiken (bv condoom) (zie blz 34 t/m 37 van de gebruiksaanwijzing )
en oppassen met diaree en overgeven, ik heb microgynon bijna 12 jaar geslikt (sinds me 9e) enne ik ben nu toch zwanger..