Nog meer die nog maar een weekje of 3 moeten? Misschien leuk om elkaar op de hoogte te houden. Ben net thuis van de controle bij de gyn en het ziet er goed uit. Kleintje loopt een weekje achter qua groei, niks om me zorgen over te maken volgens de gyn maar ik doe dat uiteraard weer wel :s Kleintje is wel ingedaald en dat heb ik van de week gevoeld ook, jeetje wat deed dat zeer. Hoe gaan jullie de laatste weekjes doorbrengen en hoe/waar willen jullie gaan bevallen?
Ik moet officieel nog 5 weekjes, mag dat ook? Ivm hoge bloeddruk ben ik onder controle bij de gynaecoloog en moet dus ook in het ziekenhuis bevallen. Waarschijnlijk gaan ze het inleiden ergens tussen week 37 en 39 dus dan kom ik wel weer dicht in de buurt van de 'nog maar 3 weekjes' Vanmorgen nog op controle geweest, kindje groeit goed, precies volgens de gemiddelde curve en is nu geschat op 5 pond. Lekker beweeglijk (voor mij soms wat minder lekker) maar kan nu rustig gaan afwachten dus!
Hier nog 4 weekjes volgens de berekening van de gyn (maar nog 3w2d volgens mijn eigen berekening). De kleine ligt hier flink voor op de groei (p97). De kleine is erg actief en draait ook nog veel, maandag lag hij over dwars en dinsdag (toen ik ivm minder leven in het zkh was) lag hij weer goed, maar inmiddels is hij weer erg druk geweest dus ben bang dat hij nu weer lekker over dwars ligt. Heb veel last van voorweeen, vooral 's nachts. Erg vervelend, maar ik hoop dat ze dan ook maar iets doen en ik de bevalling in mag gaan met al een aantal cm ontsluiting.
Heb overigens ook medische indicatie ivm hoge bloeddruk (gebruik medicatie) en licht verhoogde suikerwaarde (heb ik dieet voor). Moet dus (net als bij de eerste) in het ziekenhuis bevallen.
Natuurlijk mag dat Ik heb een medische indicatie vanwege de placenta en "Asherman" in het verleden. Ik hoop dat mijn kleintje nog een groeispurtje krijgt, maak me toch een beetje zorgen over het weekje achterstand. Weten jullie al of het een jongen of meisje wordt? Hier weten we het wel maar we houden het stil. Hoe staan jullie tegenover de bevalling? Pijnbestrijding etc....?
De vorige keer ben ik ingeleid ivm mijn bloeddruk, kreeg ik een weeenstorm, maar vorderde de ontsluiting niet. Heb toen een ruggeprik gehad. Dit keer hoop ik zo dat de bevalling vanzelf begint (de kleine goed ligt) en ik het zonder pijnstilling kan doen. Maar mocht het toch weer zo ver komen dan toch weer een ruggeprik. We weten alweer 20 weken dat we een zoon erbij krijgen en hebben dit dan ook geen geheim gehouden, iedereen die het wil weten mag het weten van mij.
ik ben 36 weken dus moet nog 4.. mag ik ook bij de club horen ik moet in het ziekenhuis bevallen *helaas* ivm horror bevalling bij mijn eerste (maar daar gaan we het niet over hebben krijg je alleen maar angst van) ik moet nu dus in het ziekenhuis bevallen en waarschijnlijk gaan ze me inleiden 29 mei :'( ik weet het is goed voor de baby maar niet zo goed voor mijn geest.. ik wil zo graag dat het vanzelf gebeurt.. maar niks helpt *tenminste vorige keer niet* toen ben ik nog gaan hardlopen in de hoop iets op te wekken hihi viel even tegen was alleen turbo moe hahaha weten jullie waar jullie hopen te bevallen? liefs
Ik moet ook nog ongeveer 3 weken, al hoop dat ik het eigenlijk eerder komt want verveel me inmiddels enorm Zit dan ook al vanaf 20 weken thuis ivm bekkenproblemen dus ik ben er wel klaar voor Ik wil graag poliklinisch bevallen in het ziekenhuis Vindt het wel leuk kom ze een beetje te kletsen over de laatste loodjes!
Ow trouwens, wij krijgen een jongen, wilde het eerste voor onszelf houden maar ik kon na een week of 25 mn mond niet langer houden
Nog 6 weken. Over twee weken heb ik de laatste controle bij de 'eigen' verloskundige. Daarna verder in het Martiniziekenhuis in Groningen van \wege een eerdere keizersnede bij mijn dochter. Ben beniwued hoe de controles daar zullen gaan. Het gaat verder goed, knulletje ligt nu met hoofdje naar beneden, maar nog niet ingedaald. Als ik aan de aanstaande bevalling denk, krijg ik toch wel de bibbers
Ik krijg nu ook wel spanning voor de bevalling. Grote kans dat ik na de bevalling op de ok eindig maar we zien het wel. Het is mijn 1e bevalling dus ik weet niet echt wat mij te wachten staat en ga ik het meteen merken of de weeen beginnen. Mijn hoofd draait op volle toeren.
Heyhey meiden! Hier nog iemand die de laatste maand is ingegaan!! En owww.. wat ben ik nieuwschierig naar ons kleine manneke!! Ook ik moet in het ziekenhuis bevallen ivm trombose tijdens mijn zwangerschap en ik dus aan de bloedverdunners ben nu.. Ook heb ik na die trombose last van hoge bloeddruk.. dus streng onder controle bij de gyn.... --> Meer echo's! Dus vind t niet erg! Zal ik de gyn van de week nog eens navragen.. want de ene zegt wel inleiden.. ander zegt niet inleiden...! En aangezien ons mannetje vrij boven gemiddeld gewicht ligt.. Hoeft het om mij niet te wachten tot week 42 ofzo...
Nou dames kom me ook melden Wat spannend Zo de laatste weken. Ik ben vandaag bij de vk geweest en het kindje is nog niet ingedaald ligt wel mooi met het hoofdje naar beneden. Heb ook een groei echo gehad en ligt iets onder de gemiddelde. Voor de rest wil ik in het ziekenhuisbevallen en is dit ons 2de kindje
Ik mag me ook melden. Nog zo'n 3 weken te gaan. Enerzijds kan ik niet wachten om de kleine te zien en vast te houden, maar aan de andere kant ben ik er nog helemaal niet klaar voor. Wil eigenlijk nog zoveel dingen doen in huis. Op zich niets belangrijks, maar heb liever toch de puntjes op de i Ik moet ook in het ziekenhuis bevallen, omdat het kindje CCAM heeft. Gisteren controle gehad en te horen gekregen dat ik niet ingeleid hoef te worden (al krijg ik maandag pas officieel bevestiging). Dat vond ik wel heel goed nieuws, want heb liever dat het spontaan komt. Nog een echo gehad en dat zag er allemaal prima uit. Echt heel spannend allemaal. Leuk om zo samen af te tellen. Succes allemaal! Oh...1e kindje trouwens
Hoi meiden! Ik "moet"officieel nog 4 weken en een paar dagen, maar ivm met een stuitligging en wij besloten hebben dat we het veiliger vinden om het kindje via een keizersnede geboren te laten worden duurt het nu nog maar hooguit 3,5 weken Wel een heel gek idee hoor! Dat je gewoon weet wanneer je je kindje "krijgt'' Gister heb ik een draaipoging gehad, maar helaas wilde meneer niet meewerken, hij zit wel best zo:x Kreeg dus gelijk allemaal info mee over een eventuele stuibevalling of een keizersnede. Gister alles op me gemak zitten lezen met manlief en besloten dat we geen risico's willen nemen...ik schrijf het nu heel makkelijk van me af, maar eigenlijk vind ik het heel erg Dit is ons 3de kindje en de eerste 2 zijn via de natuurlijke weg gekomen, daarom vind ik dit best wel een tegenvaller...maar goed...alles voor onze kleine spruit Daarnaast hebben ze ook geconstateerd dat ik draagster van GBS ben, had dus zoiezo in het ziekenhuis moeten bevallen waar de kleine ook 48 uur ter observatie had moeten blijven. Woensdag krijgen we dus te horen wanneer wij voor de 3de keer papa en mama gaan worden, ondertussen is de nesteldrang in volle gang, hihihhi
Poeh, heftig hoor, Mammie83. Hoop voor jullie dat het allemaal goed gaat. Ja die nesteldrang...die heeft hier ook flink toegeslagen haha. Daarom ook het gevoel dat ik er nog helemaal niet klaar voor ben, maar denk dat die dag ook nooit gaat komen
Mag ik ook mee kletsen. Moet ook officieel nog 3 weken. Dit is ons derde kindje, maar waarschijnlijk ga ik de drie weken niet vol maken ivm zwangerschapsuiker. Er is 2 weken terug al aangegeven dat ze het waarschijnlijk met 38 weken gaan halen. Dat zou volgende week zijn! We hebben er echt heel veel zin in. Heb 2 hele makkelijke snelle bevallingen gehad dus zie er echt niet tegenop. We weten niet wat het word. Beginnen nu wel heel nieuwsgierig te worden. Nog even gedulde en we mogen allemaal onze kleine gaan bewonderen en knuffelen
CCAM is een longafwijking. Heel kort omschreven komt het erop neer dat de longblaasjes niet goed zijn ontwikkeld waardoor cystes zijn ontstaan. Ons kindje heeft cysteus weefsel in de rechter onderste longkwab en moet na de geboorte goed in de gaten worden gehouden. In het geval van onze baby lijkt het allemaal wel "mee te vallen" en gaan ze niet uit van hele heftige ingrepen al direct na de geboorte. Maar het maakt het allemaal wel extra spannend. Hebben jullie ook bij elk pijntje dat je denkt: Zou dit het zijn? Niet dat ik meteen denk dat het een wee is, maar meer een voorteken ofzo dat het gaat beginnen. Normaal ben ik heel nuchter, maar in dit geval blijkbaar toch wat gespannen. Ik heb ook heel sterk het gevoel dat het kindje te vroeg gaat komen.
Dat is zeker allemaal spannend en ik hoop dat alles goed mag komen met jullie kleintje. Ik heb zelf ook het gevoel dat mijn uk eerder gaat komen. Heb de laatste tijd redelijk veel harde buiken en af en toe buikpijn en een stekend gevoel daar helemaal beneden. Van mij mag het hoor daar niet van. Ik ben het een beetje beu aan het worden ik krijg mijn eigen sokken niet eens meer aan.