ik had overal en nergens gelezen dat ze zeggen dat bitter lemon weeen opwekt... omdat het een bestandsdeel kinine bevat... maar al zoek ik naar het bestandsdeeltje kinine... dan vind ik een middel tegen malaria en kuitkrampen... en dat je dus niet mag gebruiken tijdens zwangerschap... en niet dat het is omdat het weeen opwekt... maar omdat het niet gezond is... al zou je malaria hebben dan raden ze het wel aan omdat malaria erger is al het bestandsdeel... maar al heb je krampen dan raden ze het af.... het is ook om buikkrampen tegen te gaan.. dus niet om ze te verwekken?? ben ik nou door de war of zijn het 2 tegen overgestelde dingen??? die woorden beweert?? het middel : http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=610&Method=infotekst
wat ik gehoord heb over kinine is dat ze de bevalling versoepelen. Dus geen weeen opwekkers. Dt stond bij de bakerpraatjes Wil je een voorspoedige bevalling, drink dan een bitter lemon of tonic. Deze dranken bevatten de stof kinine en vroeger werd dit vaak aan vrouwen gegeven. Misschien dat het na een krat van deze drank zin heeft. Dit geld ook voor ananas
ananas geeft je darmkrampen en dus kan je baarmoeder dat ook opvangen en weeen ervan krijgen... maar darmkrampen lijken me ook niet veilig.... en zoals ik al aangeef geloof niet helemaal in die dingen... maar vind het vaag dat ze ene keer zeggen dat kinine weeen opwekt.... miss dan wel bij een krat... maar hier staat duidelijk dat kinine niet mag tijdens zwangerschap,,, en dan hebben we het over een dosis dat miss te vergelijk is met een krat bitter lemon.... typisch??
Wat ik heb gehoord toen ik zwanger was van mijn dochter (was toen "verslaafd" aan bitter lemon ) is dat ik het wel mocht drinken, maar niet teveel (geen liters), omdat dit samentrekkingen van de baarmoeder kan veroorzaken. Dit vertelde mijn verloskundige in elk geval...
Er zit zo weinig kinine in dat het geen gevaar oplevert, tenzij je natuulijk liters wegdrinkt. Ik heb het trouwens de dag dat me weeën begonnen gedronken, dus wie weet werkt het
Ik drink ook gewoon bitter lemon hoor en ook tonic, om de bevalling te starten zal er echt veel meer voor nodig zijn hoor!!!
Dit onderwerp is een aantal keren bij de verloskundige op dit forum ter sprake geweest. Ik zal hieronder de link van 2 topics plaatsen (de rest komt ongeveer op hetzelfde neer). http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... tter+lemon http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... tter+lemon
jah dat het overal staat dat weet ik anders vermeld ik het niet... maar ik vraag: is het niet typisch dat hierzo staat bij kinine dat het helemaal niet mag tijdens zwangerschap... terwijl iedreen zegt dat het geen kwaad kan... en natuurlijk snap ik dat het om grotere hoeveelheid gaat... maar daar heb ik het niet over... mensen zullen denken ow weeeen opwekken ... we drinken een zooitje... dan krijg je wel een boel binnen.... maar kinine is helemaal niet goed.... daar gaat deze topic over... niet over wat ze zeggen... want dan kan ik hier honderden sites posten