Ons meissie is nu 8 maanden en een ruime week. Nieuwsgierig van aard en gevoelig voor prikkels. Dit uit zich in alles willen zien, overal bijzitten, en bv in de auto niet slapen (hoe lang de rit ook duurt) maar naar buiten kijken Tot nu toe was dit geen probleem. Op visite sliep ze niet, maar thuis haalde ze dat wel in. Want ze sliep best veel Ze gaat 3 ochtenden naar het kinderdagverblijf. Ook daar gaat het slapen niet zo denderend, maar bij mij thuis haalde ze dat weer in... De afgelopen week echter niet! Soms slaapt ze overdag gewoon niet (de nachten gaan op zich nog prima, ze wordt s ochtends nu wel eerder wakker). Ze huilt om alles (tijdens het spelen met haar, tijdens het eten), ziet er moe uit, wrijft in haar ogen, zit aan/ in haar oor en schudt met haar hoofd '(nee schudden). Dat laatste was altijd een heel duidelijk signaal van haar dat ze moe was. In bed schudt ze eerst met haar hoofd om in slaap te vallen. Dat wordt nu ook een probleem, maar daar zal ik een ander topic voor aanmaken. Als ik haar in bed leg, stopt ze met huilen en gaat ze kletsen (gewoon op een leuke manier) en na een tijd ook weer schudden, maar slapen nee dat niet.Uiteraard leg ik haar erin, ook dan rust ze. Moet/ kan ik hier wat mee? Is dit een periode die vaker voor komt? Ze wordt zo alsmaar vermoeider. - omdat ze ineens veel aan/ in haar oren zat hebben we laten uitsluiten of ze geen oorontsteking had. - geen tandje te signaleren (of iets wat er op wijst) Ze heeft er ook nog geen (maar dat heeft ze van mij ) - snel in bed leggen - langer en intensiever met haar bezig. - Veel buiten wandelen. Niks helpt. Ik hoor wel vaker dat kinderen weinig slapen, maar die kunnen het dan hebben en 'vertonen' geen vermoeidheidssignalen. Weet even niet zo goed waar ik goed aan doe en of dit er gewoon bij hoort Ze krijgt om 20.00 de laatste fles (al maanden) en sliep dan eerder tot 07.15. De laatste week is dat ook maar tot 05.45/ 6.00 en dan gaat ze weer kletsen tot het tijd is voor de fles... Misschien dat ze nu wel een papfles wil, dat ga ik maar eens proberen kijken of dat effect heeft.
Even wat anders naar buiten kijken in de auto? Ze zit in de maxicosi toch? Verder is ze duidelijk oververmoeid heel lastig. Ze zal inderdaad misschien behoefte hebben aan een papfles, hier is aan de oren zitten een moeheid teken. Probeer haar zoveel mogelijk te laten rusten en het is inderdaad een fase ..
Jawel hier was zo'n periode! bleek groeispurt te zijn waardoor ze alsmaar moe was. Slapen ging toen ook slecht
Je hebt inderdaad een 8,5e maandensprong. Maar... tussen de 6 maanden en de 8,5e maand heb ik gemerkt dat er nog iets tussen zit. Een vervelende periode van slecht slapen - zowel overdag als 's nachts, nauwelijks drinken en een beetje van slag af zijn. Hij sliep van 7 tot 23:00 en dan een fles en vervolgens van 23:20 tot 07:30 - EN INEENS begon hij om 5 uur 's ochtends al wakker te zijn. En overdag veel minder te slapen. Het is volgens het oei-ik-groei-boek geen sprongetje, maar wel iets ertussen. Mijn lieverd is er volgens mij net uit. Misschien zijn het tandjes ofzo, ik weet het ook niet precies, maar mijn schat deed ook even anders. Nu is/lijkt het weer goed (afkloppen!). Ik heb er veel over proberen te googelen maar niemand heeft het er echt over of heeft er een verklaring voor. Misschien is dat inderdaad een groeispurt Ik merkte in ieder geval aanzienlijk verschil. Misschien is het bij jou ook binnenkort weer over?
Ik vind het in ieder geval al fijn om te lezen dat mensen dit herkennen. In mijn omgeving hoorde ik veel, bij ons sliep ..... ook weinig, maar was altijd vrolijk en ik merkte niks. Ja, ze zit in de auto in de Maxicosi, maar het achterraam bestaat uit 2 raampjes, het 'gewone' raam welke vaak open en dicht kan, maar daarachter zit nog een klein raampje en daar kan zij door naar buiten kijken
Herkenbaar, zoonlief heeft de afgelopen twee maanden niet bepaald goed geslapen maar ook weer niet elke nacht slecht. Oorzaak, geen idee. Tandjes, veel verkouden, diarree, koortsig en heel erg verkouden, nog meer tandjes, eenkennig, sprongetje. Als het ene voorbij is begint het andere wel weer. Het niet willen gaan slapen was erg herkenbaar maar ook van de ene op de andere dag weer over. Maak je er zo min mogelijk druk om en zorg dat je af en toe bijslaapt, dam is het wel vol te houden.
Ik herken het volledig!! Ons meisje is morgen 8 maanden... Wat doet ze: - ze zit veel aan haar oren maar heeft ze volgens mij "gewoon" ontdekt - ze slaapt overdag veeeel minder, gisteren in totaal 2 uurtjes - nix is goed...met name de box en het speelkleed zijn drama nu -> krijsen - ze wil van alles maar niets lukt -> krijsen - op de buik liggen is drama -> krijsen - ze wil alleen zittend spelen of op schoot - ze lijkt niet moe te krijgen terwijl ze echt een slaapkopje is - dromen/nachtmerries als ze net twee/drie uurtjes slaapt -> even hard huilen en dan vanzelf stoppen En vast nog meer maar dit is wat me zo te binnen schiet. Volgens oei ik groei zit ze nu wel in een sprongetje dus het zal dat wel zijn denk ik... 's nachts slaapt ze trouwens prima maar ook wordt ze eerder wakker dan normaal. Bij ons is dat dan half 7/7 uur, dus ach, dat is wel te doen, haha. Ik ga maar veel met d'r op pad, dan is ze tevreden. Alles wat nieuw/anders is vindt ze boeiend dus daar maak ik dan maar gebruik van...