Vrijdag gynaecoloog, groei achterstand

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Loes83, Jul 17, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Loes83

Loes83 Niet meer actief

Hoi,
    Met de verhalen20 weken echo kregen wij te horen dat onze jongen gezond is, maar wel zijn beetjes wat achter liepen.
    Verder was alles goed.
    Nu met 30 weken een groei echo gehad, omdat de vk mijn buik wat klein vond en ik zelf ook benieuwd was naar zijn beentjes inmiddels.
    Afgelopen vrijdag groei echo gehad en hij loopt met zijn beentjes 3 weken achter en buik 2 weken.
    Nu moeten we deze vrijdag naar de gynaecoloog. Ik maak me echt ontzettend druk!;)
    Wat ik begreep gaan ze vrijdag de voeding van de navelstreng etc bekijken.
    Echoscopiste zei vrijdag toen we weg gingen: maak je niet te druk, ik denk dat het erfelijk is (ik zelf 45cm en 2400 gram)
    Niet druk maken is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Gewicht was trouwens niets op aan te merken: 70 gram onder het gemiddelde van 30 weken.

2. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

Oct 18, 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik ben met mijn eerste zwangerschap ook erg veel onder controle geweest. Ons kindje groeide ook maar minimaal in de laatste weken. Ook niet verwonderlijk, want na 6 maanden konden mensen pas een beetje buik bij mij zien.

Ons zoontje is dan ook op de wereld gekomen met 1960 gr, 42 cm lang en is nu een sterke lieve jongen. Hij had al gauw zijn inhaalslag gemaakt en loopt nu gelijk met andere kindjes.

Achteraf zeiden de artsen ook, vader is niet lang, moeder is maar 1.58 en 47 kg dus... ze verwachten toen ook geen 8 ponder!

Goed dat ze je blijven controleren.

Share This Page