Hallo! Ik ben nu zo'n bijna vier maanden gestopt met de pil en heb tweemaal 1,5 dag bruinige afscheiding gehad die ik met een inlegkruisje afkon, dus echt heel weinig. Ik ben nu doorgestuud naar het ziekenhuis, omdat ik hartstikke misselijk ben en blijf. Echt beroerd. Nu ben ik er vanochtend geweest en heb een uitsrijkje gehad, en een inwendige echo. De eierstok links kreeg hij niet op beeld, maar dan was het altijd goed zei hij, omdat als er grote 'vreemde dingen' zaten, grote cystes oid, dan zou hij dat zien. Rechts kon hij wel makkelijk zien en daar zaten vijf eiblaasjes (je moest er het liefst 5-6 hebben over BEIDE eierstokken in totaal) dus dat was goed. 1 grijze ronding, dat was een cyste. Nu zei hij alles lijkt ok, maar je baarmoederslijmvlies is niet opgebouwd. Oftewel het leek erop alsof ik geen eisprong kreeg....... Wat is dit nu? En is dit normaal na het stoppen met de pil? En als die eitjes zich niet rijpen maar ook niet weggaan door een menstruatie, worden het dan vaker cystes? Oja, hij heeft mijn hormonen laten prikken: LH, FSH, testosteron, prolactine en nog iets. Kan iemand mij vertellen, misschien uit ervaring, of de vruchtbaarheid met een kuurtje oid weer op gang kan worden gebracht of lijkt dit op PCO? (hoop van niet natuurlijk). Hij had het wel over een kuurtje (van wat weet ik niet) over twee weken wellicht als ik terug moet. Kan iemand me misschien iets meer vertellen? Groeten van Anne
Ik ben bang dat je eerst de uitslagen van je bloed zal moeten afwachten. Maar dat je maar 5 eiblaasjes hebt lijkt me niet op pco te slaan (Dan heb je er minstens 10 aan elke kant). Ik denk eerder dat je lichaam nog weer moet opstarten na de pil en dat het kuurtje waar hij het over had Provera oid is. Dat wekt namelijk een menstruatie op en kan als het ware je eierstokken 'resetten'. Dat je misselijk bent kan ik inkomen. Ik heb ooit een cyclus gehad van 136 dagen (met ook 2 keer minimale spotting) en daar word je ook beroerd van! Ik ben toen ook een paar kilo aangekomen. Succes met het wachten op je uitslagen! Overigens is PCO erg onhandig, maar is er wel iets mee te doen. Dus zeker niet het einde van de wereld
Hoi Loe, Ik heb het ook gehad na het stoppen met de pil, ik werd 4 maand echt helemaal niet ongesteld. Heb toen (nadat de bloedonderzoeken goed bleken) een kuurtje (Primolut) gehad om mijn cyclus op gang te brengen. Je neemt een dag of 10 een pilletje in en word 4 dagen daarna ongesteld. Dan zou je cyclus het zelf moeten gaan doen. Ik had niet echt bijwerkingen van die pillen dus helemaal niet erg om te slikken. Toen daarna bij mij nog steeds geen normale cyclys/eisprong ontstond heb ik Clomid gekregen. Nu heb ik al een jaar een normale eisprong door Clomid te slikken. Dus even afwachten tot je de bloedonderzoeken hebt en dan rustig verder kijken. Dit klinkt tot nu toe voornamelijk als een gevalletje "even je cyclus een handje helpen". En dan hoef je je geen zorgen te maken hoor! Succes meid!
whoeeeeeee, wat ik ben blij dat te horen! Dus 1 cyste en 5 eiblaasjes aan 1 eierstok is redelijk normaal? Omdat hij het zelf benoemde, pco maar dat was VOORDAT hij met de echo aan de slag ging, dus alleen praten. Stom dat ik er zelf niet aan heb gedacht he om het daarna te vragen. Goh cjpt, heb jij (zie ik in je banner staan) na 1 maand pilstop al clomid gekregen? Of is dat een jaar en een maand? Ik was al erg gelukkig dat ik niet pas na een jaar doorgestuurd was, maar zou heel erg gelukkig zijn als ik door die clomid niet meer zo verschrikkelijk misselijk zou zijn! Zou dat daar ook tegen helpen? Zo ja, dan had ik hem twee maanden geleden al heel graag gewild....... Oja, nog 1 vraagje: weten jullie het verschil tussen al die kuren? Primolut, CLomid en ik ben nog 1 of 2 andere namen tegengekomen........ Groeten van anne
ooooooo nu zie ik het vier maand helemaal niet ongesteld geweest, ik snap het Maar..........zou het nu primovera kunnen zijn wat hij voorschrijft, primolut of clomid? Of maakt het niet zoveel uit?
Primolut en provera zijn om een ongi op te wekken. Clomid is om een eisprong te stimuleren. Het zijn dus verschillende dingen. Ik heb zelf provera geslikt en had daar geen klachten van. (Wel heeel veel bloed bij m'n ongi ) Clomid is een hormoon waar je wél klachten van kan krijgen. Bij de laagste dosis meestal niet zo erg, maar wel schommelingen in je humeur en ikzelf kreeg er knallende koppijn van. En (ook al is het geen officieel symptoom) kan je er ook wat gewichtstoename door krijgen. Zelf ben ik 5 kilo aangekomen binnen 3 rondes clomid. 'gelukkig' was ik de eerste 3 maand van mijn zwangerschap zo beroerd dat ik er ruim 3 daarvan toen weer ben kwijtgeraakt
Hoi Tezzz, bedankt voor je bericht. Trouwens als eerste: harstikke gefeliciteerd met je frumpie! Leuk hoor )) Gaat alles goed en voel je je goed? Heb je, wat mijn verhaal betreft, een idee wat hij mij voor gaat schrijven, of een idee wat het beste zou zijn? Primolut of Clomid? Liefs, Anne
dank je In eerste instantie zal je waarschijnlijk een ongi-opwekker krijgen. Dus primolut of Provera. Afhankelijk van je bloed en het algemene beeld zal verder gekeken worden (of niet natuurlijk, als je lichaam gewoon weer goed opstart ) Succes!
Hee Tezzz, ik zag staan woonplaats Achterhoek, daar kom ik ook vandaan! Ben nu verhuisd naar apeldoorn, moar.....tis mooi wonen!
Hoi Loe, Ik ben eerst 4 maanden niet ongesteld geweest, toen Primolut om een ongi op te wekken. Daarna kreeg ik cyclussen tussen de 4 en 10 weken (niet goed dus). Precies een jaar na mijn pilstop heb ik Clomid gekregen, daardoor heb ik een regelmatige cyclus (en dus eisprong). Bij mij werkt de lichtste vorm Clomid prima, ik ben alleen vrij gevoelig voor hormonen en heb vreselijk veel opvliegers als bijwerking. Erg vervelend maar geen reden om te stoppen. We zijn nu ruim 2 jaar bezig na pilstop. Ik ben 1x zwanger geworden maar helaas miskraam. Ik denk dat de kans erin zit dat je eerst Primolut of soortgelijk voorgeschreven zult krijgen. Mocht je cyclus daarna niet goed op gang komen gaan ze verder kijken. Maar ik zou er voorlopig lekker vanuit gaan dat dat helemaal niet nodig is. Meestal helpt het namelijk wel en hoef je helemaal niet verder met pillen enzo.